Beslenme

Protein Zengini Antep Fıstığı Ezmesi Yapmak İster misiniz?

Bu besleyici kuru yemişe atıştırmalıklarınızda yer vermek, bel çevrenizi kontrol altında tutmanıza yardımcı olur. Yazan: Adam Bible Önemli: Boş kabuklar, ne kadar yediğinizin farkında olmak için görsel bir ipucu olabilir. Bir paket cipsle aynı kontrolü sağlayamazsınız. Kuru yemiş ve çekirdekler, ağır antrenman yapan herkesin en fayda göreceği beslenme takviyelerindendir. Lif, vitamin, mineral ve sağlıklı yağlar içerdiklerinden, fiziğinizi iyi seviyede tutmanız için günlük beslenme ihtiyaçlarınızı karşılamada faydalıdır. Spor beslenme uzmanı Heather R. Mangieri, her öğünün protein, sağlıklı karbonhidratlar ve bir miktar da sağlıklı yağlardan oluşması gerektiğini vurguluyor. Protein ve karbonhidrat seviyenizi maksimuma çekmek için kuru yemiş tüketmek çok kolay ve zahmetsiz bir yöntemdir ancak bu yüksek kalorili besinlerden ne kadar yediğinizin hesabını tutmazsanız, edinecekleriniz bir anda bambaşka bir boyut kazanır. Kuru yemiş sevenlere tavsiyemiz, bu kategorinin en az kaloriye sahip yıldızlarından biri olan Antep fıstığından tüketmeleri. Şöyle anlatalım, 49 tane Antep fıstığında yaklaşık 6 gram protein ve 160 kalori bulunur. Badem (23 bademde 6 gram protein bulunur) ve kaju (16 kajuda 5 gram protein bulunur) ile karşılaştırıldığında, aynı 160 kalori için daha çok Antep fıstığı tüketirsiniz. … »

Antrenman

Patlayıcı Güç İçin Olmazsa Olmaz 2 Temel Egzersiz

Her zaman vücut geliştirme ve diğer sporlar için yapmanız gerektiğini vurguladığımız güç antrenmanları, patlayıcı gücünüzü de bir noktada arttırabilir. Squat, bench press ve deadlift gibi egzersizlerle bacak ve kollardaki patlayıcı gücünüzü arttırabilirsiniz. Ancak patlayıcı güç yalnızca bu hareketlerle mümkün olmaz. Çünkü bu hareketler, ağır kaldırmaya çalıştığınız ve dolayısıyla limitlerinizi zorladığınızda yavaş hareket eden egzersizlerdir. Patlayıcı güç için, hız da ön planda olmalıdır. Dolayısıyla hızlı, tüm eforunuzu sarfettiğiniz, yoğun egzersizlere de yer vermelisiniz ki patlayıcı gücünüz artsın. Patlayıcı Güç Ne İşe Yarar? Hemen hemen her sporda, aniden yoğun şekilde patlayıcı güç kullanmak gerekebilir. Futbolda hızlı koşmak gerektiğinde, basketbolda zıplarken, dövüşte yumruk atarken ve daha pek çok sporun içinde patlayıcı güç kavramı yerleşmiştir. Dolayısıyla belki vücut geliştirmede çok işinize yaramayacak olsa da, diğer alanlarda çok daha işe yarar bir element olarak patlayıcı gücü kullanabilirsiniz. Kardiyolara alternatif olarak, patlayıcı gücü kullandığınız antrenmanları da uygulayabilirsiniz. Bir spora konsantre olmuş halde, yarışmalara odaklıysanız ve sporunuzun içerisinde patlayıcı güç yoksa tabii ki bu tip antrenmanlar sizin için şart değil. Ancak genel zindeliğinizi arttırmak, fit olmak, iyi hareket edebilmek istiyorsanız patlayıcı güç daima işinize … »

Antrenman

Antrenman Sonrası Hemen Protein Tüketmek Gerektiği Efsanesi: Anabolik Pencere

Fitness sektöründeki efsaneleri arasında en popüler olanlardan biri, antrenmandan sonraki yarım saat-bir saatlik periyotta acilen protein tüketilmesi gerektiğidir. Bunun sebebi ise araştırmaların eksik olmasından kaynaklanmaktadır. Eski zamanlarda kabul gören bir fikir olduğu için, şu an geçersiz olduğu insanlar tarafından bilinmemektedir. Vücut geliştiricilerin antrenman sonrasında protein ağırlıklı beslenmesi, protein tozlarının popüler hale gelmesiyle vücut geliştiricilerin antrenmandan hemen sonra protein tozu tüketmesi de bu yanılgıyı pekiştirmiştir. Bu veri, antrenmandan sonra kas hasarının mümkün olabildiğince çabuk tamir edilmesine inanıldığı için de popüler bir hale gelmiştir. Bu protein tüketiminden sonra, anabolik evrenin başladığına inanılır. Fakat anabolik ve katabolik tepkimeler, açma kapama düğmesi gibi çalışmaz. Mekanizma çok daha komplikedir. Antrenmandan sonra protein alınmadığı takdirde, bütün antrenmanın boaşa gittiğini savunan insanlar; zamanında bu bilginin bilimsel çalışmalarla desteklenmesi ile bu fikri iyice benimsemiştir. Çünkü dönemin araştırmaları anabolik pencere (anabolic window) kavramını destekler niteliktedir. Protein tüketiminin, en çabuk şekilde olmasının en iyi alternatif olduğuna inanılmaktadır. Dönemin araştırmalarından ziyade, güncel araştırmalara bakmak daha doğrudur.  Günümüz Araştırmalarının Antrenman Sonrası Protein Tüketimi Hakkında Söyledikleri Yapılan güncel araştırmaların önemli isimleri olan Brad Schoenfeld, Alan Aragon ve James Krieger bu … »