Antrenman Öncesi ve Sonrası Yiyebileceğiniz 6 Taşınması Kolay Meyve

0
antrenman-oncesi-meyve-yenir-mi

Spor öncesi kolay enerji kaynağı olarak neleri tüketiyorsunuz? Peki ya sporunuzu yaptınız ve egzersiz sonrası kaslarınızın hem sağlıklı hem de besin değeri yüksek bir yiyeceğe ihtiyacı olduğunu hissediyorsunuz, bu durumda ilk tercihiniz ne oluyor?

Unutmayın ki antrenman öncesi meyve tüketmek (aynı şekilde antrenman sonrasında da) hızlı bir şekilde enerji toparlamanızı sağlayacaktır. Kas yapan yiyecekler listesinde meyveler üst sırada yer almasa da kas yapmanıza yardımcı olacak ve egzersiz gücünüzü artıracak besinler deyince aklımıza en ulaşılabilir seçenek olarak onlar geliyor.

Spor Öncesi ve Sonrası Hangi Meyve Ne İşe Yarar?

meyve-spor-oncesi

Vücudunuz, egzersiz sırasında kaslarınızda hızlı enerjiye dönüştürebileceği antrenman öncesi karbonhidrat kaynaklarına ihtiyaç duyar. Birçok bilimsel araştırma kasların spor esnasında ihtiyaç duyduğu glikojenin hazırlanabilmesi için karbonhidrat yüklemesinin işe yaradığını göstermektedir (11). Yüksek karbonhidrat oranları, spor yapıyorsanız, porsiyon miktarını kaçırmadığınız ve düşük glisemik indekse özen gösterdiğiniz sürece kilo almanız açısından tehlike oluşturmayacaktır. Karbonhidratlar da sporcular için proteinler kadar önemli besinlerdir. Karbonhidratsız bir beslenme uzun vadede vücudunuz için yeterli olmayacaktır.

Eğer düzenli spor yapıyorsanız ve spor öncesi her zaman sıkı bir beslenmeye vakit ayıramıyorsanız, daima çantanızda 1 adet veya paket meyve olması iyi olacaktır!

Fark etmişsinizdir, spor salonuna, maça, antrenmana giden profesyonellerin çantalarında hep bir elma ya da muz gibi meyve olur. Bu meyveleri duruma göre antrenman öncesi ya da sonrası mutlaka tüketirler. Meyvelere geçmeden önce ekleyelim; antrenman sonrası meyve tüketmek glikojen depoları tükenmiş kasların kendini hızlı toplamasına destek olur ve toparlanma sürecinizi hızlandırır.

Spor Öncesi Meyve Yenir mi?

antrenman-oncesi

Tabii ki yenir! Meyveleri, pre-workout ürününüz bittiğinde veya yanınıza almayı unuttuğunuzda pratik bir şekilde hemen bir marketten alabilirsiniz. Bu yüzden meyveler antrenman öncesi enerji ihtiyacınızı anında karşılamak için en iyi yollardan biridir diyebiliriz. Peki, spor salonuna girmeden önce markete uğradınız (ya da manava) hangi meyve sizin için uygun olur hemen söyleyelim!

Pre-workout ürünlerini incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Yine de şunu belirtmekte fayda var; meyvelerden bir performans ve güç ürününden sağladığınız etkileri beklememelisiniz. Ayrıca meyve tüketiminizi abartmamanız da önem taşıyor çünkü nihayetinde meyve şekeri de sınırlı alınması gereken besin bileşenleri arasında yer alıyor.

1. Antrenman Öncesi Muz

İster spordan önce ister spordan sonra yiyin muz efsanevi bir meyvedir. İnanılmaz lezzetli olmasının yanı sıra muzun faydaları arasında vücudunuza hızlıca antrenman için ihtiyaç duyduğu karbonhidratı sağlaması ilk sırada yer alır.

Spor öncesi meyve tüketimi.

Bu da glikojen depolarının desteklenmesine yardımcı olur. Muz besin değerleri şöyledir; potasyum, B6 vitamini, manganez ve C vitamini bombası bu meyvenin 1 adedi (küçük boy muz) 80 kaloridir. Muzun protein shake içinde de çok yakıştığını söylemeye bile gerek yok.

2. Antrenman Öncesi Portakal & Antrenman Sonrası Portakal Suyu

Portakalı kışın tüketebildiğiniz kadar tüketin. Bu bağışıklık güçlendirici meyve, C vitamini deposudur ve B vitaminlerini de içerir. 1 adet küçük portakal 46 kaloridir.

Spor öncesi meyve tüketimi.

Hem zengin B vitamini içeriği hem de karbonhidrat miktarı egzersiz öncesi hızlı enerji kazanmanıza yardımcı olur.

Ayrıca Muscle & Fitness Dergisi’ne göre antrenmandan önce portakal yemek kas ağrısını da önlüyor.

View this post on Instagram

Kas ağrısından şikayetçiyseniz bu ipucu tam sizlik! The American Journal of Physiology- Endocrinology and Metabolism'de yayınlanan İngiltere'deki Bath Üniversitesinin yaptığı araştırma bulgularına göre antrenman öncesi portakal yemenin alınan verimi yükselttiği görülmüştür. Hem C vitamini deposu hem de kolayca her yere taşıyabileceğiniz bu meyveyi spor çantanızdan eksik etmeyin! Portakal tükettiğinizde antrenman sırasında dehidrasyon sorunu yaşamazsınız ve antrenman sonrasında da kas ağrısı hissetmezsiniz. Üstelik dilerseniz taze sıkılmış portakal suyu şeklinde içecek olarak da tüketebilirsiniz. #muscleandfitnessturkiye #portakal#antrenman #cvitamini #bacakantrenmanı #karınkası #sağlık #diyet #fitnessturkiye #kaskütlesi #sporyapmak #temizbeslenme #kasgelisimi #kasgelişimi #sporvebeslenme #kiloalma #fitnessmotivasyon #vücutgeliştirme #vücutgeliştirmetürkiye #bodybuildingturkiye #fitvücut #kasyapma #fitolmak #antrenmanöncesi #sağlıklıbeslenme #gymturkiye #sporöncesi #kasağrısı #kasağrıları #sporbeslenmesi

A post shared by Muscle&Fitness Türkiye (@muscleandfitnessturkiye) on

3.  Spor Öncesi Elma Yemek Kan Şekerini Dengeliyor!

Antrenman öncesi ve sonrası beslenme planınızda sarı, kırmızı ya da yeşil elmadan hangisi sizin favoriniz? Genellikle içerisinde %13-15 oranında karbonhidrat bulunduran elma, her markette dilediğiniz çeşidini bulabileceğiniz bereketli bir meyvedir. Spor öncesi meyve tüketimi.

C vitamini, antioksidan ve sağlıklı bitkisel bileşenler açısından önemlidir. Hem sert hem sulu yapısı sayesinde çoğu kişinin favorisi olan bu meyve genel sağlık açısından da önemlidir. Kan şekerinin iyileştirilmesine yardımcı olur.

Antrenman öncesi beslenme çeşitlerini öğrenmek için makaleye tıklayın.

4. Sporcu Diyetinde Lifli Gıda Desteği Armuttan Geliyor!

Lif oranı yüksek karbonhidrat kaynaklarının hem kilo vermenize yardımcı olabileceğini hem de enerjinizi artırabileceğini biliyor musunuz?Spor öncesi meyve tüketimi.

Armut tam da böyle bir meyve. Yaz aylarında bol bol tüketebileceğiniz, antrenmandan yarım saat önce yiyeceğiniz bir adet armut size yaklaşık 5,5 gr ile 3,1 gr arasında lif sağlar. (2)

5. Fitness Öncesi Sonrası Proteinli Pankeklerin Eşlikçisi: Ahududu

1 su bardağı ahududu hem ağzınızın tadını yerine getirir hem yaklaşık 12,4 gr karbonhidrat hem de C vitamini ve manganez gibi mikro besinlerden almanıza yardımcı olur.Spor öncesi meyve tüketimi.

Ahududuyu proteinli kek ve pankek yaparken de kullanabilirsiniz. Pakette satın alıp çantanızda da taşıyabilirsiniz.

6. Çilek En Düşük Kalorili Karbonhidrat Kaynaklarındandır!

Çilek mükemmel lezzetli bir yaz meyvesidir. Çilek aromalı protein tozları da en sevilen sporcu besinleri arasındadır. Çilek antioksidan içeriği ile vücudu oksidatif strese karşı koruyan meyvelerden bir tanesidir. Yağı yoktur düşük kalorili karbonhidrat kaynağıdır. C vitamini içeriği kuvvetlidir, lif oranı yüksektir.Spor öncesi meyve tüketimi.

“Antrenman öncesi başka neler yiyebilirsiniz?” sorusunun cevabı için tıklayın!

Sonuç olarak antrenman öncesi beslenme konusunda meyvelerin faydalarını şöyle özetleyebiliriz!

Eğer antrenmana henüz 2 saat gibi bir süreniz var ve imkanınız varsa hem karbonhidrat hem de protein açısından güçlü bir öğün tüketmeniz en doğrusu olacaktır. Ancak antrenmana 1 saatten az bir vaktiniz kaldıysa ve öğün tüketemiyorsanız yoğurt ile meyve, yemiş ve meyve içerikli protein bar ya da sadece meyve tüketmek yapabileceğiniz besleyici ve akıllıca seçimler olacaktır. Antrenman yapacağınız günler çantanızda daima bir meyve bulundurmayı unutmayın.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz