Antrenman

Dünyanın En Fit Kadını Tia-Clair Toomey Altın Madalya Kazanmaya Devam Ediyor

Geçtiğimiz yıl Dünyanın En Fit Kadını seçilen Tia-Clair Toomey, 2018 Commonwealth Games’de 58 kilo kategorisinde altın madalyanın sahibi oldu! Toomey performansını kişisel rekoru olan 87 kilo snatch ve 114 kilo clean&jerk ile totalde 201 kilo kaldırarak tamamadı. What an exceptional athlete. Congratulations to @tiaclair1 taking gold in 58kg category for 🇦🇺 at the Commonwealth Games. A pleasure to commentate on 👏🏻👏🏻👏🏻 A post shared by Weightlifting Coach (@michaelabreeze) on Apr 6, 2018 at 4:12am PDT Yarışma boyunca Kanadalı Tali Darsigny Toomey ile kafa kafaya giden isim oldu. Snatchte 88 kiloyu gören Darsigny clean&jerkte 112 kilo ile totalde 200 kilo kaldırabildi. Aradaki 1 kilo Toomey’ye altın madalya kazandırırken Darsigny’e gümüş madalyayı veren fark oldu. Tia-Clair Toomey creates history winning Australia’s third ever Commonwealth Games gold medal in weightlifting and the first in 12 years! #TeamAUS #GC2018 A post shared by Commonwealth Games Australia (@commgamesaus) on Apr 6, 2018 at 4:09am PDT 1 hafta öncesinde kuzenini bir araba kazasında kaybeden Toomey, Avustralya basınına kalbinde kuzeninin onun yanında olduğunu ve bu yarışı kaybettiği kuzeni  için gerçekleştirdiğini söyledi. Son … »

Antrenman

Makineyle Büyük Göğüs Geliştirilmez mi Diyorsunuz? Bir Daha Düşünün Deriz!

Sadece makine hareketlerinden oluşan dört haftalık rutinle göğsünüzü şaşırtarak büyütebilirsiniz. Her gün makinelerle bir sürü şey inşa ediyoruz. Araba imal ediyoruz, yol yapıyoruz, bilgisayar üretiyoruz, robotlar geliştiriyoruz. Öyleyse vücudumuzu niye makinelerle inşa etmeyelim? Trendlerin peşinde koşan zamane sporcuların on tanesine bu soruyu sorun. En az sekizi üstüne basa basa şunu diyecektir: “Çünkü makineler işlevsel olmuyor.” Yanlış! Makineler vücudun bütün bölgelerinde yağsız kas gelişimini sağlayan işlevsel araçlardır. Kuşkunuz olmasın. Biz burada göğüs üzerindeki etkilerini inceliyoruz. Göğüs gününde dambıl ve barbeli toptan çöpe atmıyoruz tabii. Ancak Hammer Strength, cable-crossover istasyonu gibi makinelerin de fazlasıyla “işe yaradığını” savunuyoruz. Makine pres hareketleri, yükün dengelenmesi için devreye giren küçük kasları çalıştırmadan istediğiniz kadar ağırlık yüklemenize imkân verirken devinim rotasından sapmadan çalışmanızı sağlıyor. Ne kadar çok ağırlık o kadar çok büyüme potansiyeli demek! Ya kablo? Açıkçası bize göre flye hareketlerinde dambıla göre daha iyi iş görüyor çünkü tekrarın tamamında baskı asla gevşemiyor. Serbest ağırlığı unutun demiyoruz. Aşağıda verdiğimiz göğüs antrenmanı programı dâhilinde bir ay kadar serbest ağırlığa ara verip göğsünüze makinelerle yüklenmenizi istiyoruz. Machine press ağırlığınızı arttırın, cable crossover’da yanma hissini … »