Arnold Ve Mükemmel Vücudun Sırları – Bölüm 5: Triceps Kasları

Arnold Schwarzenneger’in en iyi bölgesi olan göğüs kasları ile başlayıp, ardından sırt ve omuz kaslarından bahsettiğimiz seriye en son Arnold’un biceps kasları ile devam etmiştik.

Bu yazıda ise triceps, yani arka kol kaslarını ele alacağız. Arnold’un eski arşivlerdeki röportajlarından derlediğimiz bu seride Arnold bizlere devasa ve detaylı triceps kaslarının sırlarını açıklayacak.

Biceps kaslarına göre çok daha az ön planda olan ve sözünü ettiren triceps kasları, Arnold’un hakettiği değeri göremeyen kas gruplarındandı. Bu nedenle arka kol çalışması ile ilgili söyledikleri çok fazla bilinmezdi.

Arnold ve Triceps (Arka Kol) Kası Geliştirme Sırları

Kendisine yöneltilen, “Biceps kaslarınız çok daha ön plandaydı ancak triceps kaslarını geliştirmede uyguladığınız önemli stratejilerden de bahsetmeniz mümkün mü?” sorusuna şu şekilde cevap veriyor:

“Yıllar süren antrenman sürecinde öğrendiğim en önemli şey şudur ki, izolasyon egzersizleri mükemmel görünen arka kol kasları inşa etmede en kritik egzersizlerdir. 3 farklı triceps başını da ayrı ayrı çalışmak, mükemmel görünüm için vazgeçilmezdir. Hangi hareketin, hangi triceps bölgesini en iyi çalıştırdığını bilmek de bir vücut geliştiricinin görevidir.

Vücut geliştirme kariyerimin başlarında, Vince Gironda bana hangi egzersizin hangi bölgeyi en iyi çalıştırdığı konusunda çok yardımcı olmuştu. Vince, 15-20 setlik 20 tekrarlı çalışmaları tek bir egzersiz için uygulatırdı ve arka kol idmanı sadece o egzersiz ile son bulurdu. Ertesi gün, hangi bölgenin en çok acıdığını sorarak cevabı buldururdu.

Tabii ki günümüzde bu tip yöntemlere gerek yok, egzersiz bilimi ve derlenmiş tecrübeler yeterince yardımcı.

Triceps kasları ile ilgili doğru içgüdüye sahip olmanız da önemli. Deneyip yanılarak sizin için en iyi seçenekleri bulup, o seçeneklere yönelik stratejiler geliştirmelisiniz. Her egzersiz alternatifine şans tanıyın.

Triceps kaslarını geliştirmek, biceps kaslarına göre oldukça farklı. Çünkü biceps kasları için eninde sonunda sahip olduğunuz tek hareket curl. Her hareket, bir curl varyasyonu. Preacher curl, barbell curl, dumbbell curl, hammer curl, EZ bar curl…

Öte yandan triceps kaslarında yapabileceğiniz çok fazla hareket bulunmakta. Yatarak, kafanızın üzerine iterek veya bench press egzersizindeki tutuşunuzu daraltarak triceps kaslarını uyarabilirsiniz. Bu nedenle her hareket için triceps kaslarındaki bölgeleri spesifik olarak hedeflemelisiniz ve ortaya kusursuzca inşa edilmiş bir triceps kası çıkarmalısınız.”

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*