Antrenman

Altı Farklı Pulldown Çeşidi ile Daha İri ve Geniş Kanatlar

Standart pulldown hareketi iri ve geniş bir sırt geliştirir. Buradaki altı farklı pulldown çeşidi ise o kanatları daha iri ve daha geniş yapar. 1. Wide-grip lat pulldown Belirgin Farkı “Wide-grip (geniş tutuş) lat pulldown hareketi özellikle üst kanat bölgesini hedeflemenizi sağlar” diyor Rogers. Sonuç olarak da daha geniş bir üst sırta sahip olursunuz. Yapılışı Barı omuz genişliğinde bir mesafeyle üstten kavrayın. Makineye oturun, dizlerinizi pede sıkıştırın ve harekete kollarınız başınızın üzerinde açık ve gövdeniz de dik bir konumda başlayın. Dirsekler önde hareket ettirerek, bar üst göğsünüze değene kadar ve sırt kaslarınızı kasarak aşağı çekin, ardından barı yavaşça başlangıç pozisyonuna bırakın. Bazen en klişe antrenman taktiklerinden biri aslında en faydalısı çıkıyor. Konuştuğunuz her üç antrenör, vücut geliştirici ve kuvvet koçundan biri kesin “Antrenmanda çeşitlilik şart” demiştir. Haklılar da, hele hareket seçiminden bahsediyorsak. Tabii belli bir kas grubu için seçtiğiniz hareketlerin çeşitliliğinden bahsetmiyoruz. Aynı harekette ufacık bir değişiklik yapsanız bile o kasa farklı bir açıdan saldırmış olduğunuzdan, kasın boyut ve kuvvet gelişimini farklı bir şekilde uyarmış oluyorsunuz. “1 Hareket 6 Yol” yazı dizimizin ilk bölümüne lat pulldown … »

2018 besinleri
Antrenman

2018 Yılında Menünüzden Eksik Etmemeniz Gereken Sağlık Dolu Besinler

2018 senesini geçtiğimiz senelere göre daha sağlıklı geçirmek istiyorsanız eğer, menünüzden eksik etmemeniz gereken besinleri sizler için derledik! Kaynak: İndigo Dergisi Sağlıklı yaşam ve beslenme trendleri her yıl gelişerek değişiyor. İçinde bulunduğumuz dönemde toplum, beslenmenin sağlık üzerindeki etkisinin daha çok farkında ve her geçen gün daha sağlıklı gıdalara yöneliyor. Herbalife Beslenme Danışma Kurulu Üyesi Doç. İsmet Tamer, 2018’de omega-3 yönünden zengin balık yağı, keten tohumu ve çörek otu yağları, enginar ve sarımsak ekstreleri ile beta-glukandan zengin yulaf gibi besinlerin öne çıkacağını söylüyor. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de kalp ve damar hastalıkları ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Bunun bilincinde olan insanlar da aşırı kiloyu, obeziteyi, kan şekerini ve dolayısıyla kalp ve damar sağlığını olumsuz etkileyen yaşam tarzı ve beslenmeden uzak durmak, faydalı besinleri de günlük diyetlerine katmak istiyorlar. Bitkisel protein trendi Yükselen bir diğer trend, bitkisel proteinler olacak. Kalp sağlığını olumsuz etkilediği öne sürülen hayvansal yağların yerini bitkisel ürünler alacak. Bezelye, yeşil mercimek ve diğer baklagiller, yüksek miktarda içerdikleri kaliteli bitkisel proteinin yanı sıra zengin lif, vitamin ve mineral gibi kompleks içerikleri ile geçen yıl et sıkıntısı yaşayan ülkemizde sıklıkla tercih edilecekler. Sıvı detoks yöntemleri geride kaldı Son yıllarda moda … »

Genel

Gelmiş Geçmiş En İyi Göğüs Kaslarına Sahip Dennis James’in Antrenmanı

Gelmiş geçmiş en iyi göğüs kaslarına sahip olan sporcuları saysak, listede Ronnie Coleman, Markus Rühl, Dennis Wolf ve Dennis James olurdu. Ne tesadüftür ki listenin son üç adamı da Almanyalı. Ancak 1966 yılında Amerikalı bir askerle Alman bir kadının çocuğu olarak dünyaya gelen James zaten hep Amerikalıydı. 1998 senesinde de 1.73 boyundaki süper ağırsiklet atletimiz hiç yaşamamış olduğu bir ülke olan ABD’de NPC Şampiyonasını kazandı. Ertesi yıl 14 yılda 38 pro yarışmaya katıldığı ve bu yarışmalarda da üç kez birinci olup altı kez ilk 10’a girdiği kariyerine başladı. (En iyi Mr. O başarısı 2003 dördüncülük). En estetik ya da kasları en belirgin olan atlet olamadı belki ama D.J.’in en büyük silahı o kalın mı kalın göğüsleri oldu. Ağızları açık bırakan kaslı göğüsleri, geniş omuzları, patlayan omuz kaslarıyla tam bir efsaneydi. 2000’li yıllara gelindiğinde bu saydıklarımızın şahikasına sahip olan tek atletti.   James’in Göğüs Antrenmanı Üzerine  “Incline press’leri dambılla yapıyorum çünkü bana tam hareket aralığı sağlıyorlar.” “Flat bench press hiç yapmam, hem de hiç. Omuzlara bütün hareketlerden daha çok zarar veriyorlar.” “Cable crossover yaparken açıyı sürekli … »