Genel

Aletsiz Vücut Geliştirmede Uygulayabileceğiniz 10 Taktik

Sağlıklı kilo vermek, fit ve güzel bir vücuda sahip olmak için fitness salonlarındaki aletlere ihtiyaç duymaksızın vücut geliştirmeniz de mümkün. İşte aletsiz vücut geliştirme için 10 taktik.. Aletsiz vücut geliştirme nedir? Düzgün bir vücuda sahip olmak herkesin hayali. İdeal vücut için kasları büyütmek, yağları azaltmak ve kondisyonu artırmak gerekir. Bunları yapmak için çoğu kişi spor salonlarına gider ya da evine bazı spor aletleri alır. Spor için fazla para harcamak istemeyenler ve istediği her ortamda spor yapma arzusu taşıyanlar için aletsiz vücut geliştirme yöntemleri bulunmuştur. Aletsiz vücut geliştirme yöntemlerinde temel prensip sporcunun kendi vücut ağırlığına karşı yine kendi vücuduyla direnç göstermesidir. Bu yöntemlerle sakatlanma riski de daha düşüktür. Bu yazımızda bazı aletsiz vücut geliştirme egzersizlerini tanıtacağız. 1- Hafif Tempo Koşu Hafif tempo koşu bir dayanıklılık antrenmanıdır. Kasların kuvvetlenmesinden çok daha uzun süre çalışabilmesini sağlar. Buna ek olarak kandaki alyuvar sayısını artırarak sporcunun kondisyonunu daha üst bir seviyeye taşır. Ayrıca fazla yağların verilmesi için de etkilidir. Koşmaya karar veren bir çok insanın koşu deneyimleri ne yazık ki pek uzun sürmez. Bunun nedeni, uygulanan programların çoğunun karmaşık olması, … »

Antrenman

“Çok Tekrar Hafif Ağırlıklı Antrenman Yağ Yakar” Efsanesini Bitiriyoruz

Çok tekrar hafif ağırlık, daima yağ yakmanın kürü olarak biliniyor. Peki bu bilgiyi bilim de destekliyor mu? Yoksa kulaktan dolma ve içi boş bir bilgi mi. Gelin birlikte inceleyelim. Özellikle definasyon döneminde çok tekrarlı ve hafif ağırlıklı antrenmanlar yapmak gerektiği efsanesi, senelerin efsanesidir. Hiç bir efsane, boş yere doğmaz. Her efsanenin altında bir neden yatar. Şimdi o efsaneyi inceleyeceğiz. “Çok Tekrar Hafif Ağırlık” Efsanesi Nereden Geliyor? Bu efsanenin mantığı aslında çok düz. Definasyon, gücü düşürür. Yağ yakınca, az da olsa kas kaybı da gerçekleşir. Bu nedenle ağırlık düşürmek gerekebilir. Çok tekrar ise çok kalori demektir. Ne kadar iş yaparsak o kadar yağ yakarız (kalorilerin ve makroların doğru olduğu varsayılırsa). Bu iki farklı konsepti birleştirince, yağ yakımı için en iyi çözümün az ağırlık ve çok tekrar olduğu sonucuna varılıyor. Ancak bu sonuca varmak o kadar basit değil. Neden mi? İncelemeye devam edelim. Yapılan İş Tekrar Sayısına Bağlıyken, Ağırlığa da Bağlıdır! Kas kütlesini korumak istiyorsanız, ağırlıklarınızı mümkün mertebe yüksek tutmalısınız. Diyetteyseniz dahi, ağırlıkları direkt olarak hafifletmemelisiniz, aksine arttırabiliyorsanız arttırmayı dahi denemelisiniz. Çünkü kas kütleniz, ağır ağırlıklara maruz … »

Antrenman

Vücut Geliştirme Tutkunu Olmanın Artıları ve Eksileri Nelerdir?

Vücut geliştirme yapan kişiler hakkında türlü basmakalıp yargılar duyarsınız. Yalnızca tozlarla yaşayan aklı kaçıklar, “meathead”ler (kafası kas geliştirmek dışında bir şeye basmayanlar, hayatlarını salonda harcayan zavallılar ve daha neler neler… Bu önyargıları objektif bir şekilde kırmanın vakti geldi. Nasıl mı? Yalnızca vücut geliştirmenin iyi yanlarına değil, kısmen olumsuz noktalarına da değinerek. İşte vücut geliştirmenin (yalnızca yarışmacıları değil, tüm vücut geliştirme tutkunlarını kastediyoruz) olumlu ve olumsuz yanları: Vücut Geliştirmenin Artıları 1- Düzgün Beslenme Vücut geliştirmenin ağırlık kaldırma değil, mutfakta doğru kararlar alma sporu olduğunu artık biliyoruz. Daha önce de vücut geliştirmenin mutfakta yapılacağına değinmiştik. Karbonhidrat, yağ ve protein tüketimine en ince ayrıntısına kadar dikkat eden bir insanın sağlıksız beslenmesi çok zordur. Yüksek miktarda yağsız etler, esmer pirinç ve haşlanmış patatesler, meyveler, sebzeler, sağlıklı yağlar, yumurtalar ile beslenen bir insanı ortalama bir insanla kıyaslayalım. Ortalama bir insanın diyetinin pizza ve McDonald’s menülerinden oluştuğunu düşünürsek, vücut geliştirmenin “deli işi” değil de “sağlıklı beslenmeye teşvik eden bir spor” olduğunu görebiliriz. 2- Sağlık ve Güç Vücut geliştirme harekete teşvik eder. Uzanıp kalınan o koltuktan kalkmak için bir sebeptir. 9-5 işte … »