lee-haney-vucut-gelistirme
Celebrity

Lee Haney: Harika Bir Vücut Hemen Olmuyor!

Sabır bir erdemdir! “Harika bir vücut hemen olmuyor: sıkı çalışıp doğru beslenin ama acele de etmeyin.” Lee Haney Soru: Kısa sürede irileşmek istiyorum. Ne kadar süre sonra sonuç görmeye başlarım? Vücudunuza, genetiğinize, nasıl antrenman yaptığınıza ve nasıl beslendiğinize bağlı. Tabii bir de sonuç ile ne demek istediğinize ve beklentilerinize göre de değişir. Tüm bunlar bir yana, olay önünde sonunda şu noktaya geliyor: Aceleye getiremezsiniz. Harika bir vücuda sahip olmak zaman alır – aylar değil yıllardan bahsediyoruz. Hem salonda hem mutfakta çok çalışmak ve kararlılık gerektirir. Kısa süreli hedefler koymak da iyidir ancak acele etmeyin. Aceleye getirmek, istediğiniz sonuçları size veremez ancak sabır ve sebat verir. Benim deneyimim de bunu kanıtlar nitelikte. Gram Gram Şampiyona Fiziği İlk NPC Ulusal birinciliğimi aldığımda 103 kiloydum. İlk Mr. Olympia birinciliğimde ise 110 kiloyu gördüm. 82’den 84’e kadar böyle kaldı. Yani iki yılda 7 kilodan bahsediyoruz. 1991 yılında vücut geliştirmeden emekli olduğumda son Mr. Olympia yarışmam için 115 kilo oldum. Yani o beş kiloyu yedi yılda aldım. Ancak bu kastiydi çünkü belimi ince tutmak önceliğimdi. Ayrıca iyi bir vakum pozu … »

en-etkili-triceps-antrenmani
Antrenman

Daha Büyük Kollar İçin Uygulamanız Gereken Triceps Antrenmanı

Kas gelişimi için farklı egzersizleri ve antrenmanları uygulamaya yönelik fitness programı düzenlemek önemlidir. Bu sayede kasta ‘şok’ etkisini de yaratarak gelişimi fazlasıyla hissederiz. Kol hareketleri ele alındığında da, bu tarz çeşitliliğe gitmek kesinlikle faydalı olacaktır. Bu yazımızda, denediğinizde etkisini göreceğiniz Triceps antrenmanını sizlere sunuyoruz. Antrenmana geçmeden önce belli egzersizlerin detayları üzerinde durmamızda fayda var. Dips Triceps‘in toplamda üç başını da harekete dahil edebildiğinden, Dips, birleşik egzersiz olarak Bench Press’in yerine geçiyor. Kasların ve eklemlerin (dirsekler ve omuzlar) yeteri kadar ısındığından emin olmak için de antrenmanda ilk sırada yapılmamalı. Triceps kaslarını göğsünüzün üzerinde vurgulayabilmek için gövdenizi dimdik tutun. Cable Overhead Extension Dumbbell yerine kablo kullandığınızda kas üzerinde, özellikle de tepe noktasında önemli miktarda baskı toplayabileceksiniz. Tepe noktasında dirsekler tümüyle açık haldeyken kasların sıkılması, maksimum kasılma ve triceps büyümesi için çok önemlidir. Biceps ve triceps çalışması arasındaki fark, aslında çeşidine göre değişir. Biceps için curl, biraz daha curl ve biraz daha fazla curl yaptığınızda birkaç santim büyümeniz imkansız değil; at nalı şeklindeki triceps kaslarınız da üç başını (yanal, orta ve uzun başlar) birden hedefleyebildiğinizde ortaya çıkıyor. Yani çeşit çeşit egzersiz … »