Beslenme

Cheat Meal İçin Leziz Sporcu Pizzanızı Kendiniz Yapın!

Karın kaslarının yarışacağı yaz sezonuna az kalmışken antrenmanlar ve diyetler devam ediyor değil mi? Hızla kas geliştirme çabalarınızı ödüllendirmeniz de gerekiyor. Sıkı diyetlerinize bir nefes olacak enfes cheat meallar ile motivasyonunuzu yüksek tutmanız gerekir. Ayrıca vücudunuzdan bu besinleri tamamen çıkartmak hem sağlıklı değil hem de gerçekçi… Tamamen bir zorundalık olarak uzaklaştığınız şeyleri canınız daha çok çekecektir. İstemediğiniz kontrolsüz yemeklere bir anda bu sebeple kapılıp tüm diyetiniz ve antrenmanlarınızı yakabilirsiniz. Oysa sizi zinde tutacak cheat meallar ile hem vücudunuz bu yiyecekleri unutmaz ve rahatça sindirmeye devam edebilir hem kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz. Pizza, çoğu kişinin en önemli cheat meal seçeneklerinden biri! Evde kendi pizzanızı yaparak daha kontrollü daha lezzetli ve daha keyifli bir öğünün tadını çıkarın! Hazırsanız sporcu pizzamızın malzemeleri aşağıda: -Yaklaşık 200 gram salça -1 yemek kaşığı zeytin yağı -2 su bardağı mozzarella peyniri -4 dilim füme -1 bardak dilimlenmiş ananas -Yaklaşık 200 gram tavuk göğsü -2 bardak ıspanak -Pizza hamuru (hazır alabilirsiniz) Hazırlanışı: (25 dakika, 1 pizza/2 servis) -Pizza hamurunun paketindeki dereceye göre önceden fırını ısıtın. -Pizza hamurunuzu yağlı kağıda koyun. -Hamurun üzerine önce … »

BFTR Sözlük

6 Mart’ın Vücut Geliştirme Tarihindeki Yeri

6 Mart 1993. Bu tarihte, çiçeği burnunda fenomen Kenneth “Flex” Wheeler, bir hafta öncesinde Lee Labrada ve Vince Taylor gibi ağır topları yendiği Ironman Pro’daki ilk sahneye çıkışının, acemi şansı olmadığını kanıtlamıştı. İriydi. Parçalanmış bir vücudu vardı. Damarları tek tek sayılıyordu. Tanrı vergisi vücudu, çizgi roman kahramanlarının ete kemiğe bürünmüş haline benziyordu. Bugün bile görenlerin hâlâ gelmiş geçmiş en iyi fiziklerden biri olarak saygı duyduğu fiziği, vücut geliştirme dünyasının klasikleri arasına girdi. Wheeler aynı ay içerisinde iki yarışmaya daha katılıp yılın sonuna doğru girdiği Mr. Olympia’da ikinci gelmişti. Hiç Sandow kupası yok ancak Arnold Klasik’i tam üç kez kazandı (1997-98, 2000). Kariyerinde kazandığı tüm unvanları arasında (17), en çok hatırlandığı yer Columbus, Ohio’daki Veterans Memorial Stage olması boşuna değil. Hiç Mr. Olympia olamamış olsa da, Mr. Olympia olamayan bir diğer isim Kai Greene’in şu anki fanları gibi gerçekten büyük bir fan kitlesi vardı. Döneminde Mr. Olympia olan isimlere, birçok insan onun fiziğini tercih ediyordu. Çünkü orantıları çok eksik ve yağsızlığı da çok üst düzeydi. Vücut geliştirme tutkunlarının unutmadığı ve daima idol olarak gördüğü Flex Wheeler’dan … »

Antrenman

Dumbbell Flye Hareketinden Maksimum Verim Alıp Göğüs Kaslarınızı Şişirebilmeniz İçin Gerekenler

Dumbbell Flye Yaparken Maksimum Verim İçin En Önemli Tüyo Ağırlığı indirirken kollarınızı sıkarak kol ve omuzlarınızı sabitleyin ve tüm baskıyı göğsünüze verin. Göğüs Gerin! Flye hareketinde dambıl yerine girya kullanarak hareketi daha da zorlaştırıp daha çok kasınızı çalıştırın. Triceps ve omuzları harekete dahil eden bench press hareketine nispeten, dumbbell flye hareketi göğüsleri daha iyi izole eder. Bu hareketi dambıl, kablo ve makineyle çok kez yapmışsınızdır ancak giryayla (kettlebell) denemiş olduğunuzu hiç sanmıyoruz. O zaman deneyin. Giryanın kütle merkezi, daha aşağıda olduğundan, ağırlığı elinizle hizalanan dambıla göre ellerinizi yere doğru daha sert bir şekilde çeker. Girya ayrıca daha dengesizdir. Kaldırdıkça hareket ettiğinden ağırlığı dengelemek için kaslarınızı daha sıkı şekilde çalışmaya zorlar. Sonuç olarak da göğsünüzde daha çok kas lifini çalıştırmış olursunuz. Dumbbell Flye ve Yapılışı 1- İki elinizde birer giryayla bir spor sehpasına uzanın. Alışık olduğunuzdan biraz daha düşük bir ağırlık seçin çünkü hareket ilerledikçe zor gelecektir. 2- El bileklerinizi düz tutarken dirseklerinizi hafifçe bükün ve ağırlıkları indirebildiğiniz kadar aşağı indirin ancak gövdenizi geçmeyin. 3- Göğsünüzü sıkıp sanki ağaca sarılıyormuş gibi kollarınızı yukarı kaldırın. Sonunda giryalar birbirine neredeyse değecek … »