Bayanlara Özel

Ünlü CrossFit Sporcusu, Kaslı Bir Kadına Asla Söylememeniz Gerekenleri Açıkladı

“Bir kadın için epey güçlü gözüküyorsun.” Bu tip ayrımcı sözler, ünlü CrossFit atleti Katrin Davidsdottir’in hiç hoşuna gitmiyor. Çünkü bir kadının da gayet güçlü olabileceğine inanıyor, “bir kadın için” gibi söylemleri yanlış buluyor. Eğer Katrin gibi profesyonel bir CrossFit sporcusuysanız, veya kas kütlesi koymanızı sağlayan sporlarla uğraşıyorsanız, diğer kadınlardan daha kaslı görüneceksiniz. Bunun kaçarı yok. Ayrıca bu bizce harika. Katrin Davidsdottir, sizlere yeni Reebok videosunda duymaktan hiç hoşnut olmadığı bazı cümleleri açıklıyor. İşte o cümleler: “Kaslarına dokunabilir miyim?” Katrin: Hayır… “Salonda saatlerce çalışmak biraz egoist.” Katrin: “Of, canımı acıttı… Bunu kendimiz için yapıyoruz. Kendimize iyi bakmamız ve disiplinli olmamız gerekiyor.  Bu benim işim ve işimi seviyorum. “Benden güçlü olduğunu mu düşünüyorsun?” Katrin “evet” diyor ve gülüyor. “Ellerin korkunç görünüyor.” Katrin: Salonda saatlerce elleri kullanması gereken iş varken, bu sonuç gayet normal. “Ağırlık kaldırmayı abin mi öğretti?” Katrin: Hayır, ben iki erkek kardeşime ve abime öğrettim. “Ben, benden güçlü bir kadınla asla randevulaşmam.” Katrin: O halde kısa keselim… Katrin Davidsdottir’in videodaki tepkileri de kesinlikle izlemeye değer. Erkeklerden duymayı hiç sevmediği cümleleri böylesine mizahi bir şekilde dile getirmesi, gerçekten … »

Antrenman

Antrenmanlarda Ağırlık Arttırmadan Kas Gelişimini Arttırmanın 5 Yolu

Daha fazla kas geliştirmenin yolunu her yazıda vurguluyoruz; zamanla güçlenmek, güçlenmek ve güçlenmek. Ancak ufak taktikler uygulayarak da, kas gelişimini ve antrenmanlardan alacağınız anabolik etkiyi arttırabilirsiniz. Nasıl mı? Gelin birlikte inceleyelim. Set Aralarında Dinlenmeyi Azaltın Ağır ağırlıklar kaldırdığınız günlerde olmasa da, kasları izole ettiğiniz setlerde bu taktik kesinlikle işinize yarayacaktır. 1 dakika yerine 45 saniye dinlendiğinizde, farkı anlayacaksınız. Sete daha yorgun bir şekilde başlayarak, kas verdiğiniz hasarı arttırabilirsiniz. Instagram’ı kontrol etmek yerine, set aranızda ne kadar dinlediğinizi kronometre ile takip edin. Bu sayede her set daha da zor gelecek ve zaman açısından çok daha verimli bir şekilde kas kazanımını arttırabileceksiniz. 30 saniyenin altı dinlenmeleri çok fazla önermemekle birlikte, alışkın değilseniz denemenizi tavsiye ediyoruz. Tekrar etmek gerekiyor ki, güç arttırmayı amaçladığınız antrenmanlar için bu yöntemi çok da önermiyoruz! Hareketin Temposunu Değiştirin Uyguladığınız egzersizleri, daha hızlı veya daha yavaş tempoyla denemeyi düşündünüz mü? Tempo o kadar farklı etki yaratabilir ki, ağırlıkları çeyreğine kadar düşürmeniz gerekebilir. Kasın gerilim altında kaldığı sürenin artması (hareketi yavaşlatmak), veya azalması, ağırlık değişmedikçe çok değişmeyebilir. Ancak temponun değişmesi, zaman zaman farklı kas gruplarını … »

Antrenman

Demir Eksikliği Antrenmanlarınızı Zorlaştırıyor Olabilir!

Demir, vücut geliştirme ve fitness ile ilgili kaynaklarda önemi gerektiği kadar vurgulanmayan minerallerden biridir. Genellikle testosteron arttırması, toparlanmaya katkıda bulunması gibi özellikler sebebiyle önemi vurgulanan mineraller; çinko, magnezyum gibi minerallerdir. Bu minerallerin önemi yadsınamaz ancak, gölgede kalan minerallerin de önemini kavramak gerekir. Demir de bu “gölgede kalan” minerallerden biridir. Vücudunuz için hangi vitamin veya mineralin öncelikli olduğunu öğrenmek için kesinlikle kan testi yaptırmalısınız. Çünkü minerallerin önemi, vücuttan vücuda değişir. Siz de kan testindeki değerlere bakıp, eksik olan minerallere göre bir önceliklendirme yapmalısınız. Diyelim ki teste baktınız ve demir değeriniz normal değerlerin altında. Bu size ne ifade etmeli? Gelin birlikte inceleyelim. Demir Eksikliğinin Antrenmanlara Etkisi Demir, kaslara oksijen taşınırken görev alan en önemli minerallerden biridir. Demir eksikliği daha çok kadınlarda görülse de (adet döngüsündeki demir kaybının yanı sıra, kadınlarda genel olarak demir eksikliği gözlemleniyor) erkeklerde de gözlemlenebiliyor. Özellikle dayanıklılığı merkeze alan CrossFit gibi sporlarla ilgileniyorsanız, kırmızı kan hücrelerine hasar yıkarsınız ve demir ihtiyacınız artar.  Bu nedenle demir takviyesine veya demir bulunan besinlere ihtiyacınız da artacaktır. Demir Bulunan Besinler Yumurta Balık Tavuk, hindi Kırmızı et Yeşil Yapraklı … »