Kolay Emilebilen ve Sindirilebilen Gıdalar Nelerdir?

0
sindirim

Sindirimi ve emilmesi kolay olan yiyecekler tüketmek, mide ekşimesi, ülser veya mide bulantısı yaşadığınız durumlarda rahatlamanızı sağlayabilir. Ayrıca bu yiyecekleri belirli bir süre tüketmek, vücudunuz için gerekli olan besin değerlerini kazandırmaya ve sindiriminizi rahatlatmaya yardımcı olur.

Sindirimi kolay yiyecekler lif bakımından düşük olanlardır. Çünkü lif (beslenmenizin sağlıklı bir parçası olsa da) meyvelerin, sebzelerin ve tahılların vücudunuz tarafından sindirilemeyen bir parçasıdır. Sonuç olarak, lif kalın bağırsağınızdan geçer ve vücuttan atılana dek gazdan şişkinliğe kadar bir dizi soruna neden olabilir.

Reklam

Düşük lif içeren yiyecekler yemek, sindirilmemiş besin miktarını azaltır ve belirtilerinizi hafifletebilir.

Meyve ve Sebzeler

1-ayda-10-kilo-almak

Lif düzgün bağırsak işlevinde önemli rol oynarken, sindirimi ve emilimi yavaşlatır. İyi pişirilmiş sebzeler, çekirdekleri veya kabukları olmayan meyveler, çiğ meyve ve sebzelerden daha kolay sindirilir. Bu tip sindirimi kolay besinler çok daha hızlı emilir çünkü lifleri pişirme işlemi sırasında yumuşar. Muz, sebze çorbası, et suyu ve elma püresi gibi gıdalar iyi ve kolayca sindirilebilir besinlerdir.

Çiğ sebzeler, pişmiş veya konserve besinlerden çok daha fazla lif içerdiği için sebzeleri çiğ olarak tüketmekten kaçınılmalıdır.  Örneğin; mısır, mantarlar, kızarmış sebzeler, haşlanmış domates, patates kabukları, kuru fasulye ve bezelye sindirilmesi kolay olmayan besinlerdir.

Çoğu taze meyve, özellikle kabukları veya çekirdekleri varsa, bol miktarda lif içerir. Sindirimi daha kolay olan meyveler arasında öncellikle muz ve avokado bulunur. Kurutulmuş meyveler, konserve meyve, ananas, hindistan cevizi gibi meyveler sindirimi zor olmaları açısından kaçınılması gereken meyvelerdir.

Tahıllar

tam-bugday-ekmegi

Hafif ve sindirimi kolay karbonhidratlar, sindirim rahatsızlığını hafifletebilir. Kolayca sindirilebilir yiyecekler listenize; buğday gevreği, irmik, kraker ve tost gibi yiyecekleri de ekleyebilirsiniz. Pirinç ve makarna da iyi birer seçimdir ancak bunları sindirimi daha da zorlaştırabilecek tereyağı veya margarin gibi yağlar eklemeden tüketmelisiniz. Tam tahıllı ürünler yerine rafine edilmiş tahıl ürünlerini tercih edin, çünkü rafine edilmiş ürünlerin lifleri daha azdır ve sindirimi daha kolaydır.

Rafine edilmiş unlar (tahıllar), kepeği ve tohumu çıkarmak için işlenir, böylece daha az işleme tabi tutulan ve daha yüksek lif içeren rafine edilmemiş unların aksine sindirimi daha kolay hale gelir. Rafine unlar sindirimi oldukça kolay olmasına rağmen, sağlıklı bir diyetin büyük bir parçası olarak önerilmezler.

Proteinler

protein sporcular için neden önemli

Haşlanmış yumurta, derisiz tavuk, yağ ilave edilmeden pişirilmiş ızgara balıkların sindirilmesi kolaydır ve vücuda cilt ve diğer vücut dokularının gelişimi ve onarımı için gerekli olan protein desteğini verir. Ayrıca et, balık, kümes hayvanları veya yumurtaları et suyu veya sebze suyu ile karıştırıp, sindirim sisteminiz için kolay olan besleyici bir çorba yapabilirsiniz. Soya fasulyesi ürünü olan tofu, kolay sindirilebilir bir vegan seçimdir. Eti nasıl hazırladığınız sindirimin ne kadar kolay olduğunu da etkileyebilir. Kızartmak yerine ızgara yapmayı, kavurmayı veya fırınlamayı deneyebilirsiniz. (1)

Süt Ürünleri

Lor peynirinin sporculara faydaları

Laktoz intoleransınız varsa süt sindiriminizi bozabilir veya ishale neden olabilir. Laktoz içermeyen veya düşük laktozlu ürünler kullanmaya çalışmalısınız. Aksi takdirde, süt ürünleri lif bakımından düşüktür ve birçok insan için sindirimi kolay olabilir. Sade süt içmeyi veya peynir, yoğurt ve süzme peynir çeşitleri tüketmeyi deneyin.

Kolayca sindirilebilen süt bazlı tatlılara milkshakeler, pudingler, dondurmalar örnek olarak verilebilir (2).

Sindirim Sisteminizin İşini Kolaylaştırmak İçin 5 İpucu:

  • Doğru içecekler seçin: Hidrasyon önemlidir, ancak ne içeceğinizi seçerken dikkatli olmanız gerekir. Bazı içecekler karbonasyon veya kafein (veya her ikisi) içeriyor olabilir. Şekerli içeceklerdeki şekerler ise sizin için büyük bir sorundur. Bu yüzden su veya bitki çayı ile başlayın ve sonra eğer isterseniz yavaşça (ve az miktarlarda) diğer içecekleri için. Alkolü ve meyve özlü meyve sularını tamamen atlayın.
  • Baharatları en azından geçici olarak atlayın. Baharatlar bazen mide ekşimesine veya hazımsızlığa neden olabilirler.
  • Et suyu bazlı çorbalar ve smoothie’ler hassas bir mide için iyi olabilir ve aynı zamanda vücudunuza su almanıza yardımcı olabilir. Badem sütü ile yapılmış bir meyveli smoothie veya beyaz pirinç veya tavuk çorbası deneyin.
  • Yediğiniz yiyecekleri küçük parçalara ayırmak ve yutmadan önce her lokmayı iyice çiğnemek de sindirime yardımcı olabilir. Acele etmeyin, yemek için biraz zaman ayırın.
  • Düşük lif içeren bir diyet yaparken, kabızlığı önlemek için gün boyunca su ve bitki çayı gibi bol miktarda sıvı içtiğinizden emin olun.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz