Fit Bir Vücut İçin Yüzme Antrenman Programı

0
yuzme-antrenman-programi

Yüzme, fit bir vücut için yapabileceğiniz en iyi antrenmanlardan biri olabileceği gibi genel sağlığınız için de en iyi yatırımlardan bir tanesidir. Yüzücülerin vücudu kadınlar arasında da oldukça beğenilir. Eğer, düzgün bir fizik oluşturmak, kaslanmak ve zayıflamak istiyorsanız yüzme antrenmanı yapmaya başlamanız iyi bir karar olacaktır!

Tek Eksiğiniz Yüzme Olabilir mi?

yuzme-antrenman-programi

Eğer hiç yüzmeyi denemediyseniz ve yaptığınız antrenmanlardan verim alamadığınızı düşünüyorsanız havuzu olan bir spor salonuna yazılma vaktiniz gelmiş demektir. Olimpiyatlarda izlemeye doyulamayan bu su sporu, birçok erkeğin ideal karın kaslarına ve sırt genişliğine ulaşmasına yardımcı olan sporun ta kendisidir.

Farklı yüzme teknikleri ile hem izlemesi hem uygulaması keyifli olan yüzme, çocuk yaşlardan itibaren başlanıldığı takdirde oldukça düzgün bir fiziğin gelişmesine, kemiklerin ve kasların güçlenmesine, ciğer kapasitesinin artmasına yardımcı olabilir. Ayrıca yüzme, ilerleyen yaşlarda da düzenli bir şekilde yapıldığı takdirde artirit, eklem problemleri, astım ve fıtık gibi sorunların belirtilerini azaltabileceği gibi uyku kalitesini arttırabilir, yağ yakımını arttırabilir, stresi azaltarak psikolojik bozuklukları hafifletebilir ve kasların dayanıklılığını arttırabilir. (1)

Kısacası şimdiye kadar denemediyseniz oldukça faydalı olan yüzme sporu hayatınızın bir noktasından itibaren kesinlikle uyguladığınız bir spor olmalıdır.

Fit Bir Vücut İçin Yüzün!

yuzme-antrenman-programi

Her hafta minimum 2 kere havuza gitmeye çalışmanız önemlidir. Bu sayıyı arttırmanız kas gelişiminiz, yağ yakımınızı hızlandırmak ve kusursuz vücut hatları oluşturmak için elzemdir. Ancak yüzme kolay görünüyor gibi olsa da fark etmeden yoğun efor harcamanıza sebep olan, yüksek konsantrasyon isteyen bir spordur, bu sebeple eğer ilk kez yüzme antrenmanı yapacaksanız haftada 2-3 gün kadar hafif çalışmalar ile başlamanızı öneririz.

Her sporda olduğu gibi yüzmede de önceden ısınma yapmanız gerekmektedir. Havuza girmeden önce 5 dakikalık esneme ve ısınma hareketleri uygulayın. Daha sonra aşağıdaki yüzme antrenmanını yapmayı deneyin:

  • 25 metre yüzme 15 saniye dinlenme
  • 50 metre yüzme 15 saniye dinlenme
  • 25 metre yüzme 15 saniye dinlenme

Eğer bu program sizin için hafif gelirse 15 saniye dinlenerek araya 75 metre ve 100 metrelik setler koymaya başlayabilirsiniz.

Daha Kolay Yüzebilmek İçin Neler Yapabilirsiniz?

Başlangıç seviyesindeki kişilerin ilk başta serbest stil (kulaç) kullanmaları daha doğru olacaktır. Bir yüzme tekniğini oturttuktan sonra diğerlerine geçmeniz daha kolaydır ve serbest stil öğrenmesi en rahat olan stildir. Sırtüstü, kurbağalama ve kelebek yüzme teknikleri, serbest stil öğrenildikten sonra daha kolay öğrenilir. Bunun sebebi ise serbest stil yüzme tekniğinin en az karmaşık olan teknik olmasıdır. Serbest stil yüzerken ya da daha çok kullanılan adı ile kulaç atarken ellerinizin kasılı ve parmaklarınızın kapalı olmamasına dikkat edin. Parmaklarınız hafif aralık olacak şekilde suyu güçlü çekmelisiniz.

Her yüzme antrenmanında çalışmanızı bitirirken yavaş tempoda serbest şekilde yüzün. Bu sayede kaslarınızın soğuma yapmasına yardımcı olursunuz.

Yüzmede dengenizin iyi olmadığını kulaç atarken çok fazla savrulduğunuzu, ayaklarınızın birbirinden uzaklaştığını düşünüyorsanız tekniğinizi güçlendirmeniz oldukça önemlidir. Yüzmeye başlamadan önce bir yüzme tahtası ile duruşunuzu çalışabilirsiniz. Bu çalışmayı vücudunuz sarsılmadan dik ve uzun bir şekilde tutana dek tekrarlayın. Daha sonra yüzme tahtasını bırakarak serbest stil yüzme çalışın.

yuzme-antrenman-programi

Yüzmede şnorkel kullanarak nefesinize daha az tekniğinize daha çok odaklanabilirsiniz. Bazı kişiler şnorkel ile yüzmeyi tercih ederler.

Yüzmeye başlamayı düşünüyorsanız kendinize bone ve gözlük almalısınız. Bu, hem sizin hem de havuzun ortak kullanıcılarının temizliği ve sağlığı için oldukça önemlidir.

Fark Etmeden Yorulacaksınız

Yüzme, ağırlık antrenmanları ya da diğer fitness çalışmaları gibi durağan bir yapıda değildir. Oldukça dinamik olan bir spordur. Suyun kaldırma kuvveti ile eklemlerinize binen yükün azalması, yüzme sporunu sağlıklı yapan faktörlerden bir tanesidir. Ancak bu durum yüzmenin fark ettirmeden sizi yormasına sebep olur.

Yüzme tüm kaslarınızı aynı anda çalıştıracağı için kalori yakımınız da artacaktır. Antrenmandan sonra kendinizi çok yorgun hissetmeniz normaldir. Ancak emin olun bir o kadar da iyi hissedeceksiniz!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz