Spor Sonrası Kasları Rahatlatmak İçin Yapabileceğiniz 8 Doğal Yöntem

0
kasları rahatlatmak

Spor sonrası kas ağrılarınızı gidermek için ne yapıyorsunuz? Çoğu kişi kas gevşetici krem ve ilaçlara ya da ağrı kesicilere yöneliyor ancak bu tür sentetik ilaçlar doktor tavsiyesi ile kullanılmadıklarında tehlikeli olabiliyor.

İşte tam da bu sebeple kas gevşetici haplar yerine doğal yöntemler ile kas ağrılarınızı hafifletmenizi öneriyoruz. Bugün, size yardımcı olabilecek kas gevşetici 8 doğal yöntemi paylaşacağız.

Neden Kas Gevşetici İlaçları Tercih Etmemelisiniz?

Kas gevşetici yöntemlere geçmeden hemen önce kas ağrısı gidermek için alacağınız kas gevşeticilerin nasıl işlediğine kısaca değinmek istiyoruz.

kas-gevsetici-yontemler

Kas gevşeticiler kas üzerindeki ağrıyı geçirmezler bunun yerine sinir sisteminizin beyniniz ve ağrıyan kaslarınız arasında oluşturduğu iletişimi keserler. Böylece siz sadece ağrıyı hissetmezsiniz ancak spazm veya ağrı kasınızda hâlâ devam etmektedir. Ayrıca aldığınız kas gevşetici ilaç, vücudunuzdaki diğer dokuları de etkileyebilmektedir. Bacak ağrınız için alacağınız ilaç boynunuzda, kollarınızda, sırtınızda da etki edebilir ve bu sizi daha uykulu bir hâle getirebilir. İlacın etkisi bittiğinde ise ağrınız geçmemiş olabilir.

Yani sizin de anlayacağınız üzere kas gevşetici adı altında bulunan çoğu ağrı kesici kaslarınıza etki etmez, sinir sisteminize etki eder. Bu da sorunu çözmeye yardımcı olmayan ancak üstünü örtmeye yarayan bir yöntemdir.

Bu sebeple doğal yöntemler ile direkt olarak kas ağrınızı çözmeye odaklanmanız önemlidir.

Spor Sonrası Kas Ağrıları İçin Ne Yapmalı?

Spor sonrası kas ağrıları, özellikle yoğun antrenman yapılan günlerde ya da spora ilk kez başlanılan dönemlerde yoğun olarak yaşanır. Çoğu sporcu spora ara verdikleri dönemlerden sonra bile tekrar başladıkları ilk antrenmanlarında şiddetli kas ağrıları yaşayabilmektedir. Bu durum normaldir. Spor sırasında kaslar yüksek basınca maruz kalır. Stres, tüm vücutta oksidatif etki oluşturur. Kas dokuları yenilerinin oluşturulması için parçalanır ve vücut kas yapım aşamasına girer. Tüm bu faktörler vücudu ve kasları ayrı ayrı yoran sebeplerdir.

Aşağıda spor sonrası ağrılarınızı ya da herhangi bir dönemde oluşabilecek kas ağrılarınızı yatıştırmanıza yardımcı 8 doğal yöntemi sıralıyoruz:

1. Arnika Yağı

kas-gevsetici-yontemler

Arnika yağı, krem, liniment ve merhem şeklinde de bulunan, çeşitli inflamatuar ve egzersize bağlı yaralanmalar için cilde uygulanan doğal bir bitki yağıdır. Arnika yağının cilde topikal uygulandığı takdirde olumlu etkileri olabileceği, iltihabı azaltarak kas hasarlarını azaltabileceği araştırmalarda gözlemlenmiştir. (1)

Arnika yağı içerisinde bulunan timol, kan ve diğer sıvı birikimlerinin taşınmasını kolaylaştırabilen, dokuların normal iyileşme sürecine yardımcı olabilen anti-inflamatuar görevi gören, deri altı kılcal damarlarına etki edebilen bir madde olduğu görülmüştür. Arnika yağı ayrıca kaslarda, eklemlerde ve çürük dokularda sıkışmış kanın dağılmasına yardımcı olan beyaz kan hücrelerini uyarır.

Spordan sonra oluşacak kas ağrılarını azaltmak ve daha kolay rahatlamak için spordan önce yapılabilecek ısınma harekerleri vardır. Bu hareketler de doğal bir şekilde rahatlamaya destek çıkar. “Spor Yapmadan Önce Uygulamanız Gereken Isınma Hareketleri” yazımızda spor sonrası ağrılarınızı engelleyebilecek ısınma egzersizlerini okuyabilirsiniz.

2. Kayropraktik Tedavi

Amerika’da oldukça yaygın olan kayropraktik tedaviler ilaçsız ve ameliyatsız bir tedavi metodudur. Life University’e göre kayropraktik tedavi yöntemi kas gevşeticilerden çok daha etkili bir yöntemdir. (2) Kayropraktik tedavi omurganın sağlıklı ve düzenli bir hizada olup olmadığını kontrol eder ve kaymalar varsa bu kaymaları hizalamaya çalışır. Sırt ve boyun ağrılarında kayropraktik tedavi kişilere yardımcı olabilmektedir.

