Antrenman

Vücut Geliştiricilerden Retro Atlet Orville Burke’ü Tanıyor musunuz?

Jamaika asıllı amerikalı atlet, insanlık tarihinin en geniş kanatlarıyla uçuyor! Yeni yüzyılın başlarında sakin bir Jamaika asıllı Amerikalı atlet, vücut geliştirme dünyasının parlayan yıldızıydı. Orville Burke’ün fiziği insanı adeta titreten türdendi. 178 cm boyu ve 113 kg ağırlığıyla uzun olduğu kadar da geniş bir görüntüsü vardı. Kanat kasları en yukarıdan başlayıp enli köprücükkemiğinin altına uzanıyordu; uçma sporu yapacak kadar genişti yani. 1999 yılında Jamaika’da geçen çocukluğunu FLEX’e anlatmıştı: “Arkadaşlarımla okul sonrası chinup yaparak hangimizin en güçlü olduğu üzerine kapışırdık. Rekabetin sert olduğu chinup kapışmalarına başladığımızda dar bir sırtım vardı ancak birkaç ay chinup yaptıktan sonra bugün gördüğünüz üçgen vücuda kavuştum.” 1990 yılında 36 yaşındayken yaptığı ilk çıkışından sonra, Burke sonra gelen üç yıl boyunca Olympia’nın ilk 10’undan düşmedi. 2001’de altıncı olurken aynı yıl iki pro yarışmanın birincisi oldu. Kasım 2002’de dirseğinden ameliyat olurken kalbi durdu ve komaya girdi. Burke iyileşti iyileşmesine ancak bir daha asla yarışmadı. Vücut geliştirme dünyasından tamamen elini ayağını çekti ancak olağanüstü eni, elit kas yapısı ve sokulgan kişiliği hafızalardan hiç silinmedi. Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri Piyasadaki En İyi Gainer Takviyeleri … »

Antrenman

Önceden Yorma Prensibi İle Kas Gelişimini Hızlandırın!

Fitness programları seneler geçtikçe  egzersizler ve antrenman teknikleriyle çeşitlenmektedir. Farklı haftalarda farklı teknikler uygulamak ve programlarda çeşitliliğe gitmek kas gelişimini hızlandırmak açısından faydalıdır. Antrenman teknikleri arasında önemli bir yere sahip olanlardan biri de Önceden Yorma(Pre-exhaust) Prensibi’dir. Önceden Yorma Prensibi, adından anlaşılacağı gibi çalıştırmayı planladığınız kas grubuna yönelik egzersizlere başlarken, ilk olarak o kas grubuna yönelik izole, tek eklemli(Ör: Dumbbell Curl) hareketleri uygulayarak, kas grubuna belirli bir yıpranmayı ve yorgunluğu diğer kas gruplarından ayrı olarak sağlamaktır. Ardından çok eklemli, birleşik(Ör: Pull Up) egzersizlere geçilir. Buradaki amaç, birleşik egzersize geçtiğimizde kasların daha aktif olmasını ve daha çok yıpranmasını sağlamaktır. Ayrıca tek eklemli egzersizlerde eklemlere daha az yük bineceğinden çok eklemli egzersizlere göre önce uygulamak hazırlık açısından daha uygun olacaktır. Sürantre olma durumu gerçekleşebileceğinden yeni başlayanlara bu sistem önerilmez. Bu prensibe örnek olarak bacakta ilk tek eklemli Leg Extension egzersizini birkaç set uygulayarak ardından Squat egzersizini uygulamayı söyleyebiliriz. Böylece quadriceps kas grubuna yönelik önceden yorma prensibini uygulamış oluruz. Çünkü quadriceps kasını, en başta diğer bacak kaslarından ayrı olarak çalıştırıp, yormuş oluruz. Ardından birçok kas grubunu çalıştıran bir bacak … »