Genel

2018 İçin Yeni Yıl Spor Kararlarınız Hazır mı?

Kararlarınız ne kadar iddialı olursa olsun, hedefinizden şaşmamanız için uzmanlardan tavsiye aldık. Yazan: Amy Schlinger Yapılan araştırmalarda en sık karşılaşılan yeni yıl planları fit ve sağlıklı hale gelmek ve kilo vermek. Konsept olarak mükemmel, hedef olarak belirsiz ve ölçülemez. 5 kilo vermek, Ironman’e katılmak ya da deadlift ağırlığınızı %25 oranında artırmak gibi gelecek haftalar ve aylar için somut hedefler koymak daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Bu şekilde, belirlediğiniz tarih geldiği zaman başarılı olup olmadığınızı daha kolay değerlendirebilirsiniz. Belirgin hedefler koymak iyi bir başlangıç olsa da, başarmak için yine de değişimi benimsemeli ve harekete geçmelisiniz. Spor doktoru ve Clinical & Sports Consulting Services’ın kurucusu Dr. John Sullivan, beyinlerimizin durum kontrolünde oldukça becerikli olduğunu söylüyor. Değişime de bir o kadar iyi adapte olabiliyoruz. Alışkanlıklar geliştirip ani değişiklikliklerde plan yapabilmek daha tutarlı bir gelişme sağlayacaktır.   KARAR: SABAHLARI DAHA AKTİF OLMAK Faydası: İşe gitmeden önce antrenman yapmak planlarınızdaki sıkışıklığı rahatlatarak akşamları sosyal hayatınızda bir engel oluşturmaz. Problem: Genelde geç yatan birisiniz ve sıklıkla alarm ertelersiniz. Çözüm: Güvenilir ve en az sizin kadar kararlı bir spor partneri bulabilir ya … »

Antrenman

Sırt Kaslarına Kan Pompalayan Hipertrofi Antrenmanı

Sırt kaslarınızı tükenene kadar bitirerek müthiş bir pump yakalamak mı istiyorsunuz? O zaman doğru yerdesiniz. Yalnızca önce vurgulamamız gereken bir nokta var. Sırt Kası Geliştirmek İçin Tonlarca Set, Tonlarca Tekrar Uygulamanıza Gerek Yok! Sırt kasları için bir adet dikey çekiş, bir adet yatay çekiş ve deadlift üçlüsüne odaklanmanın uzun yıllar boyunca yeterli olacağından bahsetmiştik. Hatta çok ileri seviye bir sporcu olana kadar, uzun yıllar split yerine full body antrenmanlar ile ilerleyebileceğinizi de sık sık vurguladık. Dolayısıyla tonlarca egzersize ihtiyacınız kesinlikle yok. Fakat antrenmanlarda bol egzersiz uygulamayı, çok iş yapmayı, pump hissini seviyor olabilirsiniz. Kısa süren set aralarıyla, kas grubunun her noktasını ayrı ayrı yormaktan mutlu oluyor olabilirsiniz. Daima belirttiğimiz gibi antrenmanlar eninde sonunda zevk alarak yapılmalıdır. Yine de ne kadar zevk alırsanız alın, çok tecrübeli değilseniz böylesine uzun antrenmanların en iyi seçeneğiniz olmayacağını tekrar vurgulamalıyız. ‘’Banane, Ben Pump İstiyorum!’’ Diyenler Buraya! Fikrinizi değiştiremediysek ve bir kası adeta öldürmeyi seviyorsanız, kaslarınızın kanla dolması hissine bayılıyorsanız bu sırt antrenmanı tam ihtiyacınız olan antrenman. Sırt Kaslarınızı Her Açıdan Vurmayı Hedefleyin Sırtınızda maksimum pump gözlemleyebilmek istiyorsanız, sırt kaslarınızı her açıdan hedef almalısınız. … »