Antrenman

Rahatlıkla Reddedebileceğiniz 5 Antrenman Efsanesi

Fitness, bilimle iç içe olması gerekse de bu bizi “efsane”lerden maalesef kurtarmıyor. Kulaktan dolma, yanlış anlaşılmış hatta uydurulmuş bazı bilgiler, piyasanın en çok inanılan bilgileri olmaya devam ediyor. Hepsini duyduk, hepsini listeledik, bıkmadık ve listelemeye devam edeceğiz. Bu kez duymaktan gerçekten bıktığımız efsanelere yer verdik. Ağrıyan Kas Güçlendiğiniz veya Geliştiğiniz Anlamına Gelmez İnanılan, ağrıyan kasın gelişimin işareti olduğudur. Fakat ağrıyan kas birçok farklı durumun belirtisi olabilir. Evet, verimli bir antrenman geçirmiş olabilirsiniz. Şunu belirtmek gerekiyor ki, verimli bir antrenman geçirmemiş de olabilirsiniz. Kas ağrısı, kaslara alışkın olmadığı bir uyarı verdiğinizi gösterir. Set sayısı, tekrar sayısı, daha az ara verme gibi sebeplerden dolayı meydana gelebilir. Bu geliştiğiniz anlamını taşımaz. Merkezi sinir sistemine çok yüklenmiş de olabilirsiniz, bu da iyiden ziyade kötüye işaret olabilir. Dolayısıyla kas ağrısını hemen iyi bir gelişim olarak görmemelisiniz. Dinlenme Günlerinde Egzersiz Yapılmaz Dinlenme günlerinde egzersiz yapmak, sandığınızdan çok daha faydalı olabilir. Tabii ki ağır, uzun süren antrenmanlar yapmanıza gerek yok. Fakat aktif kalıp, aktif şekilde de dinlenebilirsiniz. Esneme çalışmaları, yoga veya pilates, vücut ağırlığıyla antrenman, kan akışı arttıran kardiyolar daima yapabileceğiniz antrenman … »

Antrenman

Bu Antrenmanla Yalnızca 4 Haftada Parçalanmış Karın Kaslarına Sahip Olabilirsiniz!

  Karın kaslarına sahip olmak için yalnızca 4 hafta yeterli desek, muhtemelen pek çoğunuz inanmaz fakat durum gerçekten böyle! Düşündüğünüz kadar karmaşık değil. Karın kasları edinmek karmaşık matematik problemleriyle uğraşmaya benzemiyor ve çoğu kişi için bench press’te genişlemek veya kas edinmekten daha kolay. Düzgün beslenmeniz ve ağırlık kaldırmanız gerekiyor. Neredeyse o kadarcık. Burada gördüğünüz “şişko göbekli”den “baklava görünümüne” nasıl gideceğinizin haritasını çizen programı düzenli olarak takip etmeye kendinizi adayın ve bahar geldiğinde kutlayabileceğiniz karın kaslarınız olsun. Adım: Beslenmenizi Düzeltin İstediğiniz kadar karın kası egzersizi veya kardiyo yapıp yağ yakma takviyeleri alın, eğer çok fazla yerseniz ya da yanlış oranda makro besin tüketirseniz, karın kaslarınız ortaya çıkmaz. Günde ne kadar kalori tüketmeniz gerektiğini hesaplamak için vücut ağırlığınızın kilo değerinde 24 katını hesaplayın. Vücut ağırlığınızın her bir kilosu için 2 gram protein, 2 gram karbonhidrat ve 0,8 gram yağ almalısınız. Düşük karbonhidrat diyetlerinin ne kadar etkili olduğuyla ilgili bir sürü şey yazılıp çizildiğinden, karbonhidratları beslenme düzeninizden tamamen çıkarmak size daha çekici gelebilir. Ancak karbonhidratları çok fazla ve çok erken kesmek enerji seviyenizi yerlere indirebilir ve metabolizmanızı alevli … »

Antrenman

Lunge Egzersizinde Yaptığınız 3 Büyük Hata

Lunge, tartışmasız vücut geliştirmede önemli yere sahip egzersizlerden biridir. Quadriceps ve kalça gelişiminin yanı sıra, kalça esnekliği için de oldukça faydalıdır. En iyi vücut geliştiriciler, lunge egzersizinin daima savunucusu olmuştur. Birçok bacak egzersizi gibi, lunge da uygulanırken sıkça hata yapılan bir egzersiz. Dolayısıyla, ağrı ve sızıdan şikayetin de sık olduğu bir egzersiz. Bu tip şikayetlere sahip olmadan, egzersizi doğru şekilde uygulamak için kaçınmanız gereken hataları sizler için listeledik. Üst Vücudunuzu Dik, Karnınızı Sıkı Tutun Vücudunuz sıkı olmadığında bu tip egzersizlerden alacağınız verimi çok fazla düşürürsünüz. Doğru kas gruplarını çalıştırabilmek için bu tip egzersizlerde karın kaslarınızı daima sıkılı tutmalısınız. Ek olarak göğsünüz yukarda, kalçanızla aynı hizada olmalı ve sırtınızı da dik tutmalısınız. Aksi takdirde her bölgenizde acı hissedebilirsiniz. Ayaklarınızı Yere Sağlam Basın Ayaklarınızı yere sağlam basmadığınız egzersizler, denge kaybı getirebilir. Ayaklarınızı yere basmanız gereken tüm egzersizlerde, ayaklarınızı yere sağlam basmalısınız. Bench press egzersizinde dahi yere sağlam basmak, hareketi doğru şekilde uygulayabilmenin altın kuralıdır. Bir ayağınız arkada ve tam basmıyor olabilir. Ancak parmak ucuyla da olsa lunge yaparken yere sağlam basmanız egzersizden verim alabilmeniz için çok önemlidir. Ayak … »