Güvenle Gülümseyebilmenizi Sağlayacak Dişleriniz İçin 9 Yiyecek

Gülümsemek güzeldir. Özellikle de sağlıklı varsa herkes siz gülümsediğinizde hayran hayran sizi izler. Diş sağlığının ve bembeyaz sağlıklı gülüşlerin öneminin anlaşıldığı günümüzde insanlar sahip oldukları maddi gücü diş bakım ürünlerine ve dişçilere harcamaktan hiç çekinmiyor.

Evet diş hem sağlık hem de estetik açıdan oldukça önemli. Ancak evde yemeklerinizde yapacağınız ufacık değişikliklerle diş beyazlatma operasyonlarına yüksek meblağlar ödemekten kurtulabilirsiniz. Ayrıca bu 9 yiyeceğin bazıları dişlerinizin ve bağışıklık sisteminizin de güçlenmesine yardımcı oluyor.

9. Sakız Değil Peynir!

Sararmış ve solgun dişleriniz mi var? Gülümsemekten çekiniyor musunuz?

Peynir sizin çözümünüz! Yapılan araştırmalar pH değerlerinin dişte çürüme ile ilişkisinin olduğunu gösteriyor. Peynir, diş çürüklerine neden olan Ph değerlerine sahip değil ayrıca dişleriniz için zengin bir kalsiyum kaynağı. (1)

Sakız ise salya oluşumunu arttırır, bu bir noktaya kadar iyi olmakla beraber sakızlardaki tatlandırıcılar ve şeker dişleriniz için daha zararlıdır. Ayrıca çene ağrısı ve çene deformasyonları olan kişilerin sakız çiğnemekten kaçınmaları önerilir.

8. Zerdeçal vs. İlaçlar

2017-2018 kışının yıdızı turmeric yani zerdeçal oldu. Araştırmalar zerdeçalın sadece diş görüntüsüne değil gerçekten sorun yaratabilen dış ağrısı, diş eti rahatsızlıkları, diş eti çekilmelerine de iyi geldiğini gösteriyor. (2)

İlaçlar ise kısa vadeli tedaviler üretebiliyor. Ayrıca gerekenden fazla ilaç kullanmı ağız kuruluğuna da sebep olabiliyor.

7. Salatalık vs. Limon

Limonun dişlerinize iyi geldiğini duymuş olabilirsiniz ancak bir diş hekimine durumu sorduğunuzda limonun diş minenize zarar vereceğini söyleyecektir. Alternatif olarak ise salatalıkları gösterebilir!

Salatalıkta bulunan lif diş ve diş etinize masaj yapar. Ayrıca salatalık suyu diş eti iltihabına karşı da korur.

Limon özlü diş macunları da bulunmakla birlikte limonun içerisindeki asit diş minelerinize zarar verebilir. Bu sebeple limonlu diş macunları da sınıfta kalıyor… (3)

6. Çilek vs. Çilekli Şeker

Çilekler harika bir lezzete sahip olmanın yanısıra mükemmel bir diş sağlığı bakım yiyeceğidir. Diş bakımında en kuvvetli yanı diş beyazlatma etkidir. Bunula birlikte çilek, güçlü bir kanama durdurucu ve C vitamini kaynağıdır.

Karbonat ile karıştırıldığında diş temizleyicisi olarak kullanılabilir. Yani çilek yerken aslında diş bakımı da yapıyor sayılabilirsiniz!

Ancak çilekli şekerlemeler ve aslında tüm şekerlemeler işlenmiş ürünlerdir. Çilek aroması gözünüzü karartmasın, çilekli şekerlemeler tüketiyorsanız muhakkak dişlerinizi fırçalamalısınız. (4)

5. Tofu vs. Gazlı İçecekler

Çoğu kişi tofuyu yüksek kalsiyumö ve protein oranı için tercih eder. Bunlar doğrudur ve ek olarak tofu diş sağlığınız için de iyi bir yiyecektir. Salya üretiminizi arttırır ve dişlerinizin temizlenmesini sağlar. Yüksek derecede alkalindir ve dişleriniz için iyi bir kalsiyum kaynağıdır. (5)

Genel sağlığınız için de harika bir seçim olan tofuyu yüksek protein oranı ile diyetinizde kesinlikle bulundurmalısınız. Bunun yanında asitli içecekler ise diş sağlığınız için oldukça tehlikelidir. Diş minenize zarar verir. (6)

4. Yeşil Çay vs. Siyah Çay

Yeşil çay polifenol kaynağıdır. (7) Bu polifenoller dişlerinizde plak oluşumuna sebep olan bakteriler ile savaşır. Ayrıca ağızda bakteri oluşumunu engelleyerek diş çürümesine de karşı gelebilir.

Diş çürümesinin de önüne geçesinin yanında kötü ağız kokusunu engeller! (8)

Siyah çay ise yüksek tannin asidi içeriği sebebiyle diş lekelerine yol açar.

3. Hindistan Cevizi Yağı vs. Çikolatalar

Hindistan cevizi yağında bulunan laurik asit diş çürüğü, diş eti hastalıkları ve ağız kokusuna sebep olan bakteriler ile savaşabiliyor. (9)

Ağzınızı Hindistan cevizi yağı ile çalkalamanız yeterlidir. Bu işlemi 15-20 dk kadar yapmanız önerilir.

Bitter çikolata hariç tüm çikolatalar ise diş sağlığınız için olumsuz etki eder. Beyaz çikolata ve sütlü çikolata, yüksek şeker oranları yüzünden tercih edilmemelidir.

2. Maydonoz vs. Patates Cipsi

Maydonozdaki yüksek su oranı dişleriniz için oldukça önemlidir. Bakteri oluşumunu engeller. İyi bir şekilde çiğnenen maydonoz, plakların ve diş aralarının temizlenmesine yardımcı olur. (10)

Yedikçe yiyesiniz gelen patates cipsi için ise tam aksi bir yorum var. Dişleriniz için patates cipsinin sağlıksız olmasının en büyük sebebi yüksek nişasta oranıdır. Nişasta diş aralarında çürüklere sebep olabilir. Bu yüzden cips tüketirseniz muhakkak diş ipi ile diş bakımınızı yapmalısınız.

1. Soğan

Soğan biraz kötü bir kokuya sebep olabilmekle beraber dişlerinizde mükemmel bir etkiye sahiptir. Yüksek sülfür ile plak oluşumunun önüne geçer. Birkaç parça soğan çiğnemek sizin için yeterlidir. Ayrıca soğan çiğnedikçe diş ağrısını da hafifletirsiniz. (11)

http://www.colgate.com/en-us/oral-health/conditions/cavities/ada-07-eating-cheese-may-prevent-cavities
2 http://www.ijdr.in/article.asp?issn=0970-9290;year=2009;volume=20;issue=1;spage=107;epage=109;aulast=Chaturvedi
3 https://www.1800dentist.com/lemon-juice-may-squeeze-away-important-tooth-enamel/
4 http://www.health.com/health/gallery/0,,20687551,00.html
5 https://www.rd.com/health/wellness/foods-for-teeth/
https://www.healthline.com/health/dental-oral-health/what-does-soda-do-to-your-teeth
7 https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?ContentTypeID=1&ContentID=4062
8 http://www.besthealthmag.ca/best-you/oral-health/5-ways-green-tea-is-good-for-your-oral-health/
9 https://www.webmd.com/oral-health/features/oil-pulling
10 http://www.redbookmag.com/body/advice/g667/teeth-whitening-foods/?slide=6
11 https://www.jeffersondentalclinics.com/blog/eat-for-your-teeth-top-6-superfoods-for-great-oral-health

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*