Beslenme

Vücut Geliştirmede Beslenme İle İlgili Aklınıza Takılanları Yanıtlıyoruz

Daha sağlıklı olmak için beslenmenizi sıkı bir şekilde kontrol etmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Beslenme vücut geliştiriciler için de bu denli önemlidir. Önce sağlıklı sonra da hedeflerine ulaşmış mükemmel bir vücuda sahip olmak için beslenmenize yeterli önemi göstermeniz gerekir. Makro ve mikro besinleri doğru miktarlarda almalı aşırı ya da az kalori alımına dikkat etmelisiniz. Peki beslenme ile ilgili aklınıza neler takılıyor? Beslenmeye dair küçük ama önemli bilgileri aşağıda listeledik: Protein Neden Tok Hissettirir? İyi miktarda protein tüketmenin iştahı köreltip kilo verdirdiği birçok kez gözlemlenmesine rağmen bilim adamları bunun nasıl işlediğini tam olarak bilmiyorlardı. Imperial College London tarafından fareler üzerinde yapılan bir çalışmada, protein hazmedildikten sonra ortaya çıkan fenilalanin maddesinin, bize doyduğumuzu iletip “tıkınmayı” bırakmamızı söyleyen bir hormon olan GLP-1’in  (Glükagon benzeri peptit) seviyelerini canlandırdığı bulundu. Parlak Yiyeceklerin Beyne Etkileri Yeşillik ve biber gibi renkli yiyecekler, bu yiyeceklere parlak renklerini veren ve vücutta antioksidan gibi işleyen karotenoid içerirler. Georgia Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışmada, göz sağlığına faydalarıyla bilinen lutein ve zeaxanthin bileşenlerinin, yaşlılarda beyin faaliyetlerini iyi yönde canlandırdığı bulundu. Fast Food Tüketimine Rağmen Sağlıklı Yemek Tercihi Yapanların Yüzdesi … »

Genel

Kalça Kaslarınızı İhmal Etmeyin Barbell Hip Thrustı Antrenmanınıza Ekleyin!

Öncelik listenizin üst sıralarında olmasa da, kalça kasları daha yüksek ağırlıklar kaldırmanızda önemli bir rol oynar. Yazan: Sean Hyson İnanın ya da inanmayın, kalçalarınızı çalıştırdığınızda daha yüksek ağırlıklar kaldırabilir, sakatlanmaları önleyebilir ve bütün spor dallarında daha iyi performans çıkarabilirsiniz. Biliyoruz, plajda yürürken kol ve göğüslerinizin etkilediği kadar insanı etkilemiyorlar ancak kalçalarınız sağlam olduğunda siz de sağlam olursunuz. Kasları gelişmiş bir kalçaya sahip olmanın yollarını öğrenmek için bu kaslarını iyi bilen bir uzmanla görüştük. Eksik Parça: Kalça Kasları Kalça kaslarınız, özellikle de squat ve deatlift hareketleri gibi alt vücut hareketlerinin çoğunda çalışan kaslardır ancak araştırmacı ve kuvvet koçu Doktor Bret Contreras, geleneksel hareketlerin bu kasların hakkını vermediğini söylüyor. “Lisedeyken hiç kalça kasım yoktu. Bacaklarım direkt belime bağlanıyordu.” Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri Piyasadaki En İyi Gainer Takviyeleri Piyasadaki En İyi Kreatin Takviyeleri Piyasadaki En İyi Pre-Workout Takviyeleri Piyasadaki En İyi Protein Tozu Takviyeleri Kalça kaslarını doğru çalıştırmayı öğrendikten sonra ise diğer kaldırışları da güçlendi ve en sonunda pantolonunun arka kısmını dolduracak bir hacme sahip oldu. “Kalça kasları farklı kısımlara ayrılır. Dolayısıyla güçlendirilmesi gereken farklı hareketler ve … »