Adaptojen Şifalı Bitkiler Hangileridir, Faydaları Nelerdir?

0
adaptojen (2)

Adaptojen şifalı bitkiler stres, anksiyete, depresyon, uykusuzluk ve sinir için kullanılabilen bitkilerdir. Adaptojenler fiziksel ve hormonal dengeniz üzerinde etkilidir. Bütüncül tıp pratisyeni ve Be Well’in kurucusu Doktor Frank Lipman;

“Adaptojenler, vücudunuzun strese karşı hormonal tepkilerinden sorumlu böbrek üstü sisteminizin sağlığını iyileştirmek için kullanılan şifalı ot türleridir” diye açıklıyor.

Bu bitkilere adaptojen denmesinin sebebi, vücudunuzun o anki ihtiyacına göre işlevlerini “adapte“ etme, yani uyarlama kabiliyetine sahip olmalarıdır. Lipman;

“Adaptojenler, aşırı uyarılmış gibi hissettirmeden aynı anda sizi sakinleştirebilir ve enerjinizi arttırabilir.” diyor.

Uykusuzluk İçin Adaptojen Şifalı Bitkileri Kullanın!

sifalı-bitki

Adaptojen gücü olan şifalı otlar size yeni olabilir ancak geleneksel Japon, Hindu tıbbında (Ayurveda) ve Çin tıbbında ve binlerce yıldır kullanılıyor. En yaygın kullanılan otlar arasında Asya ginsengi, Sibirya ginsengi, Hint ginsengi ve Altınkök vardır.

Günlük yaşamda herkes iniş çıkışlar yaşayabiliyor. Hatta bazen hayatımızda içinden çıkılmaz problemlerle karşı karşıya kalabiliyoruz. Vücudumuz bu dış tehditlere uyum sağlamakta güçlük çekebiliyor. Bu durumda adaptojenler yardımınıza koşabilir, sizin içinden çıkılmaz sandığınız problemlere en azından vücudunuzun bakış açısını değiştirebilir. Bu şifalı bitkiler vücudumuza hem kısa hem de uzun vadeli fiziksel ya da zihinsel strese tepki vermede, iyileşmede yardımcı olur. Bunlara ek olarak bazı adaptojen bitkiler bağışıklık ve genel vücut sağlığını iyileştirir. Araştırmalar adaptojenlerin yorgunlukla savaşabileceğini, zihinsel performansı geliştirebileceğini, depresyon ve anksiyetede destek olabileceğini ve umutsuz olduğunuz durumlarda ruh halinize olumlu etkiler yaratabileceğini göstermiştir.

Harvard Tıp Fakültesi travmatoloğu Leslie Korn, “Beden ve zihin için adaptojenlerden biyolojik destek alındığında, stresle başa çıkma kabiliyetiniz gelişir. Böylece hastalanma olasılığınız düşer. Zihni ve vücudu tedavi etmek için bütüncül bir yaklaşımla çalışan adaptojenlerin psikolojik denge sağlama yeteneğini arttırdığını söylemeliyiz.” diyor.

Adaptojen Şifalı Otlar Stresinizi Nasıl Azaltıyor?

yalin-ayak-antrenman-yapmak

Adaptojen şifalı otlar vücuda nasıl etki eder? Stres ve uykusuzluk gibi problemlerin üstesinden nasıl kolayca gelirler. Sizi bebek gibi uyutabilecek ve zihninizi berraklaştırabilecek bu bitkileri gelin beraber inceleyim!

Bedenimiz strese maruz kaldığında, ister fiziksel ister zihinsel olsun, Genel Adaptasyon Sendromu (GAS) denilen bir süreci başlatır. GAS 3 aşamalı bir cevaptır: alarm, direnç ve bitkinlik.

Adaptojenlerin yarattığı bitkinliği önleyen uyarıcı etki sayesinde, direnç aşamasında daha uzun süre kalmamız sağlanır. Stresli bir anınızda, görevin veya olayın ortasında dört bir yandan tehditler üstünüze gelirken çarpışmak yerine, adaptojenler sayesinde dengeye ulaşır ve askeri disipline geçebilirsiniz. Böylece savaşınızı çarpışarak değil güvenli bölgenizde mantıklı ve stratejik planlar yaparak kazanabilirsiniz. Hem vücudunuz hem zihniniz hem yaşamınız yara almaz.

Harvard Tıp Fakültesi travmatoloğu Leslie Korn,

“Bazı adaptojenler strese girdiğinizde küçük bir aşı gibi strese karşı modunuzu daha böyle bir durumla karşılaşmadan önce dengeler. Böylece mantıklı başa çıkma yolları geliştirebilecek ruh haline kavuşursunuz” diyor.

Strese uyum sağlayabildiğimizde, bizi strese sokan şeye rağmen daha iyi performans gösterir ve daha iyi hissederiz. Bu sayede sağlığımızı ve zihnimizi de iyileştirebiliriz. Stresli olduğunuzda, adrenal beziniz stres hormonu kortizolünü salgılar ve bu da acil bir durumda tetikte olmanızı sağlar. Fakat çok fazla ve sık kortizol salınımı vücudumuz için kötü etkiler yaratır. 

12 Güçlü Adaptojen Şifalı Bitkinin Faydası

sifali-adaptojen

Her adaptojenin vücut üzerinde farklı bir etkisi vardır, bu yüzden hangisinin seçmeniz gerektiği, istediğiniz sonuca göre değişir. Örneğin, hem kaygılı hem de sinirliyseniz, mor salkım (Withania somnifera) enerjinizin artmasını sağlayıp, sizi rahatlatabilir.

  1. Amerikan ginsengi (Panax quinquefolius): Çalışma hafızasını ve reaksiyon süresini artırır, sakinleşmenizi sağlar ve bağışıklık sistemini güçlendirir.
  2. Morsalkım (Withania somnifera): Stresi ve kaygıyı azaltır.
  3. Geven (Astragalus membranaceus): Yorgunluk ile savaşta güvenilen bir şifalı bitkidir.
  4. Tırtıl Mantarı (Cordyceps militaris): Vücudun dayanıklılığı artırır.
  5. Kurt Üzümü (Lycium barbarum): Enerjiyi, fiziksel ve zihinsel performansı artırır. Sakinleşmenizi ve kaygılarınızdan uzaklaşmanızı sağlar. Uykusuzluk sorununuzu çözmede yardımcı olur.
  6. Sibirya ginsengi (Eleutherococcus senticosus): Odaklanmayı iyileştirir ve zihinsel yorgunluğu giderir.
  7. Jiaogulan (Gynostemma Pentaphyllum): Stresi azaltır ve dayanıklılığı artırır.
  8. Meyan (Glycyrrhiza glabra): Stresi azaltır.
  9. Altın Kök (Rhodiola rosea): Fiziksel ve zihinsel yorgunluğu giderir.
  10. Şizandra Üzümü (Schisandra chinensis): Dayanıklılığı, zihinsel performansı ve çalışma kapasitesini arttırır.
  11. Tulsi / Kutsal fesleğen (Ocimum sanctum): Fiziksel ve zihinsel stresi, strese bağlı kaygıyı ve depresyonu azaltır.
  12. Zerdeçal (Curcuma longa): Beyin işlevini artırır ve depresyonu azaltır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz