kas-buyumesini-en-ust-duzeye-cikarmak-icin-3-temel-prensip
Fitness

Araştırmacılar Vücut Geliştirme İle İlgili İlginç Verileri Paylaştı

Vücut geliştirme uçsuz bucaksız bir mecra. Özellikle dünya çapında spora olan ilginin artması vücut geliştirmeye olan ilgiyi de arttırmış durumda. Her konuda olduğu gibi bu alanda da birçok bilimsel araştırma yapılıyor. Üniversiteler vücut geliştirme, spor, beslenme ve sağlıkla ilgili birçok bilgi üzerinde araştırmalarına devam ediyor. Aşağıda ilginizi çekebilecek 5 önemli bulguyu sizinle paylaşıyoruz: 1. Tendonlara İyi Bakın Araştırmacılar, antrenmanı birden bıraktığınız zaman (mesela sakatlandıktan sonra) tendonlara ne olduğunu öğrenmek amacıyla bir çalışma başlattılar. Literatürü gözden geçirerek, antrenman kesildikten bir süre sonra tekrar başlandığında, eğer gerekli özen gösterilmezse tendonların birtakım metabolik ve yapısal değişikliklere uğrayarak kişinin sakatlanmasının daha olası hale geldiği sonucuna vardılar. 2. 130 KG Mega cüsseli Mamdouh “Big Ramy” Elssbiay’ın 2016 Mr. Olympia’daki ağırlığı. Bu rakam, olağanüstü iriliğiyle yarışmanın birincisi olan Phil Heath’in ağırlığından 16 kg daha fazla. 3. Direnç Sınaması The European Journal of Applied Physiology dergisinde çıkan bir çalışma, yorgunluk direnci ve hipertrofi açısından değişken direncin etkileri ile (kameralı makineler gibi) sürekli direncin (serbest ağırlık gibi) etkilerini karşılaştırdı. Değişken dirençli makinelerin yorgunluk direncini iyileştirdiği bulgusuna rağmen, kas hipertrofisinde ikisinin arasında bir fark … »