Genel

505 Kilo ile Squat Yapan Vlad Alhazov’un Rekoru Resmi Kabul Edilmiyor

Evet yanlış okumadınız, tam 505 kilo ile squattan bahsediyoruz ve resmi olarak kabul edilmiyor… Bakın bu bir dramdır. Biz haberi okuduğumuzda, videoyu izlediğimizde bile yüreğimiz ağzımızdaydı; Rus powerlifter Vlad Alhazov kırmızının her rengine büründü, ama o rekor gerçek bir rekor sayılmadı. 505 Kilo ile Squat @vado.a just squatted 505kg for a new world record 😳 #vladalhazov #squat #worldrecord #prorawx #edcoan #australianstrengthcoach A post shared by SEBASTIAN OREB👻strengthsystem (@australianstrengthcoach) on Mar 17, 2018 at 6:55pm PDT Videoda da gördüğünüz gibi Vlad Alhazov bu akıllara sığmayacak denemeyi geçtiğimiz günlerde ProRaw Powerlifting fuarında Avustralya’da gerçekleştirdi. Ağırlıkların yanında 3er kişinin, Alhazov’un arkasında ise 2 kişinin beklediğini görüyoruz. Vlad Alhazov, 505 kiloyu dizlerinde kendi yaptığı özel sargılarla kaldırdı. Videonun her bir anını biz yumruk ısırarak izlerken bu efsane ânı orada yaşayanları ve özellikle Alhazov’un o anki hissini hayal etmemiz mümkün değil… Rus powerlifter, bu denemesi ile hem kendi rekorunu kırdı (bir önceki squat rekoru 500 kilo ile Temmuz 2017’deydi) hem de dünya rekorunu! Ancak Rekor Resmi Kayıtlara Alınmadı! İşin fena kısmı burada başlıyor… Powerlifter bu rekoru Arnold Spor Festivali haftasonunda, … »

Antrenman

Bilekleriniz Ön Squat Egzersizi Sırasında Zorlanıyorsa Esnekliğinizi ve Kuvvetinizi Arttırın!

Soru: Ön squat yaptıktan sonra el bileklerim ağrıyor. Bileklerimin kuvvetini ve esnekliğini nasıl geliştirebilirim? Cevap: Bileklerinizin hareket kabiliyetini geliştirmezseniz, sertleşmesine, bu sertleşmeyle de KB press (solda) ve ön squat gibi bilekleri zorlayan hareketleri yaptıktan sonra daha da kötüleşmesine yol açabilirsiniz. Aşağıda sıraladığımız taktiklerle bileklerdeki hareket kabiliyetini geliştirebilir ve sorunu antrenman yaparak ortadan kaldırabilirsiniz. Uygulama: 1. Bilek Yuvarlama: Parmaklarınızı birbirine kenetleyip ellerinizi, dirseklerinizde 90 derece bir bükülme olacak şekilde önünüze doğru tutun. Dirsekleriniz kilitli haldeyken bileklerinizle yavaşça yuvarlaklar çizin. Bu hareket antrenmandan önce, sonra veya günün herhangi bir saatinde uygulanabilir. 2. Ön Squat Heraketinde, front rack pozisyonunu koruyamıyorsunuz, iki kayışı bara sardıktan sonra uzun ucundan çekerek kaymayacak şekilde tutturun. Front rack pozisyonundayken kayışların uçlarını kavrayarak, barın oturabileceği bir “raf” yaratmak için dirseklerinizle itin. 3. Diğer Bir Seçenek İse bilekleri denklemden tamamen çıkaran çapraz kol tekniğidir. Barı üst göğsünüz ve omuz kaslarınıza doğru oturttuktan sonra kollarınızı birbirinin üzerinden geçirin; barın sabit kalabilmesi için dirseklerinizin dik olması gerekiyor. Jîm Smith, C.P.P.S. Diesel Strength & Conditioning sahibi. Kaynak: M&F 2017, Nisan Squat Yapmaya Öncelik Vermeden Canavar Gibi Bacak Kaslarına … »