Genel

Kaliteli Uyku Düzeni İçin 5 Önemli İpucu

Kaliteli uyku herkesin ihtiyacı ancak bu konuda başarılı pek az kişi var. Uzmanlar her fırsatta düzenli uyunmasını, 7-8 saatlik kesintisiz uykuları hatırlatıyor. Cep telefonları, gün içerisinde aklınıza takılan sorunlar, televizyon dizileri, biçimsiz çalışma saatleri derken biz ise düzenli uyku oluşturma konusunda sınıfta kalıyoruz. Uyku Neden Bu Kadar Önemli? Bu konu ile ilgili “Neden Uyuruz” kitabının yazarı Prof. Dr. Matthew Walker‘ın önemli açıklamaları var. Uyku alzheimerdan kansere, depresyondan obeziteye birçok hastalığın engelleyicisi olabilir. Bunun için nörolog Prof. Walker, kaliteli bir uyku düzenine sahip olmanıza yardım edebilecek 5 önemli ipucu ile karşınızda: 1. Hafta içi ya da hafta sonu her gün aynı saatte yatıp kalkmalısınız. 2. Uyuyacağınız ortamın ışıklarının daima kapalı olduğuna ve en karanlık ortamı tercih ettiğinize emin olun. 3. Uykuya dalabilmeniz için vücut sıcaklığınızın düşmesi gerektiğinden odanızı çok fazla ısıtmayın. 18,5 derece ideal uyku sıcaklığıdır. 4. Eğer uyuyamıyorsanız yatak odanızdan çıkın. Yatakta uyanık vakit geçirmek yerine içeride uykunuzu getirebilecek bir aktivite yapabilirsiniz. Vücudunuz yatak ortamında uyumaya alışmalı. 5. Özellikle uyku saatinize yakın kafein tüketimi yapmayın. Ayrıca alkol tüketimi de. Kafein sizi uyarır ve uyanık tutar. Alkol ise … »

Genel

İkili Saldırı: Zıt (Antagonistik) Kas Gruplarını Çalıştırma Antrenmanı

Antagonistik (karşıt) antrenmanlarda birbirine zıt kas grupları eşleştirilir. Frazier’e karşı Ali, Batman’a karşı Joker, göğe karşı yer… En azılı rekabetler iki rakibin de en iyisini ortaya koyar. Bazen de birbirinin karşıtı olan unsurlar bir araya gelerek sonuçları ikiye katlarlar. Magic Johnson ile Larry Bird’ü Hayallerin Takımında birlikte düşleyin. Fiziğiniz zıt varlıkların bir karmasıdır; bir yanda triceps varken diğer yanda biceps durur. Bunları eşleyerek çalıştırdığınızda, hareket ve setleri değişmeli olarak uyguladığınızda, bu iki zıt gücün potansiyelinin en yükseğini ortaya çıkararak sinerjik bir etki yaratabilirsiniz. Zıt Kutuplar Birbirini Çeker Soyadını demeye hacet olmayan Arnold’ımız Olympia kupası koleksiyonunu genişlettiği 70’li yıllarda göğüs ve sırtını birlikte çalıştırıyordu. İki yanı da birlikte çalıştırarak ve çoğu zaman süper set uygulayarak bench press ile barfiksi, incline press ile T-bar row’u bir arada yapardı. Sırt ve göğüs nadiren eşleştirilen kas gruplarıdır. Çoğu atlet vücudunu altı antrenmana bölerek göğüs ve sırta ayrı günlerde yüklenir. Günümüzde ise en sık eşleştirilen karşıtlı gruplar triceps ve biceps’tir. Charles Glass bunu çok yapıyor, öğrencileri Dexter Jackson ve Shawn Roden da! Bir biceps hareketini triceps hareketiyle eşleyerek o kolda … »