Göbek Eritmek İçin Ne Yemeli?

gobek-eritmek-icin-ne-yemeli

Karın bölgesinde oluşan yağlanma sadece kötü göründüğü için problem değildir. Kötü bir görüntü oluşturmasının dışında abdominal bölgede aşırı yağ bulunması tip 2 diyabet ve kalp hastalığı gibi hastalıklarla güçlü bir şekilde bağlantılıdır.(1) Bu yüzden göbek eritme sağlığınız için çok ciddi faydalara sahiptir ve daha uzun yaşamanıza yardımcı olabilir.

Göbek Eritmek İçin Tüketebileceğiniz Besinler

Göbek yağı genellikle bel çevrenizin ölçümü yapılarak tahmin edilir. Bu ölçüm basit bir mezura ile evde kolayca yapılabilir. Erkeklerde 102 cm ve kadınlarda 88 cm üzerindeki karın çevresi şişmanlık ve göbek olarak adlandırılabilir.(1) Bel çevrenizde çok fazla yağlanma olduğunu düşünüyorsanız, bundan kurtulmak için atabileceğiniz en temel adımlar göbek eritme hareketleri ile göbek eritme egzersizleri yapmak ve yediklerinizi dikkatli bir şekilde seçmektir. Göbek eritmek için tüketebileceğiniz bazı besinler şunlardır:

1.Meyveler

gobek-eritme-meyveler

Meyveler vitamin ve mineral bakımından zengindir, bu nedenle meyveler göbek eritmek için günlük diyetinizin önemli bir parçasını oluşturmalıdır. Portakal, limon, kivi, mandalina gibi turunçgiller, metabolizmayı hızlandıran mükemmel yağ yakıcılarıdır.(2) Bu meyvelerin içinde bulunan asit, diğer meyvelere kıyasla daha hızlı yağ yakmayı sağlar. Karın yağı eritme sürecinde oluşturacağınız diyet listesi içerisinde bulunabilecek diğer yağ yakan meyveler arasında elma, karpuz, üzüm ve çilek bulunur.

2.Balık

Balıklar, önemli bir protein ve omega-3 yağ asitleri kaynağıdır. Proteinler kas yapımına yardımcı olur ve omega-3 yağ asitleri vücuttaki inflamasyonu azaltarak metabolik hızı artırır. Ayrıca, iltihaplanma ne kadar düşük olursa, stres ve iltihap tarafından tetiklenen kilo alma ihtimali o kadar düşük olur. Zayıflamak için oluşturacağınız diyet programı dahilinde balıklara mutlaka yer vermelisiniz.

3.Badem

gobek-eritme-badem

Badem, karnınızı uzun süre tok tutar ve kalorileri hanenize işlemeyen sağlıklı yağ kaynaklarından biridir. Badem özellikle vejeteryanlar için yağ eritme amacıyla tüketilebilecek iyi bir besin kaynağıdır. Enerjiyi ve metabolizma hızını artıran omega-3’ler açısından da zengindir.(2)

4.Ispanak ve Diğer Yeşil Sebzeler

Ispanak, lahana ve brokoli gibi sebzeler vitamin, mineral, su ve lif açısından oldukça zengindir. Aslında bu sebzelerin kalori içeriği meyvelerden daha düşüktür ve göbek yağı eritme sürecinde oldukça etkilidirler. Bu sebzeler, aşırı beslenmenizi önler, metabolizmanızı hızlandırır, iyi sindirime ve karın bölgesindeki yağların azaltılmasına yardımcı olabilir.(2) Özellikle bazı sebzeleri abur cubur isteklerinizi frenlemek için sağlıklı atıştırmalıklar (salatalık, havuç ve turp gibi) olarak tüketebilirsiniz.

5.Yulaf Ezmesi

gobek-eritme-yulaf

Yulaflar lif bakımından zengindir ve sindirime yardımcı olurlar. Açlığınızı bastıran çözünmez lif ve karbonhidrat içerir, daha iyi egzersiz için güç sağlar ve vücudunuzdaki yağ oranını azaltır. Karın eritme sürecinde kahvaltıda yağsız sütle bir kase yulaf tüketmeniz her sabah yapabileceğiniz en iyi şeydir. Yulaf ezmesi alırken, tatlandırılmış yulafın şeker ve kimyasallar içerdiğini unutmadan en lezzetsiz olanı seçtiğinizden emin olun.

6.Fıstık Ezmesi

Protein bakımından zengin olan fıstık ezmesi, yüksek kalorili olmasına rağmen, kahvaltı veya smoothielerinizi tatlandırmak için en iyi seçenektir. Fındık yağı, ciddi miktarda protein içerir ve kilo alma ihtimalinizi azaltan sağlıklı yağlarla doludur.(2) Buna rağmen elbette tükettiğiniz fıstık ezmesi miktarına dikkat etmelisiniz.

7.Zeytinyağı

gobek-eritme-zeytinyagi

Zeytinyağı hafif, düşük kalorili, lezzetli ve güzel kokulu bir yağdır. Zeytinyağı ile yemek pişirmek genel olarak kilo verme ve sağlığınız için iyidir, çünkü LDL yani kötü kolesterolü düşürür ve iyi olan HDL kolesterol seviyelerini arttırır. Zeytinyağı, yiyeceklerinizi pişirmek için kullanabileceğiniz kalp dostu bir yağdır ve kilo vermenize yardımcı olur.

8.Chia Tohumu

Chia tohumu göbek eriten yiyecekler listesinde bulunan harika bir besindir. Chia tohumunu smoothie ve salatalara dahil etmek artık bir trend haline geldi. Bunlar önemli bir protein ve sağlıklı yağ kaynağıdır. Chia tohumlarının iki çorba kaşığı 10 gram lif içerir. Böylece chia tohumlarını tüketmek, zamansız bir şekilde aşırı yemek yemenizi engeller, sindirim ve metabolizmayı iyileştirir ve bağırsak sağlığınızı destekleyerek, kilo vermenizi sağlar.

9.Acı Biber

gobek-eritme-aci-biber

Acı biberler, C vitamininini yanı sıra metabolik hızı artırmaya ve yağları yakmaya yardımcı olan kapsaisin ile yüklüdür.(2) Acı biber tüketmek, kilo vermenize ve göbek bölgenizdeki yağı eritmenize yardımcı olabilir. Salatalarınıza kırmızı pul biber ve omletlerinize yeşil biber ekleyin. Acı biber yemeklerinize sadece tat katmakla kalmaz, aynı zamanda zayıflamanıza yardımcı olur.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*