3 Adımda Daha Hızlı Yağ Yakmak

Daha hızlı yağ yakmak, özellikle yaz ayları yaklaşırken çok daha fazla konsantre olunan bir konu. Elbette bu herkes için geçerli bir durum değil. Ama yine de kabul etmek gerekir ki, kış aylarını iş yerinde masa başında, evde ise TV başında geçiren çoğunluk için hızlı yağ yakmak, yaz aylarının gelişi ile birlikte popülerliği de artan bir konu.

Hal böyleyken biz de bugün size daha çok ve daha hızlı yağ yakmanın yöntemlerini sunalım istedik. Buradaki farklı stratejilerle, daha çok yağ yakmanız ve yaza çok daha hızlı bir hazırlık yapmanız mümkün.

Adım Adım Kalori Azaltın

Ne yediğiniz hakkında aşağı yukarı bir fikriniz olması gerekiyor. Eğer kalori, karbonhidrat, protein ve yağ bilgilerini belli bir düzende tutmuyorsanız, tutmayı deneyin ve buradaki değişkenlerden her birini adım adım azaltın. İlk olarak karbonhidrattan kesmeye, kilonuz azaldıkça kilonuzla paralel olarak yağı kesmeye devam edin.

Kilonuza göre tüketmeniz gereken besinlerin miktarını “Sporcular İçin Protein, Karbonhidrat ve Yağ Tüketim Rehberi” yazımızda belirtmiştik. Bu yazıdaki veriler doğrultusunda adım adım azaltıyor olacağınız kalori, yağ yakımınızı hızlandıracak.

Kalori azaltırken çok yavaş olmanızda fayda var. Ani azalışlara vücut hemen adapte olacaktır ve metabolik anlamda sıkıntılar çekmeniz an meselesi olacaktır. Çünkü vücut düşük kaloriye adapte olduğunda, yağ yakmak için daha düşük kaloriye ihtiyaç duyacaksınız ve bu kısır döngü ile birlikte tabiri caizse “açlık oyunları” başlayacak.

Süreci hızlandırmak adına kuralları da hızlı değiştirirseniz, sonuçlar sizi hayal kırıklığına uğratabilir.

Kalorik açık, yağ yakmanın altın kuralı olduğundan kalorilerin önemini vurgulamak istedik. Fakat kaloriler sabitken uygulayabileceğiniz diğer stratejilerle de yağ yakımını hızlandırabilirsiniz.

Intermittent Fasting Uygulayın

Aslında oruç tutmaya baya benzeyen bu strateji ile yağ yakımını hızlandırmanız mümkün. Üzerine kitap yazılmış olan Intermittent Fasting, günün belli kısmında aç kalıp yemek yemeyerek yağ yakımını hızlandırmak üzerine kurulu bir strateji. Yemek yenen aralık, antrenman yapılan aralık ve aç kalınan aralık kişinin hayat stiline göre değişebiliyor.

Antrenmanınız ile aç kaldığınız aralığı denk getirerek aç karnına antrenman yapıp, yeme aralığınızı kıstlarsanız ciddi anlamda hızlandırılmış bir yağ yakımı süreci ile karşı karşıya kalacaksınız.

Aç karnına antrenman yapmaya alışmanız sadece bir iki antrenman sürecektir. Bu nedenle ilk iki antrenmanınızı normalde yaptığınız kadar sert uygulamamanızda fayda var. Sonrasında zaten adapte olmuş olacaksınız ve açlığınızı antrenman sırasında hissetmeyeceksiniz bile.

Yeme aralığınızı kısıtlarken kalorilerinizi değiştirmenize gerek yok. Zaten kısıtlı yemek aralığı sebebi ile hızlanmış bir yağ yakım süreci başlıyor. Her şeyi sabit tutun, sadece aralık kısıtlayın ve aç karnına antrenman yapmaya da bir şans verin. Sonuçlarından kesinlikle memnun kalacaksınız.

Denemediğiniz stratejileri denemeden, kendinize en uygun olan stratejiyi belirleyemeyeceğinizi de vurgulamamızın sakıncası olmaz. Şans verin!

Daha Yorucu Aktivitelere Yönelin

Sadece salonda aktif, günün kalanında tembel bir bireyseniz derhal günün kalanındaki aktivitenizi arttırmalısınız. Bu strateji, yağ yakımına en olumlu etkiyi yapma potansiyeline sahip, en basit stratejidir. Bret Contreras’ın araştırmalarında vurguladığı üzere, egzersiz dışı fiziksel aktiviteyi arttırmak yağ yakımı için en ekonomik adım olacaktır.

Eğer zaten aktif bir bireyseniz, ek kardiyo çalışmalarına veya kalp atışınızı hızlandıracak farklı antrenman sistemlerine yönelebilirsiniz. Kalbinizi yoracak sporları da, bu dönemde denemeniz yağ yakımını hızlandırır. Kum torbası ile antrenman yapmak, daha sık halı sahaya gitmek gibi basit aktivite artışları kesinlikle yağ yakımı hedefinize pozitif olarak yansır.

Uzun lafın kısası; toplamda ne kadar fiziksel aktiviteniz varsa, hafta hafta, adım adım bu toplamı arttırmaya bakın. Sürecin hızlandığını sizler de göreceksiniz.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*