Vücut Geliştirme İçin Magnezyumun Önemi

Vücut geliştirme yapanlar için magnezyum oldukça önemli bir yere sahip. Buna karşın magnezyum eksikliği en fazla görülen minerallerden de birisi.

Vücut geliştirme ve beslenmede en fazla ön planda olan takviyeler protein, karbonhidrat takviyeleridir. Sağlıklı yağlar da bilimsel çalışmalar incelendikçe artık önemseniyor.

Bu takviyelerle birlikte balık yağı, BCAA, beta alanin, çinko gibi takviyeler de önemseniyor.

Testosteron ile ilişkisi çok gündemde olduğundan dolayı D vitamini de yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Ancak kimse magnezyumdan söz etmiyor.

Magnezyum ve Vücut Geliştirme

Magnezyum, odağın stres olduğu vücut geliştirme ve diğer fitness dalları olan powerlifting, crossfit gibi sporlarda stres azaltıcıdır. Rahatlama denince akla ilk gelmesi gereken minerallerden biridir.

Sürekli stresi arttırmaya odaklandığımız fitness dallarında, stresi biraz olsun azaltmak hepimize iyi gelecektir. Magnezyum; uyku kalitesini arttırır, stres seviyesini düzenler, kan basıncını dengeler ve kasları da rahatlatır.

Magnezyum Eksikliği

Magnezyum eksikliğini, stres ile özdeşleştirmek mümkün. Stresli olduğunuz zamanlarda nasıl hissediyorsanız magnezyum eksikliğiniz olduğunda da aynı şekilde hissedersiniz. Bu nedenle stresli olunan zamanlarda, magnezyum eksikliğindense başka nedenler düşünülür. Aslında sebep, magnezyum eksikliği olabilir.

Sinir sisteminde NMDA reseptörleri için önemli bir “yer tutucu” olduğu için, heyecanı arttıran bir yapısı vardır. Stres bu nedenle artabilir.

Kan basıncı, uyku problemleri ve stresle ilgili sorunlarınız varsa bu sorunları magnezyumla ilişkilendirebilirsiniz.

Kramp azaltan bir mineral olarak, ağırlık kaldıran sporcularda önemli yer tutan magnezyum; aynı zamanda testosteronu arttırır ve toparlanmaya katkı sağlar.

Genellikle beslenmedeki yetersizlikler sebebiyle düşük magnezyum tüketiyoruz. Modern beslenmede, magnezyum içeren besinlerin yeri oldukça az. Bu nedenle katkı olarak alınması, özellikle vücut geliştirme gibi ağırlık içeren sporlarda önemlidir.

Magnezyum ve Sporculara Önerilen Doz

Genellikle sporculara 200 miligram magnezyum takviyesi kullanmaları önerilir.

Magnezyum Nelerde Bulunur?

Kuruyemişlerin çoğunun yanı sıra, avokadoda, kakaoda, balıklarda bulunur. Baklagiller, buğday ürünleri, kepekli tahıllar, yeşil sebzeler de yoğun miktarda magnezyum bulundurmaktadır. Muz da önemli magnezyum kaynaklardandır.

Hangi Magnezyum Takviyesi Kullanılmalıdır?

Sıvı olarak kolaylıkla taşınıp tüketilebildiği için magnezyum likit, yaygın olarak tüketilen takviyelerden biridir.

Kapsül olarak takviye almak istiyorsanız “Magnezyum Tüketin, Sağlıklı Yaşayın” adlı yazıda takviyeler konusunda detaylı bilgiye erişebilirsiniz.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*