Bayanlara Özel

Proteini En Pratik Nasıl Alabilirim Diyenler İçin Tek Öğün!

Malum iş hayatı, hepimizin gününün çoğunu kontrolü altında tutuyor. İşe gittisiydi geldisiydi, trafiğiydi yorgunluğuydu derken bazen ne yediğimize dikkat edemez oluyoruz. Ancak konu spor olduğunda besinlerden feragat edemeyiz. Özellikle protein başta olmak üzere makro ve mikro besinlerin doğru bir şekilde tüketilmesi gerekmektedir. Aksi halde yaptığınız spor ters tepebilir; siz kas kazanacağım derken olan kaslarınızdan olabilirsiniz… Protein ve Beslenme Bu Kadar Mühim mi? Bu soruyu artık sormamak gerekiyor ancak hâlâ sadece spor ile kas geliştirebileceğini umanlar var… Ne yazık ki beslenmenize dikkat etmediğiniz sürece verimli bir şekilde spor yapamaz ve vücut geliştiremezsiniz. Protein sadece kaslarınızda değil tüm vüudunuzda bulunan; hücrelerinizin normal fonksiyonlarına devam edebilmesi için gereken besindir. Vücut geliştiriciler kaslarını saatlerce süren antrenmanlardan ziyade doğru beslenmeye borçludurlar. Olayı büyük oranda beslenme ve daha küçük oranda antrenman artı dinlenme şeklinde düşünmeniz gerekir. Kas oluşturmak için yeni protein kaynaklarını bulamayan hücreler antrenman yoğunluğuna dayanamayıp bir de iyi dinlenmiyorsa kas yıkımına geçebilirler. Her Gün Yeterli Miktarda Protein Alıyor musunuz? Bu önemli bir meseledir. Vücut geliştirme ile uğraşıyor ve ağır spor yapıyorsanız, kaslarınız muhakkak yeterli proteini almalıdır. Oysa en başta … »

Antrenman

Daha Belirgin Trapez Kasları İçin İhtiyacınız Olan Antrenman

Üst trapez kaslarını geliştiren rutinimizle, hem fonksiyonel kuvvetinize hem de trapez kaslarınıza sınıf atlatın. Üst trapez kasları, fiziği rezil de vezir de edebilen küçük kas gruplarındandır(Diğerleri nedir diye sorarsanız aklıma ön kol ve baldır kasları geliyor).Bu kasınızı geliştirirseniz, çoğu sporcunun dediği gibi “boyunduruk” takmış gibi gözükürsünüz. Üst trapezleri geliştirirken yaşanan tek sıkıntı ise bu kas için hazırlanan rutinlerin aşırı sıkıcı olması. Omuz silkmeyle başlar, omuz silkmeyle devam eder ve yine omuz silkmeyle tamamlanır. Ancak öyle olmak zorunda değil! Rutine Clean ve Farmer’s Walk ekleyerek sıkıcılığı ortadan kaldırabilirsiniz. Bu yazıdaki üst düzey rutini, trapez kaslarınızı geliştirirken aynı zamanda gücünüzü, core bölgenizi ve kavrama kuvvetinizi de geliştiriyor. Bu egzersizlerin artılarından bahsetmekte fayda var: Hang Clean Hang Clean, alt vücut gücünü geliştirmek için tasarlanmış bir olimpik harekettir. Harekete omuzlarınızı silkerek başlarsanız üst vücudu geliştirici bir harekete dönüşür. Ve bu kısımda trapezleri yüksek seviyede çalıştırmış oluruz. Hareketin bir kısmında barı aşağıda tutmak gerektiği için trapezleri direnç altında tutarız. Omuz Silkmeli Farmer’s Walk Farmer’s Walk egzersizi core, kol ve omuz bölgesini çalıştırır, kavrama kuvvetini geliştirir ve daha uzun yürüyüşler için kondisyonu … »

Antrenman

Kesinlikle Denemeniz Gereken 5 Crossfit Antrenmanı

Eğer siz de bir süredir spor yapıyor ve Crossfit antrenmanlarını denemek istiyorsanız aşağıda verdiğimiz antrenmanları tercih etmenizde fayda var. Crossfit gibi birçok açıdan etkili, çeşitliliğe sahip, yüksek yoğunluktaki antrenmanların uygulandığı bir sistemi es geçmemek önemli. Düzenli uygulamak istemesek bile bazı zamanlar Crossfit antrenmanlarına yer ayırmak bize fazlasıyla fayda sağlayacaktır. Bu antrenmanlar genellikle uzun sürmez, ama az dinlenme ve yüksek yüklenme ile sizi kısa sürede yorabilir. Eğer hareket tekniklerinin uygulanışında ve tekrar sayısını çıkarmada zorlanıyorsanız, daha düşük ağırlıklara geçin. Antrenmanlara geçmeden önce, kullanılan iki tane kavramdan bahsetmemiz lazım. AMRAP(As Many Rounds As Possible): Bu terimin anlamı, verilen süre içinde mümkün olduğunca fazla turu tamamlamak. Yani dinlenme süreleriniz ve kaç tur çıkaracağınız size kalmış. Tekrarlarıyla beraber size verilen egzersizlerin hepsini bir kere uyguladığınızda bir turu tamamlamış olursunuz. Verilen toplam süre bitene kadar turları tekrar edersiniz. EMOM(Every Minute On The Minute): Bu sistemde kısa sürecek egzersizler ve tekrar sayıları verilir. Çünkü Emom sisteminde, her 1 dakikanın içinde, verilen egzersizleri bir tur uygularız. 1 dakika içindeki kalan sürede ise dinleniriz. Burada önemli olan her dakika başında egzersizlere başlamak. Yani … »