Kaliteli Uyku Düzeni İçin 5 Önemli İpucu

Kaliteli uyku herkesin ihtiyacı ancak bu konuda başarılı pek az kişi var.

Uzmanlar her fırsatta düzenli uyunmasını, 7-8 saatlik kesintisiz uykuları hatırlatıyor. Cep telefonları, gün içerisinde aklınıza takılan sorunlar, televizyon dizileri, biçimsiz çalışma saatleri derken biz ise düzenli uyku oluşturma konusunda sınıfta kalıyoruz.

Uyku Neden Bu Kadar Önemli?

Bu konu ile ilgili “Neden Uyuruz” kitabının yazarı Prof. Dr. Matthew Walker‘ın önemli açıklamaları var.

Uyku alzheimerdan kansere, depresyondan obeziteye birçok hastalığın engelleyicisi olabilir. Bunun için nörolog Prof. Walker, kaliteli bir uyku düzenine sahip olmanıza yardım edebilecek 5 önemli ipucu ile karşınızda:

1. Hafta içi ya da hafta sonu her gün aynı saatte yatıp kalkmalısınız.

2. Uyuyacağınız ortamın ışıklarının daima kapalı olduğuna ve en karanlık ortamı tercih ettiğinize emin olun.

3. Uykuya dalabilmeniz için vücut sıcaklığınızın düşmesi gerektiğinden odanızı çok fazla ısıtmayın. 18,5 derece ideal uyku sıcaklığıdır.

4. Eğer uyuyamıyorsanız yatak odanızdan çıkın. Yatakta uyanık vakit geçirmek yerine içeride uykunuzu getirebilecek bir aktivite yapabilirsiniz. Vücudunuz yatak ortamında uyumaya alışmalı.

5. Özellikle uyku saatinize yakın kafein tüketimi yapmayın. Ayrıca alkol tüketimi de. Kafein sizi uyarır ve uyanık tutar. Alkol ise sersemlik yaratır. Algılarınızın kapanmasına sebep olurken gerçek derin bir uyku yaratmaz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*