Spora Başlamak İçin Gereken En İyi Motivasyon Kaynakları

0
motivasyon-kaynaklari

Aktif olmak, kalp sağlığından uyku kalitesine ve beyin fonksiyonuna kadar birçok fayda sağlar. Ancak bunu bilmek, spora başlamanın kolay olduğu anlamına gelmez. Eğer spor yapmaya başlamak konusunda zorluk çekiyorsanız, koltuğunuzdan kalkıp ter atmanızı sağlayacak motivasyon kaynaklarına ihtiyaç duyarsınız.

Spor Yapmanızı Sağlayacak En İyi Motivasyon Kaynakları

Spor yapmak ve devamlılık sağlamak söz konusu olduğunda motivasyon çok önemlidir (1). Bununla birlikte sizi gerçekten motive edecek durumlar bulmak bazen zorlayıcı olabilir. Bu yüzden spor ayakkabılarınızın tozlanmasını önleyecek ve sizi spor yapmaya teşvik edecek motivasyon kaynaklarını bir araya getirdik:

1. Hedeflerinizi Yazın

Bir hedefinizin olması gerçekten mükemmeldir, fakat bunları spor motivasyon kaynağı olarak yazıya geçirmek daha da iyidir. Özellikle hedeflerinizi yazdığınız kağıdı sürekli görebileceğiniz bir yere asmak sizi her defasında daha fazla motive edebilir. Profesyonel golfçü ve sertifikalı kişisel antrenör olan Andia Winslow, amacınızı kağıda dökmenin neden spor yaptığınızı hatırlamanız açısından size yardımcı olacağını söylüyor. Bu yüzden hedefiniz kilo vermek ya da gücünüzü artırmak ise bunu bir kağıda yazın ve ofiste veya evde sürekli görebileceğiniz bir yere sabitleyin.

2. Spor Yapacağınız Zamanı Net Olarak Belirleyin

antrenman-zamanlamasi

Spor yapmak istiyorum diyenler için egzersiz planı çıkarmak, egzersiz yapmadan bir gün geçirmenizin daha az muhtemel olmasını sağlayacaktır. Her hafta başında spor salonuna gideceğiniz ya da kendi antrenmanınızı yapacağınız günleri belirleyin ve net bir plan oluşturun. Sertifikalı kişisel antrenör olan Tatiana Lampa, her antrenmanın sonunda hazırladığınız plana bakarak ne kadarını uyguladığınızı kontrol etmenizi öneriyor. Bu şekilde çalışmak size harika hissettirecek ve ilerleme kaydetmenize yardımcı olacaktır.

3. Kahvaltıyı Atlamayın

Antrenman için mental olarak kendinizi hazır hissetme süreci uyandıktan sonraki bir saat içinde gerçekleşir. The Super Foods Rx Diet: Lose Weight with the Power of SuperNutrients kitabının yazarlarından ve Amerikan Spor Hekimliği sağlık ve fitness uzmanlarından olan Wendy Bazilian, akıllıca yapılan bir kahvaltının vücudunuzun gün boyu enerjik kalmasına ve bir antrenman için hazır hissetmesine yardımcı olacağını belirtmektedir. Protein ve kompleks karbonhidrat kaynakları (tam tahıl ekmeği gibi) içeren ve sebze-meyve ile desteklenmiş bir kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin.

4. Spor Kıyafetlerinizi Önceden Giyin

Evden ya da işten ayrılmadan önce kıyafetlerinizi değiştirdiğinizde, kendinize spor yapmaya kararlı olduğunuzu hatırlatıyorsunuz. Aynı zamanda bu, kendinizi sorumlu tutmanıza yardımcı oluyor. Spor salonuna gitmek üzere kıyafetlerinizi değiştirdikten sonra spor yapmadan tekrar normal kıyafetlerinizi giydiğinizde, geri adım attığınız için kendinizi çok daha kötü hissedeceksiniz.

5. Bir Arkadaşınızla Spor Yapın

arkadasla-antrenman

Arkadaşınızla dışarıda bir şeyler içmek üzere buluşmak yerine birlikte spor yapmak için sözleşin. Her ne kadar antrenmanın en yorucu anlarında ya da bir koşu bandı üzerindeyken fazla sohbet edemeyecek olsanız da, bir arkadaşınızla buluşarak spor yapacağınız gerçeği, antrenmandan vazgeçme ihtimalinizi azaltacaktır. Antrenman sonrası çok aşırıya kaçmamak şartıyla yine birlikte bir şeyler yiyip içebilirsiniz.

6. Spor Yapmanın Zihniniz İçin de İyi Olduğunu Unutmayın

Winslow, “Egzersiz sadece zihni sakinleştirmekle kalmıyor, aynı zamanda beyin işlevini geliştiriyor ve yeniliği teşvik ediyor” diyor. Bu nedenle, bir sorun yaşıyorsanız, iş yerindeki bir duruma odaklanmaya ihtiyacınız varsa ya da özellikle yoğun bir hafta geçiriyorsanız, spor için mümkün olan en iyi ve en geçerli sebeplere sahipsiniz demektir. Antrenmanlarınızı aksatmadan sürdürerek sorunların çözümüne daha rahat ulaşabilir ya da elde etmek istediğiniz başarılara daha iyi odaklanabilirsiniz.

7. Antrenmanları Dilediğiniz Gibi Şekillendirin

Yapacağınız antrenmanlar zorlayıcı olabilir, ancak kendinizi her hafta sürekli aynı derslere katılmak, sıkıcı bir bacak antrenmanını tamamlamak ya da aynı şeyleri yapmak için zorlarsanız bir süre sonra keyif almayacağınız için muhtemelen antrenman rutininden uzaklaşacaksınız (2). Bunun yerine yapmanız gereken egzersizleri de ihmal etmeden, en sevdiğiniz hareketleri ve egzersizleri rutininize sıklıkla dahil edin, bu şekilde bir sonraki antrenmanı dört gözle bekleyeceğiniz bir program oluşturun. Sonuç olarak spor yapmak için motivasyon daima üst seviyede kalır ve spor yapmak zorunluluk değil de, gerçek anlamda bir alışkanlık haline gelir.

8. Kaydettiğiniz İlerlemeyi Paylaşın

spor-ilerleme

Motivasyon spor söz konusu olduğunda olmazsa olmazlardandır. Spordaki ilerlemeniz hakkında konuşmak, kendinizi sorumlu hissetmek için harika bir yoldur. Sosyal medyada antrenman fotoğraflarınızı paylaşarak veya antrenman arkadaşınıza spor salonunda neler yaptığınızı anlatarak alışkanlığınızı sürdürecek ve otomatik olarak daha fazla motive olacaksınız.

9. Bir Müzik Listesi Oluşturun

Spor yaparken dinlemek üzere telefonunuza en sevdiğiniz ve sizi en çok motive eden şarkıları yükleyin. Spora başlamak kadar spor alışkanlığını sürdürerek devamlılık kazanmak da oldukça önemlidir. Spor yapmak istiyorum ama üşeniyorum dediğiniz anlarda, kendinizi spor yapamayacak kadar yorgun ya da isteksiz hissettiğinizde en sevdiğiniz şarkılar eşliğinde ağırlıkları kaldırdığınızı hayal edin ve kıyafetlerinizi değiştirerek spor salonunun yolunu tutun.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz