Antrenman

Mükemmel Six-Packler İçin Geri Uzanın!

Decline situp (eğimli sehpada mekik) hareketi kadar karın kaslarınızı belirginleştirecek başka bir hareket düşünemiyoruz. Bu hareket bütün ana gövde kaslarınızı çalıştırmakla kalmayıp bütün six pack kaslarını da çalıştırır, yani karın kaslarınız gerçekten belirginleşir. Yazan: Sean Hyson Weighted Decline Situp Nasıl Yapılır? 1. Sehpayı aşağı eğimli hale getirin. Ayaklarınızı öndeki kelepçeye geçirin ve göğsünüzün üzerinde ağırlık plakası tutun. 2. Nefes alıp sehpaya doğru uzanma hareketi yapın, sonra nefes vererek geri öne doğru uzanın. Dirsekleriniz bacaklarınıza değene kadar öne uzanmaya devam edin. Biliyor Muydunuz? Decline sit up (eğimli sehpada mekik) hareketi yalnızca karın kasları değil, kalça kaslarınızı da çalıştırarak sizi daha iyi bir koşucu yapar, squat hareketi için gücünüzü artırır. Egzersizi yaparken göğsünüzde tuttuğunuz fazladan ağırlık rectus abdominis kasını maksimum seviyede çalışmaya zorlayarak six pax kaslarının büyümesini tetikler, bu sayede üzerinizde tshirt varken bile karın kaslarınız kendini belli eder. Neden Karın Kası Yapamadığınızı Açıklıyoruz

Beslenme

Antrenman Sonrası Toparlanmayı Arttırmaya Yardımcı 5 Besin

Hedeflerinize ulaşmak, gelişiminizi devam ettirebilmek istiyorsanız antrenmandan sonra yediklerinizin ve toparlanma sürecinin öneminin bilincinde olmalısınız. Antrenman sonrası beslenme; toparlanmayı hızlandırmaya yardımcıdır, kas ağrılarını azaltabilir, kas yapımında önemli rol oynar ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Bu nedenle antrenman sonrasında yediklerinizi kesinlikle iyi seçmelisiniz. Biz de seçimleriniz konusunda sizlere yardımcı olabilmek adına, antrenman sonrasında tüketebileceğiniz 6 yiyecek ve içecek alternatifini sizlerle paylaşıyoruz. Yumurta Sağlıklı yağ, bol miktarda protein ve besleyici birçok vitamin ve minerali içerisinde bulunduran yumurta sporcuların vazgeçilmezlerindendir. Antrenman sonrasında tüketildiğinde bağışıklık sistemini güçlendirir ve toparlanmayı hızlandırır. Yumurtayı tam tüketmek, yalnızca beyazını tüketmenizden daha faydalıdır. Bu nedenle kalorisi az olduğu için beyaz tüketiyorsanız da, mutlaka tam yumurta tüketerek günlük yağ ihtiyacınızın bir kısmını yumurtadan karşılamanızı tavsiye ediyoruz. Yapılan son araştırmalar da, yumurtanın tam tüketilmesinin kas yapım aşamasında daha iyi sonuç verdiğini doğrular nitelikte. Nar Suyu Yapılan bir araştırmada antrenman öncesi ve sonrası nar suyu tüketiminin kas hasarını büyük oranda etkilediği görülüyor. Antioksidan deposu olan nar, toparlanmayı hızlandırmada oldukça etkilidir. Araştırmanın da doğruladığı miktar olan günde 3 bardak nar suyu kesinlikle antrenmanların sonrasında doğru bir içecek alternatifi. Lor Peyniri … »

Antrenman

Omuz Sakatlıklarına Bu 3 Taktikle Son Vermeyi Garantileyin!

Vücut geliştirmede belki de en çok sakatlık, omuz bölgesinde gerçekleşir. Çünkü insanlar hem doğru postürde itiş yapmazlar, hem çok fazla itiş yaparlar, hem de sakatlıklara karşı önlem olabilecek egzersizlere gerekli önemi göstermezler. Bu durum da sakatlığı beraberinde getirir. Bu sebepleri, omuz sakatlıklarınızı önlemek adına daha detaylı bir şekilde mercek altına aldık. Doğru Formda ve Doğru Miktarda İtiş Yapın Az da olsa ark bulundurarak itiş yapmak, bench press egzersizi gibi yatay itiş egzersizlerinde omzun gereğinden fazla yüke maruz kalmaması için çok önemlidir. Bunun ne kadar ihmal edildiği zaten ortada. Üstüne ego yaparak, onlarca set itiş yapan insanlar haliyle bu şekilde omuzlarını zamanla sakatlanana kadar çalıştırıyorlar. En sevilen, en önemsenen bölge üst vücutken ve bu bölgenin gelişimini en fazla belirleyen egzersizler de itiş egzersizleriyken, maalesef en fazla sakatlık da omuzlarda gerçekleşiyor. Omuz sakatlıklarından kurtulmak için, öncelikle doğru formda itiş yapmaya ve gereğinden fazla itiş yapmamaya özen göstermelisiniz. Çekiş Egzersizlerini (Sırt Antrenmanlarını) İhmal Etmeyin Sonraki adım ise, doğru egzersizlerle sakatlık riskini azaltmaktan geçiyor. Sürekli itiş yapıp, sürekli yanlış formda itiş yapıp çekiş egzersizlerine gereken özeni göstermemek korkunç bir hatadır. Spor … »