Evde Yapılabilecek En Etkili Bilek Kası Geliştirme Egzersizleri

evde-bilek-kasi-gelistirme-egzersizleri

Kabul etmemiz gerekiyor ki bilek kası geliştirme hiçbirimizin birincil hedefi değil. Hatta film yıldızları gibi ya da vücut geliştirme efsaneleri gibi üçgen ve yapılı bir vücut için çalışırken bilek kasları çoğumuzun aklından bile geçmiyor. Çünkü geniş omuzlar ve göğüsler, ince bir bel ve güçlü bacaklar oluşturmaya gerçekten mükemmel bir şekilde konsantre olmuş durumdayız. Peki bu senaryoda bilek kası neden önemli hiç düşündünüz mü?

Bilek Kası Neden Geliştirilmelidir?

İlk olarak açıklamamız gereken bilek kasının tam olarak bilek üzerinde bulunmamasıdır. Esasında bilek çalışırken aktif halde olan kaslarımız ön kol kaslarımızdır. Bu kaslar tendonlar ile bileklerimize ve parmaklarımıza bağlanır. Elimiz üzerinde de daha yumuşak ve daha küçük kaslar bulunmaktadır. Tam olarak bilek bölgemizde ise, sinirler, kemikler ve tendonlar bulunur. Bileğimizi çalıştırırken bileğimize bağlı tendonlar ile ön kol kaslarını çalıştırırız. Bu kaslar dirsek ve bilek arasındadır. Ayrıca biceps ve triceps gibi üst kolumuzdaki kas gruplarını çalıştırırken de bilek kaslarımız çalışacaktır.

evde-bilek-kasi-gelistirme-egzersizleri

Vücut gelişimi için bilek kası geliştirme, belki büyük kas grupları gelişimi kadar önemli olmasa da birçok hareketi doğru formda yapabilmek ve hareket açısı kapasitenizi arttırabilmek adına oldukça önemlidir.

Bilek ekleminizdeki kemikleri korumak ve güçlendirmek için ise mineral takviyeleri kullanmanızı öneririz. Sporcu mineralleri özellikle kemik ve kas gelişiminiz için önemli minerallerden oluşur, bu takviyeleri incelemek ve satın almak için tıklayabilirsiniz.

Özellikle dumbbell, barfiks, bar gibi spor aletleri ile çalışırken el bileğinizin açısını, esnekliğini, dayanıklılığını ve gücünü kısacası potansiyelini en üst seviyede kullanabilmek sizi olası bilek incinmelerinden ve sakatlıklardan koruyacaktır. Aynı zamanda bileğinizdeki esneklik ve güç sizin hareketleri daha kolay yapabilmenize bu sayede hareket sayılarınızı arttırabilmenize yardım eder bu da sizin genel vücut geliştirme hedeflerinizle paralel olarak diğer kaslarınızın gelişimini de olumlu etkiler.

Tüm bu detaylarla birlikte bilek kası güçlendirme neden önemli sizlere göstermek istedik.

Evde Bilek Kası Geliştirme Çok Kolay

evde-bilek-kasi-gelistirme-egzersizleri

Bilek eklemlerinde ve kaslarında hem esneklik hem de güç kazanmak için evde ya da spor salonunda fark etmeksizin uygulayabileceğiniz basit egzersizler bulunmaktadır.

Bu egzersizler için küçük dumbbelllara ve bir bara sahip olmanız gerekir. Spor salonunda bilek kası geliştirme aleti kullanan kişiler görmüşsünüzdür. Bu spor aleti de size fayda sağlayacaktır. Aşağıda listeleyeceğimiz egzersizleri canınız sıkıldıkça, dizi izlerken ya da antrenman aralarında evde kolaylıkla uygulayabilirsiniz.

Bilek Kası Güçlendirme Hareketleri

1. Dumbbell Wrist Flippers

evde-bilek-kasi-gelistirme-egzersizleri

İki adet dumbellı elinize alın. Avuç içleriniz yere bakacak ve dirsekleriniz 90 derecek kırık olacak şekilde dumbbelları önünüzde tutun. Daha sonra yavaşça bileklerinizi avuç içleriniz yukarı bakacak şekilde çevirin. Tekrar başlangıç konumuna bileklerinizi çevirin ve hareketi sürekli olarak tekrar edin.

2. Palms Up Dumbbell Curl

evde-bilek-kasi-gelistirme-egzersizleri

Bir sehpanın üzerine dirseklerinizi bilekleriniz dışarıda kalacak şekilde koyun. Başlangıç pozisyonunda avuç içleriniz yukarı ve karşıya bakacak şekilde dumbbellar ile konumlanmalı. Daha sonra bileklerinizi aşağı doğru eğin ve dumbbelları tekrar yuları kaldırarak (hareketi bar ile de yapabilirsiniz) başlangıç pozisyonuna dönün. Hareketi tekrar edin.

3. Reverse Barbell Curl

evde-bilek-kasi-gelistirme-egzersizleri

Bu hareket için iki elinize bir bar alın. Avuç içiniz kendinize bakacak şekilde barı aşağıda ve önünüzde tutun, kollarınız normal bir açıklıkta olsun. Hareketi uygularken kolunuzu 90 derece karşınızda olacak şekilde dirseklerinizden yukarı kaldırın ve tekrar başlangıç pozisyonuna dönerek harekete devam edin.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*