Vücut Geliştirmede Cheating Prensibi

Genel bir kaide olarak vücut geliştirmede ilk 6 ay ile 9 ay başlangıç dönemi, 9 – 12 ay orta seviye ve bir yılın üstündeki dönem de ileri seviyedir. Cheating (hile yapma) prensibini bir yıllık sıkı bir çalışma döneminden sonra kullanabilirsiniz.

Cheating prensibi ileri seviye prensiplerinden biri olarak göreceğiz. Bu prensibi halterde yapılan ve bazı lat egzersizlerinde uygulayabilirsiniz

Cheating prensibi bir adale üstündeki baskıyı azaltmanın ya da onun üstündeki baskıyı almanın deği, aksine o baskıyı arttırmanın bir yoludur. Vücut geliştirmenin arkasındaki tüm düşünce adaleyi daha fazla çalıştırmaktır, daha az değil. Adale belirli bir baskı seviyesine çok süratli bir şekilde uyum sağlar. Diğer deyişle, fazla değil tek bir talebe dahi cevap verir. Şeytani gelişim çizgisi içinde talep olmayınca da daha fazla glişmeye kapısını kapar.

Kasılan adaleler güç açısından yapılan haraketin tüm silsilesi boyunca değişik şekilde zorlanır. Bir çok egzersiz makinasının yapımının arlkasında bu gerçek hesaba katılmıştır. Daha çok direnç oluştırmak gereken hareket noktasında mekanik bir düzenle hareket zorlaştırılır. Bu nedenle makinalı egzersizlerde cheeting yapamazsınız.
Diğer taraftan serbest ağırlıklar tamamen yer çekimine karşı çalışırlar. Ancak adaleleriniz hareketin tüm silsilesi boyunca değişen baskı altında kalır. Mesela curl egzersizlerinde bicepsler en büyük kuvveti önkolların yere paralel durumda yani yarı yolunda kullanır. eğer bicepsler tüm güçlerini bu noktada harcalarsa , dirsekleri öne gözürmeden curl hareketini tamamlamanın imkanı olmaz. Böylece yer çekiminin bicepsler üzerine yaptığı baskı azaltılarak ön kollar yere dik pozisyona getirilir.

Başından sonuna kada hareketi bozmadan curl yapmak istiyorsanız öyle bir ağırlık kullanmalısınız ki bu ağırlık bicepsinizin yarı yoldaki gücü ile eşit olmasın. Bu durumda hareketin ikinci bölümüne yani hareketin yarısından sonraki bölüme önem veriyorsunuz demektir.

Ağır kilo kullanarak ve son bölümde sırtı bir miktar öne doğru eğip bir moment kullanarak hareketin ikinci bölümünü cheeting ile tamamlar ve yukarıdaki durumu tersine çevirebilirsiniz. daha sonra curl hareketinin zirvesinde negatif tekrar prensibini uygulayrak ağırlığı yavaş yavaş, yedire yedire indirebilirsiniz.
Busuretle bicepsinizin tüm kuvvetli ve zayı noktaları üstünde, hareketin tüm silsilesi boyunca tam bir kuvvet uygulamış olursunuz. Bu negatif çalışma adalelerinizin ağrımasına neden olur ama olan büyüme uyarısı yapmanında en iyi yoludur.

Biceps için bir başka cheeting yoluda makaralı sistemde çalışırken uygulanabilir. Son tekrarı bitiremiyorsanız boş elinizle çalışan elinize yardım edebilirsiniz. Bu şekilde birkaç fazla tekrar yapabilirsiniz.

Cheating prensibi bend over barbell row egzersizinde de uygulanabilir. Bu hareket zor bir harekettir ve çekişin orta noktasında çekiş kuvveti düşer. Kuvvetli koltuk altı adalelri etkiyi diğer üst sırt adalelerine, kuvvetsiz olanları ise etkiyi diğer sırt adalelerine transfer eder. böylece çekişin ilk yarısındaki adaleler çekişin diğer yarısındakilere oranla daha fazla çalışmış olurar.

Hareketin birinci bölümünde rahatça çalışabileceğiniz bir ağırlıkla başlayın ikinci bölüme geçerken gövde ile kalkmakta olan ağırlığa kısa ve çabuk bir momentum verin. Barı kısa bir müddet karnıza kilitlenmiş durumda tutun ve barı indirirken ağırlığa direnin. Hareketin negatif fazından faydalandığınızda tüm sırt kullanılan ağır kilolardan faydalanılmış olur.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*