fitness tavsiyeleri
Antrenman

Olimpiyatta Altın Madalya Sahibi Sporcunun, İnsanların Fitness’a Bakış Açısıyla İlgili Yorumları

Olimpiyatlarda iki kez Decathlon branşında altın madalyaya sahip olmuş olan Ashton Eaton’a, insanların fitness ile ilgili neleri kavrayamadığı ve nelerde eksik oldukları soruluyor. Ashton Eaton ise şu şekilde cevap veriyor: “İnsanların algısındaki en büyük sorun, yaptıkları bir egzersizden hızlıca sonuç alacaklarını düşünmeleri. Bu bence inanılmaz derecede mantıksız. Vücudumuz beynimiz kadar hızlı tepki veremez. İnsanların öncelikle bunu kavraması gerek. Çok sert antrenman da yapsanız, bilgisayar oyunlarındaki hızlı değişimleri yaşayamazsınız. Bir çok insan bu yüzden hayal kırıklığına uğruyor ve sürekliliği sağlayamıyor. Diğer bir yanlış algı ise, insanların fit olmak için yapması gerekenleri korkunç bulması. Zor olmak zorunda, sıkıcı olmak zorunda değil. Ayrıca rol model alınan dergi kapağındaki isimler, ünlüler insanlar için gerçekçi bir ölçüt değil. Çünkü o insanların hayatı fitness, birçok fitness tutkununun ise hayatı çok daha farklı dinamiklere sahip. Bu isimlere özenmek ve hedefleri bu isimler üzerinden belirlemek, sürdürülebilir değil. Hayal kırıklığı, bu tip hedeflerde kaçınılmaz… Belirlediğiniz hedeflere ısrarcı bir şekilde koşmanız gerçekten mükemmel. Ancak bu hedefler için kendinizi hırpalamanız anlaşılması zor bir takıntıdan başka bir şey değil. Yediklerinizi bilimsel veriler ışığında dikkatli bir şekilde programlamak, … »

BFTR Sözlük

Steroid Kullanmanın Korkunç mu Korkunç 7 Yan Etkisi

Eğer ortalama bir vücut geliştiriciyseniz, ortalamanın üstü olmak için steroid kullanımını düşünmüş olmanız muhtemel. Peki yan etkilerden de haberdar mısınız? Araştırmalar, profesyonel sporculardan bazılarının yanı sıra, steroid kullanan kitlenin büyük çoğunluğunun sporda ilerlemeyi beceremeyip kısa yol olarak steroide başvuran kitle olduğunu gösterir nitelikte. Hiç antrenman yapmadığı halde steroid kullanan %10 civarı bir kesim bile bulunuyor! Steroidleri mucize ilaçlar olarak nitelendiren cahil kesim, steroid kullanıp Phil Heath gibi olabileceğini düşünürken; steroidlerin etkisi sanılanın çok çok altında. Steroidler iyiyi daha iyi yapar, ama ortalamanın altını ortalama üstüne dahi zor çıkarır. Gerçekçi olmak gerek… Bu kadar ufak bir etki için göze aldığınız risklerin farkında mısınız? Gelin bu riskleri ve yan etkileri birlikte inceleyelim. 1- Sivilce Hormon dengesindeki bozulmalar, ciltte problemlere yol açacaktır. Ergenlikteki hormon dengesizliğinin suratınıza yansımasını hatırlıyor musunuz? Aynı hale gelmeniz, steroid kullanımı ile de mümkün. Vücutta daha fazla yağ ve kolesterol üretilirken, sivilcelerden kaçmanız imkansız. Üstelik bu risk, steroidi bıraktığınızda dahi vücudunuzda yer etmiş olabilir. Ömür boyu sivilceli olma riskini, bir miktar kas için alabilir misiniz? 2- Yüksek Kan Basıncı (Tansiyon) Yüksek kan basıncı, steroidlerin en … »

Beslenme

Vücut Geliştiriciler Toplanın, Hem Nefis Hem Protein Deposu Somon Yapıyoruz

Somon, bir sporcunun özellikle de vücut geliştiricinin buzdolabında muhakkak olmalı! Mükemmel bir makro ve mikro besin kaynağı olan somon yalnızca size protein değil, omega-3 gibi sağlıklı yağlar, kalsiyum ve magnezyum da sağlar. Bu da, daha güçlü kaslar geliştirmek için beslenmenizde somon bulunmalı demektir. Tadı da ayrıca harika olan bu balık, yapması kolay ve yemesi keyifli tariflere sahip. Sizin için aşağıda pratik bir şekilde hazırlayabileceğiniz, öğlen ya da akşam öğünü olarak yiyebileceğiniz bir somon tarifi hazırladık. Malzemeleri de evinizde bulunablecek ya da marketten kolayca alabileceğiniz ürünler. Protein odaklı somon tarifi için kolları sıvayın, malzemeleri söylüyoruz: -140 gram somon (çiğden) -1 yemek kaşığı hardal -Yarım yemek kaşığı zeytin yağı -1 tatlı kaşığı kıyılmış sarımsak -Yarım limonun suyu -1.5 bardak ızgara kuşkonmaz -Yarım yemek kaşığı kıyılmış sarımsak Hazırlanışı: Fırınınızı 205 dereceye ayarlayın. Bir kapta hardal, zeytin yağı, tatlı kaşığı sarımsak ve limon suyunu karıştırın. Somonu hazırladığınız sos ile kaplayarak marine edin. Daha iyi bir lezzet için buzdolabında sosladığınız somonu en az bir saat bekletebilirsiniz. Somonu fırın kağıdı üzerinde fırınlayın istersenizüzerine limon dilimleri koyabilirsiniz. 10-12 dakika yeterli olacaktır. Kuşkonmazların … »