en-iyi-preworkout
Beslenme

Antrenman Öncesi Kullandığınızda Performansınızı Zirveye Taşıyacak En İyi 5 Pre-Workout

Son zamanlarda yorgun mu hissediyorsunuz? Antrenmanlar yorucu mu geçiyor? Antrenmanlarınızın daha iyi geçmesi için enerjiye ve güce mi ihtiyacınız var? Bu şekilde hem performansınıza, hem gücünüze, hem toparlanma evrenize, hem de bağışıklık sisteminize katkıda bulunan onlarca pre-workout takviyeleri arasından, her amaca hizmet edebilen en iyi 5 alternatifi sizler için listeledik. İşte Piyasadaki En İyi 5 Pre-Workout: Grenade 50 Calibre Supplementler Oskarları’nın da pre-workout yıldızı olan 50 Calibre ürünü, gerçekten bir pre-workout takviyesinde ne bulunmalıysa hepsini içeriyor. Üstelik kola aromalı tadı da inanılmaz lezzetli, vücudunuza girdiği anda etkisini hissettiriyor. Sağlık sınırları dahilinde, tek servisinde 275 mg kafein bulunduruyor. Bu miktar bir antrenmandan en iyi verimi alabilmeniz için fazlasıyla yeterli. Öyle ki, set arası vermeye dahi ihtiyacınız olmaz! Zengin içeriğinin içinde kafeine destek olarak sitrülin malat da bulunuyor. Bu sayede damarlarınız genişliyor, kan akışı hızlanıyor. Bu da pump artıyor demek oluyor! Ayrıca sitrülin malat, toparlanmada da önemli rol oynuyor. Ek olarak her servisinde 400 mg BCAA, 1.5 gram kreatin, 1.5 gram alanin, 500 mg arjinin ve 250 mg taurin bulundurarak performansı zirveye taşımaya yardımcı oluyor. Ginseng, pancar … »

Fitness

Bench Press Dünya Rekorunun Kimde Olduğunu Biliyor muydunuz?

Bench press, milyonlarca insanın antrenmanlarına dahil ettiği bir hareket. Vücut geliştirmede göğüs büyütmek ve güçlenmek için, atletik sporlarda itiş kuvveti için kullanılan bench press son yılların gözdesi powerlifting sporunun bir amacı. Dolayısıyla dünya rekoru genelde powerlifting sporcularında oluyor. Hem Rekortmen, Hem Bir Lider: Kiril Sarychev Dünya rekorunu geçtiğimiz yıllarda kıran Kiril Sarychev, rekoru öyle bir kırdı ki, yıllardır kırılamayan rekorun üstüne tam 7,5 kilogram ekledi ve 335 kilogram kaldırdı.  Yıllardır 327,5 kilogramlık rekoru elinde bulunduran Eric Spoto’nun dahi bu rakama ulaşamayacağı düşünülüyor (Eric Spoto, zaten çok zorlu bir sakatlıktan kendini onarmaya çalışıyor). Çünkü Eric Spoto da, Scott Mendelson’ın elinde bulunan rekoru 0,5 kilogramdan da az bir rakamla zar zor geçebilmişti ve bu rekor uzun süre rekor olarak kalmıştı.  Uzun yıllar kırılamayan rekoru zar zor 0,5 kilogramla kıran bir ismin rekoruna aniden 7,5 kilogram ekleyen Sarychev, kırılamaz bir rekora ulaşmış olabilir. Milyonlarca kişinin yaptığı bu egzersizi, Kiril o kadar sıradışı bir boyuta taşıdı ki, rekorun uzun yıllar değişmeyeceği düşünülüyor. Kiril Sarychev, bench press odaklı bir powerlifting sporcusuyken son yıllarda squat ve deadlift odaklı da çalışmaya başladı. Sıradışı bench … »

Antrenman

Günlük Kaç Gram Protein Almanız Gerektiğini Belirleyen 6 Faktör

Kas geliştirmek için ideal beslenme nasıl olmalıdır? Protein ihtiyacıyla ilgili öğrenmeniz gereken ilk detay, sihirli tek bir rakamın olmamasıdır. Protein ihtiyacı genetik faktörler, nitrojen dengesi, hormon seviyeleri ve antrenman hacmine bağlıdır. Ancak vücudun her bir kilosuna karşılık 2-2.5 gram kadar yağsız protein tüketmek genelde doğru kabul görür. Bazen vücudun ihtiyacı bundan daha fazlası olabilse de, genelde bu duruma sık rastlanmaz. Ne kadar protein alacağınıza doğru şekilde karar verebilmeniz için dikkat etmeniz gereken altı faktörü sizin için sıraladık:  1. Karbonhidrat Alımı Protein ihtiyacınızı belirlemede en etkili faktörlerden bir tanesi tükettiğiniz karbonhidrat miktarıdır. Kısaca anlatmak gerekirse, “protein koruyucu” olduklarından dolayı karbonhidratları “anabolik” olarak adlandırabiliriz. Eğer beslenme düzeniniz yüksek karbonhidratlıysa, teorik anlamda proteine daha az ihtiyaç duyarsınız ama düşük karbonhidratlı bir diyet sürdürüyorsanız pozitif nitrojen dengesinin korunması için daha fazla protein gereksiniminiz olur. Bu denge, vücudunuzun birincil enerji kaynağı olarak depolanan glikojeni kullanıp amino asitleri toparlanma ve büyüme gibi önemli roller için korumasıyla oluşur. Karbonhidratlardan edinilen glikojen yeterli miktarda bulunmadığı zaman vücudunuz proteini, glikoneojenez (glikojen oluşumu) süreciyle glikojene çevirmeye daha meyilli olur ve bu durum, iyi şekilde toparlanıp … »