Bayanlara Özel

Yoğun Antrenmanlarınız İçin Sizi Motive Edecek Küçük Ama Güçlü Öneriler

Yoğun antrenmanlarınız boyunca sizi motive edecek denenmiş olan bu motivasyon tekniklerini kullanın ve programınız ne kadar yoğun olursa olsun en katı diyette bile taviz vermemeyi öğrenin. Yazan: Delfine Ure Olmasını isteyeceğiniz en son şey egzersizlerini aksatmaktır. Ama günler geçtikçe hayatın baskısı aramızdaki en istekli olanlarımızı bile antrenmanlarından soğutabilir. Ayrıca çalışma şartları, okul ve aile bir diyete bağlı kalmayı iyice zorlaştırabilir. Gün içerisinde sağlıklı ve fit olmaya olan adanmışlığınızı devam ettirmek bir zihniyet meselesidir. Paylaşacağımız bu motivasyon önerileriyle odaklanma, enerji ve isteğinizi canlı tutacaksınız. Küçük Başarıları Kutlayın Uzun dönemli fitness hedefleri yolundaki küçük başarılardan zevk almayı öğrenmek motivasyonunuzu arttırmanın önemli bir basamağıdır. Azminizi ‘’kendinize olumlu geri dönüşler yaparak’’ arttırabileceğinizi söylüyor The Diet Trap Solution’ın yazarı Dr. Judith S. Beck. İşin güzeli ‘’Sizi çokta tatmin etmemiş bile olsa hedeflerinizle alakalı olumlu bir girişimde bulunduğunuzda kendinize vermiş olduğunuz olumlu geri dönüşleri ikiye katlayın’’ diye de ekliyor. Büyük hedefleri ulaşmak yolunda küçük gelişimlerin fakına varmak beyninizin ödül merkezini uyarır ve öz güveninizi arttırır diye bilgi veriyor Beck. Böyle yapmanız sizi hedefinize taşıyacak olan benzer davranışları sürdürmek konusunda motive edecektir. … »

Beslenme

Biliyor musunuz: Yeterli ve Dengeli Beslenmede Çikolatanın Yeri

Sabri Ülker Vakfı, pek çoğumuzun severek tükettiği çikolatanın mutluluk etkisinin yanı sıra sağlığa faydalarına dikkat çekiyor. Polifenol, mineral ve posa içeren çikolatanın, yeterli ve dengeli beslenme düzeni içinde, uygun miktar ve sıklıkta tüketildiğinde kalp damar hastalıklarına karşı koruyucu olabileceği ve bilişsel işlevleri destekleyebileceğini de hatırlatıyor.  Pek çok kişi için çikolata tüketme fikri bile mutluluğu çağrıştırıyor. Çikolatanın sağlığı geliştirici etkileri üzerine yürütülen araştırmaların sonuçları da bu mutluluğu pekiştiriyor. Sabri Ülker Vakfı, çikolata ve sağlık ilişkisine yönelik bilimsel verileri paylaşarak bu vazgeçilmez lezzetin faydalarına dikkat çekiyor. Çikolata, genel adı polifenoller olan prosiyanidin, kateşin, antosiyanin, flavonoid gibi bileşenleri önemli miktarda içeriyor. Polifenoller, hücre hasarına yol açan serbest radikallere karşı koruma sağlayarak antioksidan özellik gösteriyor. Çikolatanın da polifenollerinin antioksidan etkinlikleri sayesinde özellikle kalp-damar hastalıkları ve şeker hastalığına karşı koruyucu olabileceği belirtiliyor. Ayrıca polifenollerin, damarların içyapısının işlevlerini geliştirerek, damarların genişleme kabiliyetinin artmasını sağladığı, böylelikle kan basıncını düşürerek yüksek tansiyon riskini azaltabildiği bildiriliyor. Buna ek olarak çikolatanın, iyi kolestrol olarak nitelendirilen kandaki HDL düzeylerini arttığı da biliniyor. Kalp Sağlığını Destekleyebilir Çikolata magnezyum, sodyum, potasyum, bakır, çinko gibi mineraller içeriyor. Çikolatanın polifenollerin … »

Antrenman

Hızlı Mı Yavaş Mı? Kas Gelişiminin Doğru Tekrar Temposu Nedir?

TARTIŞMA Savunma: Kas dokusu, yavaş seğiren ve hızlı seğiren kas liflerinden meydana gelir. Hızlı tekrarın, hızlı seğiren kasları harekete geçirerek kas gücünü ve kuvvet gelişim oranını arttırdığı gözlemlenmiştir. Vücut geliştiriciler bakımından, hızlı seğiren liflerin harekete geçirilmesi kas büyümesi için en önemli olandır. İddia: Yavaş bir tempoyla tekrar yapmak ivmenin düşmesi, baskı altındaki zamanın artması ve kas büyümesini desteklemesiyle bilinen metabolik stresin vurgulanması gibi birçok avantaja sahiptir. KANITLAR Hızlı kuvvet gelişiminin ve kas gücünün yüksek tekrar süratiyle daha çok uyarıldıkları doğru olsa da, hızlı sürati (bir saniyeden az) yavaş süratle (bir saniyeden fazla) karşılaştıran ve değişiklikleri ölçümlemek için kas taramaları yürüten bazı yeni çalışmalar, yavaş tekrar süratinin, hızlı tekrar süratine nispeten kas boyutunu %50 daha fazla arttırabildiğini gösteriyor. HÜKÜM Maksimum kas gelişiminde üstün olan yavaş tekrar süratidir. YAPTIRIM Ana hedefiniz kas boyutu ise, antrenmanınızın çoğunda kaldırma süratiniz bir saniye ve daha fazla sürede yapılmalıdır. Bundan daha yavaşında ağırlıktan çalarsınız. Optimal bir büyüme uyarımı için ağırlığın indirilme süresi 1 ilâ 3 saniye aralığında olmalıdır.