antrenman-sistemleri
Antrenman

Kas Gelişimine Çok Faydalı, Popüler Antrenman Sistemleri

Vücut geliştirme söz konusu olduğunda, çeşitlilik önemli bir yer edinmektedir. Sadece egzersiz çeşitliliği değil, sistemlerde ve yüklenmelerde de çeşitliliğe gitmek, kası tahribata uğratma ve ‘şok’ etkisi yaratmada oldukça etkilidir. Kas-sinir sistemine de fazladan etki sağlayan bu tarz çeşitliliklere ve yeniliklere fırsat vermenizde fayda var. Bu yazımızda denemeniz gereken belli sistemlerden bahsedeceğiz. Bunları fitness programlarınızda deneyin ve hangilerinin size daha faydalı olduğunu görün. Piramit Set: En popüler sistemlerden biri olan Piramit Set sistemi, tekrar sayısı ile ağırlık miktarı arasındaki ters orantıya dayalıdır. Yani başlangıçta yüksek tekrar düşük ağırlık ile başlanır. Her sette tekrar azaltılarak ağırlık arttırılır. Ağırlık ve uygulanan kuvvetin artış şekli bakımından kademeli ilerleme olduğu için de çok tercih edilmektedir. Bu sayede sakatlık riskini de azaltmış olan, setten sete yüklenmenin arttığı popüler bir sistemdir. Örnek: Bench Press Egzersizi 1. Set: 30 kg. İle 12 Tekrar 2. Set: 35 kg. İle 10 Tekrar 3. Set: 40 kg. İle 8 Tekrar 4. Set: 45 kg. İle 6 Tekrar Bu sistemin tam tersi şekilde uygulananına da Ters Piramit denmektedir. Yani bu sistemde, yüksek ağırlık az tekrarla başlayıp, ağırlık … »