3. Kenevir Yağı

kas-gevsetici-yontemler

Araştırmalar kenevirin etken maddelerinin ağrı yollarındaki nöronal geçişi engelleyerek ağrıyı azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir. (3) Kenevir yağı, kronik ağrı ve iltihabı hafifletebilmektedir bu yüzden de bazen doğal fibromiyalji tedavisi olarak kullanılır. Eğer kenevir yağı almayı düşünüyorsanız aldığınız ürünün laboratuvar onaylı olduğuna dikkat etmelisiniz.

Kas gevşetme konusunda size yardımcı olabilecek kenevir yağı ürünlerini incelemek ve satın almak için tıklayabilirsiniz.

4. Esansiyel Yağlar

Birçok farklı sağlıklı özellik ile dikkat çeken diğer ürün ise nane yağıdır. Nane yağı harika bir doğal ağrı kesici ve kas gevşetici kaynaktır.  Özellikle ağrılı kasları yatıştırmada, sırt ağrısını ve baş ağrısını rahatlatmada öne çıkar. Araştırmalar nane yağının fibromiyalji ve miyofasiyal ağrı sendromunda ağrı azaltıcı etkilerinin olduğunu göstermektedir. (4) Nane yağını esansiyel bir yağ içerisinde (jojoba ya da hindistan cevizi yağı) seyrelterek ya da kokusuz bir losyona ekleyerek ağrılı alana uygulayabilirsiniz.

Limon otu yağı kan akışını yükselterek kas spazmlarını ve ağrılarını azaltmaya yardımcı olabilmektedir. Frankincense (Günlük) yağı ve selvi yağı da iltihabı ve spazmları azaltma, dolaşımı iyileştirme konularında etkilidirler.

5. Masaj

Beyninize bir yerinizin ağrıdığına dair sinyal gittiği zaman o bölgenizde ağrı hissetmeye başlarsınız. Bu ağrı o bölgeyi kullanmamanız ve bölgenin iyileştirilmesi için verilmiş bir uyarı niteliğindedir. Ağrı kesiciler ile bölgedeki ağrı hissini azaltmak burayı daha fazla kullanarak ağrının yayılmasına ya da o bölgenin daha uzun sürede iyileşmesine sebep olabilir.

kas-gevsetici-yontemler

İyi bir masaj terapisi ağrlı bölgenizdeki stresin azalmasına ve dolayısı ile ağrının azalmasına yardımcı olabilir. Eğer kronik ağrılarınız var ise ayda 1 ya da 1’den fazla masaj yaptırmak ideal bir çözüm olabilir. Stres miktarınızın fazla olması, kaslarınızdaki ağrı miktarını da arttırarak düzenli masaj ihtiyacına sebep olabilir.

2011 yılında Tayvan dışarısında bir grup kanser hastası üzerinde yapılmış bir çalışmada masaj terapilerinin kas ağrılarına ve rahatlamaya olan etkileri incelenmiştir. Araştırmacılar, masaj terapisinin bu hastalarda kas ve kemik ağrılarını kesinlikle iyileştirdiğini ve masajın kas gevşetici etkisini kanıtladığını söylemektedir. (5)

6. “Ağır Yiyecekleri” Tüketmeyin

Şeker, alkol, kafein, trans yağlar ve fazla kaloriler vücutta dehidrasyon yaratabilen, imflamasyonu arttırabilen ve dolayısı ile ağrıları arttırabilen yiyecek ve içeceklerdir. Bu tür ürünlerin tüketimini en aza indirmeniz özellikle ağrılı dönemlerinizde bu yiyecek ve içeceklerden sakınmanız önemlidir.

7. Epsom Tuzu ve Magnezyum

kas-gevsetici-yontemler

Magnezyum eksikliği belirtileri arasında kas ağrısı, fibromiyalji ve bacak krampları bulunur. Ayaklarınızı ya da tüm vücudunuzu epsom tuzu ile ıslatarak, kaslarınızın gevşemesi için ihtiyaç duyduğu magneyzum seviyelerinizi arttırabilirsiniz. Genel olarak Epsom tuzundan gelen sağlıklı magnezyum seviyeleri ile vücuttaki iltihaplanmanın azaltılmasına yardımcı olabilir çünkü magnezyum düşüklüğü vücutta iltihap belirteci olan yüksek c-reaktif protein ile ilişkilendirilmektedir. (6)

8. Çok Fazla Dinlenmeyin

Kaslarda spazm meydana geldiğinde ağrı şiddetli olmadığı sürece, kaslardaki iltihabı azaltabilmek için günlük hayattaki hareketlere devam etmek iyi olabilir. Ağrıyı güçlendirecek ya da dinmişken tekrardan oluşturabilecek hareketlerden kaçınarak çok fazla dinlenmeden normal bir şekilde hareket etmek, iyileşmeyi hızlandırabilir. Bu sebeple kan akışını uzun süreli yavaşlatacak dinlenmelerden kaçınmak gerekir. Ancak burada ağrının şiddeti ve yeri oldukça önemlidir. Ağrınız dayanılamayacak bir seviyede ise dinlenmenize önem göstermeli ve durumu doktorunuz ile görüşmelisiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz