Genel

Fıstık Ezmesi ile Yapabileceğiniz 5 Diyet Dostu Tarif

Ekmeğe sürmekle yetinilmeyecek kadar iyi bir besin olan fıstık ezmesi ile mutfakta harikalar yaratabilirsiniz. Bir çorba kaşığı yaklaşık 8 gram yağ, 4 gram protein ve 3 gram karbonhidrat içeren bu lezzetli malzemeyle neler yapabileceğimize bakalım: KREP  Bir adet doğranmış muzu, 2 yemek kaşığı yerfıstığı ezmesini, 3 yemek kaşığı Hindistan cevizi yağını, 2 su bardağı sütü ve 1 yumurtayı karıştırıp köpürene kadar çırpın. 30 gram tam buğday ununu da karıştırın. Kızmış tavaya hamurdan döküp her bir tarafını 2-3 dakika pişirin. Üzerine muz, ceviz ve tarçın atın. GRANOLA BAR  250g fıstık ezmesini, 15g doğranmış Hindistan cevizini, 2 tatlı kaşığı tarçını, 1 yemek kaşığı dut pekmezini, 1 yemek kaşığı Hindistan cevizi yağını, 50g yulaf ezmesini ve 2 yemek kaşığı susamı karıştırın. Karışımı yapışmaz tavaya aktarın. Fırında 180 derecede 10 dakika pişirin. Soğumaya bırakın. Bar şeklinde kesin. YUMUŞAK KEK  250g fıstık ezmesini, 15g Hindistan cevizi yağını, 2 yemek kaşığı agave şurubunu, 2 tatlı kaşığı vanilya özütünü ve 65g ezilmiş cevizi çukur bir tavada karıştırın. Yumuşayana kadar orta ateşte pişirin. Yapışmaz bir tavaya aktarın. Katılaşana kadar dinlendirin. SOS  4 yemek … »