Beslenme

Antrenman Öncesi Kullandığınızda Performansınızı Zirveye Taşıyacak En İyi 5 Pre-Workout

Son zamanlarda yorgun mu hissediyorsunuz? Antrenmanlar yorucu mu geçiyor? Antrenmanlarınızın daha iyi geçmesi için enerjiye ve güce mi ihtiyacınız var? Pre-workout takviyeleri, antrenmanda çok daha zinde hissetmenizi sağladığı için muhtemelen vazgeçemediğiniz takviyelerdendir. Her pre-workout takviyesinin, kendine özgü formülü vardır, hangi maddelerin kombinasyon olarak kullandığına göre bu takviyelerin etkisi değişkenlik gösterebilir. Bu nedenle bu takviyeler, en fazla alternatife sahip olduğunuz takviyelerdir. Takviye seçiminiz, antrenmanlarınızın amacına göre değişebilir. Daha verimli bir enerji üretimi sağlayarak, antrenman perforfmansınızı zirveye taşımanızı sağlayan bu takviyelerin büyük çoğunluğunda kafein bulunmaktadır. Çünkü kafein, antrenmanlardan önce alındığında performansa etkisi en fazla olan takviyelerdendir. Hatta belli miktarda dozun fazlası, WADA (Dünya Doping Kurulu) tarafından doping listesinde dahi bulunur. Bu nedenle oldukça etkili bir performans arttırıcıdır. Günde toplam 400 mg kafeinin üzerine çıkılmaması pek çok sağlık kuruluşu tarafından tavsiye edilmektedir. Kafeinin yanı sıra; dayanıklılık, güç, performans arttıran diğer takviyeler de pre-workout ürünlerinin içerisinde bulunur. Bu sayede yoğun antrenmanlar çok daha az zorlayıcı hale gelebilir. Özellikle uykusuz, bitkin hissedilen günlerde pre-workout takviyesi, antrenmanlardan geri kalmamanıza yardımcı olur. Pre-workout takviyelerinin içerisinde kafein dışında en yaygın olarak bulunan maddeler; … »

Fitness

Bench Press Dünya Rekorunun Kimde Olduğunu Biliyor muydunuz?

Bench press, milyonlarca insanın antrenmanlarına dahil ettiği bir hareket. Vücut geliştirmede göğüs büyütmek ve güçlenmek için, atletik sporlarda itiş kuvveti için kullanılan bench press son yılların gözdesi powerlifting sporunun bir amacı. Dolayısıyla dünya rekoru genelde powerlifting sporcularında oluyor. Hem Rekortmen, Hem Bir Lider: Kiril Sarychev Dünya rekorunu geçtiğimiz yıllarda kıran Kiril Sarychev, rekoru öyle bir kırdı ki, yıllardır kırılamayan rekorun üstüne tam 7,5 kilogram ekledi ve 335 kilogram kaldırdı.  Yıllardır 327,5 kilogramlık rekoru elinde bulunduran Eric Spoto’nun dahi bu rakama ulaşamayacağı düşünülüyor (Eric Spoto, zaten çok zorlu bir sakatlıktan kendini onarmaya çalışıyor). Çünkü Eric Spoto da, Scott Mendelson’ın elinde bulunan rekoru 0,5 kilogramdan da az bir rakamla zar zor geçebilmişti ve bu rekor uzun süre rekor olarak kalmıştı.  Uzun yıllar kırılamayan rekoru zar zor 0,5 kilogramla kıran bir ismin rekoruna aniden 7,5 kilogram ekleyen Sarychev, kırılamaz bir rekora ulaşmış olabilir. Milyonlarca kişinin yaptığı bu egzersizi, Kiril o kadar sıradışı bir boyuta taşıdı ki, rekorun uzun yıllar değişmeyeceği düşünülüyor. Kiril Sarychev, bench press odaklı bir powerlifting sporcusuyken son yıllarda squat ve deadlift odaklı da çalışmaya başladı. Sıradışı bench … »

Antrenman

Günlük Kaç Gram Protein Almanız Gerektiğini Belirleyen 6 Faktör

Kas geliştirmek için ideal beslenme nasıl olmalıdır? Protein ihtiyacıyla ilgili öğrenmeniz gereken ilk detay, sihirli tek bir rakamın olmamasıdır. Protein ihtiyacı genetik faktörler, nitrojen dengesi, hormon seviyeleri ve antrenman hacmine bağlıdır. Ancak vücudun her bir kilosuna karşılık 2-2.5 gram kadar yağsız protein tüketmek genelde doğru kabul görür. Bazen vücudun ihtiyacı bundan daha fazlası olabilse de, genelde bu duruma sık rastlanmaz. Ne kadar protein alacağınıza doğru şekilde karar verebilmeniz için dikkat etmeniz gereken altı faktörü sizin için sıraladık:  1. Karbonhidrat Alımı Protein ihtiyacınızı belirlemede en etkili faktörlerden bir tanesi tükettiğiniz karbonhidrat miktarıdır. Kısaca anlatmak gerekirse, “protein koruyucu” olduklarından dolayı karbonhidratları “anabolik” olarak adlandırabiliriz. Eğer beslenme düzeniniz yüksek karbonhidratlıysa, teorik anlamda proteine daha az ihtiyaç duyarsınız ama düşük karbonhidratlı bir diyet sürdürüyorsanız pozitif nitrojen dengesinin korunması için daha fazla protein gereksiniminiz olur. Bu denge, vücudunuzun birincil enerji kaynağı olarak depolanan glikojeni kullanıp amino asitleri toparlanma ve büyüme gibi önemli roller için korumasıyla oluşur. Karbonhidratlardan edinilen glikojen yeterli miktarda bulunmadığı zaman vücudunuz proteini, glikoneojenez (glikojen oluşumu) süreciyle glikojene çevirmeye daha meyilli olur ve bu durum, iyi şekilde toparlanıp … »