Crossfit ve Vücut Geliştirmeden Öğrenebilecekleri

Eski zamanlarda, vücut geliştirme ve güç prensipleri bir bütündü. Vücut geliştiriciler iyi görünmeleri ve güçlü olmaları ile ön plandaydı. Ancak bu zamanla değişti ve kozmetik taraf olan görünüş, vücut geliştirmenin kendisi halini aldı. Güç sporları da zamanla vücut geliştirme bünyesinden ayrıldılar ve ayrı sporlar olarak büyümeye devam ettiler.

Eski yarışmalarda fizik gösterisi olduktan sonra, tipik güç gösterileri yapan vücut geliştiriciler artık yalnızca poz için çalışan sporcular oldular. Ancak bu illa ki olumsuz bir algı yaratmamalı. Vücut geliştiricilerin antrenman prensipleri ve teknikleri ile ilgili güç sporcularından öğrenebilecekleri tonla şey var. Aynı şekilde güç sporcularının da vücut geliştiricilerden öğrenebileceği çok şey var.

Crossfit; güç, dayanıklılık, kondisyon, denge gibi pek çok önemli elementi bir arada bulundurmayı gerektiren bir spor. Güç sporlarının da pek çoğunu alt dalı olarak içinde barındıran crossfit sporunda da görünüş ön planda değil. Ancak en elit crossfit sporcularına baktığımızda, hepsinin ortalamanın çok üstünde bir görünüşe sahip olduğunu görüyoruz.

Bu noktada, güç sporcularının veya crossfit gibi hibrit sporların kitlesinin vücut geliştirme prensiplerinden faydalanabileceğini tekrar vurgulamak istiyoruz. Beslenme, diyet ve antrenmanlar konusundaki pek çok konuda vücut geliştirme prensiplerinin katkısı olacaktır.

Evet, crossfit görünüşün değil performansın ön planda olduğu bir spor. Ancak pek çok kişi; Rich Froning, Jason Khalipa gibi sporcuların fiziklerini görerek crossfit sporuna adım atıyor. Fizik söz konusu olduğunda ise, vücut geliştirme prensiplerinden söz etmek gerekiyor.

Biz de sizler için crossfit sporcularının vücut geliştirme prensipleri arasından faydalanabileceği prensipleri sizler için listeledik.

Crossfit ve Düşük Yağ Oranına Sahip Olabilmek

Vücut geliştirme, yağ oranı konusunda en acımasız spordur. İyi ışıkla, güzel kıyafetlerle kaytaramazsınız. Her şey apaçık ortadadır ve en ufak detay eksikliği sizi geri götürebilir. Yağsız olabilmenizin tek şartı, yağsız olmanızdır. Olduğunuzdan daha yağsız görünemezsiniz.

Yağ oranı konusunda en acımasız dürüstlüğü aşılaması sebebiyle, crossfit sporcuları vücut geliştiricilerden pek çok şey öğrenebilirler. Yağ oranı konusunda daha objektif olmayı, daha yağsız gözükmek yerine gerçekten yağsızken iyi performans sergileyebilmenin ne kadar zor olduğunu, yağsız olmanın sözlük tanımını en iyi öğrenebileceğimiz adres daima vücut geliştirme prensipleriyle mümkündür.

Bir vücut geliştirici yağsızlığından söz etmiyor olsak da, sağlıklı yağ oranlarında gezmek ve performansı bu yağ oranlarındayken arttırmak her sporcunun sağlığı için önemlidir. Bu noktada da vücut geliştirme prensiplerinden faydalanılabilir. Olması gerekenden yüksek yağ oranına sahip olmak, her zaman risklidir.

Çok düşük yağ oranları da, performans düşürebilir. Bu nedenle dengeyi bulmak adına optimum yağ oranını bulmak, sporcunun performansı ve sağlığı açısından önem teşkil etmektedir. Bu noktada diyet yapabilmek, beslenme stratejilerini öğrenmek gibi konularda bilgilenmek gerekir. Vücut geliştirme, bu konuda en derin bilgilerin uygulandığı spor dalı olarak ışık tutabilir.

Crossfit ve Kas Kütlesi Arttırmak

Crossfit, pek çok kas grubunu aktif olarak çalıştıran bir spor olsa da kas yapmanın odak olduğu bir spor değildir. Verilen kriterler doğrultusunda en iyi performansı sergilemek, crossfit sporunun önceliğidir. Dolayısıyla kas kütlesini arttırmak için crossfit prensiplerinin dışına çıkmak gerekebilir.

Hipertrofi, yani kas kazanımı konusunda her spor dalının başvurduğu prensipler genellikle vücut geliştirme prensipleridir. Hipertrofi, başlı başına vücut geliştirmenin merkezinde duran bir elementtir. Dolayısıyla hipertrofi konusunda, crossfit sporcularının vücut geliştiricilerden öğreneceği çok şey var.

Hangi egzersizlerin, crossfit yarışmalarındaki hangi spesifik alana katkıda bulunabileceğini, hangi bölgede kas kütlesinin artmasının performansa olumsuz etki edebileceğini kişi vücudunu tanıyarak bulmalıdır. Ancak kas kütlesi konusundaki eksiklerin giderilmesi, vücut geliştirme prensipleriyle mümkündür. Belli bölgelerde meydana gelebilecek kas kütlesi artışı, crossfit sporunda sıradışı avantajlar sağlayabilmektedir.

Sonuç

Vücut geliştirme, kozmetik bir spor olma yolunda ilerlediği için performans odaklı sporların yukarıdan baktığı bir spor halini aldı. Ancak beslenme, kas kütlesi arttırma, yağ oranı gibi konularda bilinç kazanmak için başvurmak gereken prensipler her zaman vücut geliştirme prensipleri olarak kalacak. Bu noktada sporcuların, birbirlerini aşağı görmek yerine bilgi alışverişinde bulunabilmesi sorunları kökten çözecek olan tek şeydir.

Hipertrofi, her spor dalında zaman zaman gerekli olan bir araç olsa da vücut geliştirmede bir amaçtır. Aynı şekilde dünyanın en düşük yağ oranına sahip sporcuları da daima vücut geliştiriciler olmuştur. İki ekstremi bir arada bulunduran sporcular oldukları için, performans odaklı sporcuların dahi vücut geliştiricilerden öğreneceği çok şey var.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*