Chia Tohumunu Tüketmenin En Lezzetli 5 Yolu

Chia Tohumunu Tüketmenin En Lezzetli 5 Yolu

Beslenme uzmanı Jackie Newgent’in tarifleriyle etkisi uzun süren bu güç bombasını tüketmenin en lezzetli beş yolunu sunuyoruz.

1. Yoğurda Katın:

250g yağsız sade yoğurda ananasla birlikte 2 yemek kaşığı chia tohumu katın. Tazeyken ve gevrekken tüketin. Daha lezzetli ve kıtır kıtır bir tat için Hindistancevizi parçacıkları serpiştirin.

2.  Salataya Karıştırın:

Tonlu, somonlu, yeşil ya da istediğiniz bütün salatalara 2 tatlı kaşığı chia tohumu ekleyebilirsiniz.

3. Puding Yapın:

1 yemek kaşığı chia tohumunu 90g elma veya başka bir meyvenin suyuyla karıştırın. 20 dakika dinlendirip yiyin. Tadını zenginleştirmek için biraz daha meyve ekleyebilirsiniz.

 4. Stir-Fry Yaparken Kullanın

Az yağda harlı ateşte (stir-fry) pişirdiğiniz tavuk, et veya brokoli yemeklerine 2 tatlı kaşığı chia tohumu ekleyin. 1 tatlı kaşığı chia tohumuyla hazırlanmış pilavla servis edin.

5.  Omlete Ekleyin 

1 yemek kaşığı chia tohumunu 3 yemek kaşığı su ile karıştırıp 20 dakika dinlendirin. Karışımı 2 yumurtayla çırpıp omlet yapın. İçine ıspanak, domates veya keçi peyniri ekleyin.

Jackie Newgent lisanslı diyetisyen, beslenme uzmanı ve ödüllü yemek kitabı yazarıdır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*