Sırtınızı Geliştiremiyor ve Sürekli Yorgun Hissediyorsanız Çözümünüz Burada!

Soru: Sırtımın orta kısmı zayıf kalıyor. Bu bölgeyi nasıl hedef alabilirim? —ALEX F., MODESTO, CALIFORNIA

Cevap: New York şehrinde Crunch Tribeca’yla birlikte kişisel antrenörlük yapan Chantha Thach, “Basit birkaç şınav çek,” diyor. “Burada kilit nokta, tepe noktasındayken omzunuzu iyi şekilde sıkıştırmak.”

Buna ek olarak, sırt rutinize dar tutuş pulldown, cable row ve tek-kol dumbbell row gibi egzersizler ilave etmeyi düşünün. Son olarak, zihninizi de yaptığınız işe dahil etmeyi unutmayın. “Antreman yaparken, zihin-beden ilişkisini kurmak önemlidir,” diyor Thach. “Kaslarınızı doğru şekilde çalıştırmaya konsantre olun ve her tekrarda tamamen kasın.”

Arnold Encyclopedia of Modern Bodybuilding kitabında, okuyucularına kollarını neredeyse vinç kablosu, lat ve rhomboid kaslarını ise araba motoru gibi görmeleri gerektiğini söyleyerek durumu çok iyi özetlemiş.

Soru: Canımı dişime takarak idman yapıyorum ama temiz besleniyorum ve yeteri kadar dinleniyorum. Peki niye kronik bir şekilde yorgun hissediyorum? — JORDAN R., RUTLAND, VERMONT

Cevap: Beslenme ve egzersiz fizyoloğu ve lisanslı diyetisyen yazar Feliciz Stoler, “Güzel bir soru bu çünkü her insanın bireysel ihtiyaçları cinsiyet, kilo ve fiziksel aktivitesine bağlı olarak kendine özgüdür. Fakat içgüdülerim bana yeterince kalori almadığınızı ya da gün içerisinde yeterince sıvı tüketmediğinizi söylüyor” diyor.

“Size tavsiyem, her gün ihtiyacınız olan kaloriye yakın beslenerek kalorilerinizi dengelemeniz—yani bazı günler az kalori alıp haftada bir gün tıka basa yemek değil. Yeterince kalori almayıp başka bir gün arayı kapatmanızdansa her gün daha fazla kalori aldığınızı görmeyi tercih ederim.”

Bu tabii haftalık serbest öğünlerinizin artması için yeşil ışık değil — nicelikle birlikte niteliği de koruyun. “Yeterince meyve, sebze ve tam tahıllı besinler almaya özen gösterin,” diye ekliyor Stoler. “Besin ihtiyaçlarınızı belirlemenize yardımcı olabilecek bir lisanslı diyetisyenle görüşmeniz size yarar sağlayabilir.”

Bu tüyolar hiç biri işe yaramazsa, doktorunuzdan uyku düzeninizi kontrol amaçlı randevu almaya bakın. Gerektiği kadar derin uyumuyor veya uykunuzda yeterince oksijen almıyor olabilirsiniz.

Kaynak: M&F, Şubat

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*