Vücut Ağırlığı İle Antrenman Yapmak İçin 6 Önemli Neden

İstediğimiz vücuda sahip olmak için her zaman ağırlıklara bel bağlamamıza gerek yok. Elbette  Dumbbell, Bar, Kettlebell gibi birçok ekipman bize çok fayda sağlar. Hatta makinelerin de önemli bir yeri var diyebiliriz. Ancak fit ve dayanıklı bir vücuda sahip olmak için bunlarla çalışmak zorunda değilsiniz. Tabi eğer bir vücut geliştirme sporcusuysanız ya da belli kas gruplarına odaklı çalışmak istiyorsanız bu ayrı. Spesifik hedeflere sahipseniz, kaslarınızı fazlasıyla büyütmek ve belirginleştirmek hedefindeyseniz ekipmanlara da ihtiyacınız olacak. Ama amacınız kaslanmak ve kondisyon kazanmak ise vücut ağırlığı ile yapılan egzersizler de sizin için yeterli olacaktır. Bu tarz egzersizleri faydalı yapacak nedenleri açıklamanın vakti geldi. 1. Kalori Harcama: Birçok vücut ağırlığı egzersizi birden fazla kas grubunu yüksek seviyede çalıştırdığı için daha çok kalori yakmamızı sağlar. Özellikle büyük kas gruplarının aktif olduğu egzersizlerde bu mantıkla daha çok enerji harcarız(Squat, Push-Up gibi) Bu yüzden bazı vücut ağırlığı egzersizleri kısa sürede fazla enerji harcanmasını sağlar. Bu durum da oksijen borçlanmasına neden olabilmektedir. Bu şekilde daha da çok kalori harcama durumu olur. 2. Aynı Anda Cardio ve Kas Gelişimi Antrenmanı Bir önceki madde ile bağlantılı … Okumaya devam et Vücut Ağırlığı İle Antrenman Yapmak İçin 6 Önemli Neden