Kas Geliştirmek İçin Bulk Yapmak İyi Bir Fikir Mi?

Hacim kazanmak için yememiz gerekiyor değil mi? Sanırım hepimiz bunda hemfikiriz. Eğer doğal olarak bu sporu yapıyorsanız, kas gelişimini sağlamak için yeterince kalori ve besin tüketmiyorsanız önemli ölçüde bir kas gelişimi elde edemezsiniz.

Yeterince besin tüketmiyorsanız vücudunuz en yüksek seviyede kas –gelişimi yakalayamaz. Aslında yeterince yemezseniz, çok sıkı çalışmanıza karşı kas kaybı yaşarsınız. Bu yüzden de büyümek için diyetinize uymak mantıklı görünüyor. Ne kadar fazla yersen o kadar fazla büyürsün, değil mi?

İsterseniz o kadar da emin olmayalım!

Eğer yeterince besin tüketmiyorsanız kas gelişiminiz zayıflaması doğru olsa da bu şu anlama gelmiyor: . Ne kadar fazla yersen o kadar fazla büyürsün! Esasında Ne kadar fazla yersen o kadar fazla büyürsün doğru ancak; bu daha kaslı bir hale geleceksin anlamına gelmiyor.
Bu da beni kızdırmıyor değil. Ben bir kişinin estetik ve kaslı bir fiziğe sahip olmaya çalışırken yaptığı en büyük hatanın şu olduğuna inanıyorum: daha fazla kas gelişimini sağlamak için vücuda çok fazla yağ sokarak aşırı miktarda abur cubur (çöp) tüketmek.

Sizinde bildiğiniz gibi eğer bu işi doğal olarak yapıyorsanız vücudunuz kısıtlı bir kas gelişimi kapasitesine sahiptir. Geliştirebileceğiniz kas miktarı vücudunuzun tüketilen proteini yeni kas inşa etmek için ne ölçüde sentezleyebileceğine bağlıdır. Bu da(vücudunuzun protein sentezi kapasitesi) sizin doğal testesteron seviyenize bağlıdır.

İstediğiniz miktarda yiyebilirsiniz; ancak basitçe vücudunuzun protein sentezleme limitini doğal olarak değiştiremezsiniz. Vücudunuzun kasa çevirebileceğinden daha fazla yemek yemek sadece size daha fazla yağ sağlar.

Bir benzetme

Bu olayı açıklamak için bir inşaat işçisini örnek verebilirim.

Düşünün ki kaslarınız bir ev ve siz inşa etmeye çalışıyorsunuz. Ev inşası için kullanılan tuğlalar da a. Asitleri simgeliyor, işçilere verdiğiniz para da( böylece işi yapabilsinler) karbonhidratları ve yağları simgeliyor.

Son olarak da işçiler de protein sentezleme işlemindeki faktörleri simgeliyor( büyük ölçüde de testesteron). İşçilere tuğlayı getiren kamyon da insülini ( besinleri kas hücrelerine ulaştırmada önemli bir rol oynayan) temsil etsin.

Eğer işçilere yeteri miktarda tuğla(protein) vermezseniz binayı yeterince hızlı inşa edemezler. Sonuç olarak da ev hızlı inşa edilemez. Aslında işçilere ödeme yapmazsanız çılgına dönerler ve greve giderler ve evi yıkmaya başlarlar. (katabolizma. aşırı az miktarda kalori alımı). Bu yüzden de kas gelişimini desteklemek için yeteri miktarda protein ya da kalori tüketmeme daha yavaş bir kazanım sağlar.

Şimdi bir bakalım; eğer işçilere daha fazla tuğla yollarsanız(daha fazla protein) ne olur? Böylece evi daha hızlı inşa ederler çünkü hammadde(tuğla) eksikleri yoktur. Ancak bu
Noktada daha fazla tuğla yollamak evin daha hızlı inşa edileceği anlamına gelmez çünkü işçiler bu kadar işi ancak yeterince zamanları olursa yapabilirler. Örneğin; elemanlarınız günde 1000 tuğla işleyebiliyorsa onlara 2000 tuğla vermek işe yaramaz. Onların iş kapasitesini aşar. bu yüzden de fazla tuğlalar ziyan olur.

Aynı durumda işçilerin maaşlarını arttırırsan ( kalori alımı miktarı) motivasyonları artar va evi daha hızlı inşa etmeye başlarlar. Ancak tuğlalarda olduğu gibi işçi maaşlarındaki zam da bir etki yapmayabilir. İşçiler fiziksel limitlerine ulaşacaktır. Bu limite ulaşıldığında maaşlarını istediğiniz kadar arttırın eve daha fazla tuğla ekleyemezler.

Söylemeye çalıştığım şey şu: vücudunuza besin yüklemesi yaparak kas geliştirmezsiniz. Besin ve kalori takviyesi tatmin noktasına ulaşana kadar işe yarar. Bundan sonra ise ekstra her kalori yağ olarak depolanır.

Bu yüzden de ne kadar yersen o kadar hacim kazanırsın tezi doğru olmasına karşı ekstra kilolar yağ formunda olacaktır, kas dokusu olarak değil.

Yazar: onkırk

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*