Egzersiz Gücü Veren Bulunması Kolay 6 Meyve

0
Spor öncesi meyve tüketimi.

Şekerden mümkün olduğunca kaçıyorum karbonhidratları ağzıma sürmüyorum diyenlerden misiniz? Peki spor öncesi kolay enerji kaynağı olarak neleri tüketiyorsunuz?

Unutmayın ki her karbonhidrat kötü değildir ve özellikle antrenman öncesi meyve tüketmek (aynı şekilde sonrası da) hızlı bir şekilde enerji toplamanızı sağlayacaktır. Bu yüzden aslında işin beslenme kısmını yalayıp yutmuş sporcular şekerden saklanırken meyveye sırtlarını dönmezler. Kas yapan yiyecekler listesinde meyveler üst sırada yer almasa da kas yapmanıza yardımcı olacak egzersiz gücü konusunda bir numaradırlar.

Spor Öncesi Meyve Yiyin!

Meyveleri bir pre-workout ürün olarak düşünebilirsiniz. Doğal beslenme ile alabileceğiniz en lezzeli pre-workout ürünleri meyvelerdir. Vücudunuzun kaslarınızda hızla enerjiye dönüştüreceği kolay kaynak karbonhidrat açısından zengindirler. Birçok bilimsel araştırma kasların spor esnasında ihtiyaç duyduğu glikojenin hazırlanabilmesi için karbonhidrat yüklemesinin işe yaradığını göstermektedir. (11) Yüksek karbonhidrat oranları, spor yapıyorsanız, porsiyon miktarını kaçırmadığınız ve düşük glisemik indeksine özen gösterdiğiniz sürece kilo almanız açısından tehlike oluşturmayacaktır. Karbonhidratlar da sporcular için proteinler kadar önemli besinlerdir. Karbonhidratsız bir beslenme uzun vadede vücudunuz için ağırlıklı olmayacaktır.

Spor öncesi meyve tüketimi.

Eğer düzenli spor yapıyorsanız ve spor öncesi her zaman sıkı bir beslenmeye vakit ayıramıyorsanız, daima çantanızda 1 adet meyve olması iyi olacaktır. Fark etmişsinizdir, spor salonuna, maça, antrenmana giden profesyonellerin çantalarında hep bir elma ya da muz gibi meyve olur. Bu meyveleri duruma göre antrenman öncesi ya da sonrası mutlaka tüketirler. Meyvelere geçmeden önce ekleyelim; antrenman sonrası da meyve tüketmek glikojen depoları tükenmiş kasların kendini hızlı toplamasına destek olur.

Spor Öncesi Tüketilebilecek Meyveler

1. Muz

Spor öncesi meyve tüketimi.

İster spordan önce ister spordan sonra yiyin muz efsanevi bir meyvedir. Inanılmaz lezzitli olmasının yanısıra vücudunuza hızlıca antrenman için ihtiyaç duyduğu karbonhidratı kazanmasını sağlar. Bu da glikojen depolarının desteklenmesine yardımcı olur. Muz içerisinde potasyum, B6 vitamini, manganez ve C vitamini de bulunmaktadır.

Muzun birçok protein shake içerisine de çok yakıştığını söylemeliyiz.

2. Portakal

Spor öncesi meyve tüketimi.

Portakalı kışın tüketebildiğiniz kadar tüketin. Bu bağışıklık güçlendirici meyve, C vitamini deposudur ve B vitaminlerini de içerir. Hem zengin B vitamini içeriği hem de karbonhidrat miktarı egzersiz öncesi hızlı enerji kazanmanıza yardımcı olur.

3. Elma

Spor öncesi meyve tüketimi.

Sarı, kırmızı ya da yeşil elmadan hangisi sizin favoriniz? Genellikle içerisinde %13-15 oranında karbonhidrat bulunduran elma, her markette dilediğiniz çeşidini bulabileceğiniz bereketli bir meyvedir. C vitamini, antioksidan ve sağlıklı bitkisel bileşenler açısından önemlidir. Hem sert hem sulu yapısı sayesinde çoğu kişinin favorisi olan bu meyve genel sağlık açısından da önemlidir. Kan şekerinin iyileştirilmesine yardımcı olur.

4. Armut

Spor öncesi meyve tüketimi.

Lif oranı yüksek karbonhidrat kaynaklarının hem kilo vermenize yardımcı olabileceğini hem de enerjinizi artırabileceğini biliyor musunuz? Armut tam da böyle bir meyve. Yaz aylarında bol bol tüketebileceğiniz, antrenmandan yarım saat önce yiyeceğiniz bir adet armut size yaklaşık 5,5 gr ile 3,1 gr arasında lif sağlar. (2)

5. Ahududu

Spor öncesi meyve tüketimi.

1 su bardağı ahududu hem ağzınızın tadını yerine getirir hem yaklaşık 12,4 gr karbonhidrat hem de C vitamini ve manganez gibi mikro besinlerden almanıza yardımcı olur. Ahududuyu proteinli kek ve pankek yaparken de kullanabilirsiniz.

6. Çilek

Spor öncesi meyve tüketimi.

Çilek mükemmel lezzetli bir yaz meyvesidir. Çilek aromalı protein tozları da en sevilen sporcu besinleri arasındadır. Çilek antioksidan içeriği ile vücudu oksidatif strese karşı koruyan meyvelerden bir tanesidir. Yağı yoktur düşük kalorili karbonhidrat kaynağıdır. C vitamini içeriği kuvvetlidir, lif oranı yüksektir.

Eğer antrenmana henüz 2 sat gibi bir süreniz var ve imkanınız varsa hem karbonhidrat hem de protein açısından güçlü bir öğün tüketmeniz en doğrusu olacaktır. Ancak antrenmana 1 saatten az bir vaktiniz kaldıysa ve öğün tüketemiyorsanız yoğurt ile meyve, yemiş ve meyve içerikli protein bar ya da sadece meyve tüketmek yapabileceğiniz besleyici ve akıllıca seçimler olacaktır. Antrenman yapacağınız günler çantanızda daima bir meyve bulundurmayı unutmayın.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz