Antrenman

DNP Adlı Yağ Yakıcıyı Kullandı ve Öldü!

Haziran ayında, Liam Willis isimli vücut geliştirici bir otel odasında ölü bulunmuştu. Ölümünün sebebi, yağ yakıcı olarak kullanılan bir tarım ilacı olan Dinitrophenol (DNP) olarak tespit edildi. Korkunç derecede hızlı kilo vermeyi sağlayan bu ilaç, yan etkisi çok fazla olan bir ilaç. Son yıllarda ölüme sebep olmasıyla da sık sık gündeme geliyor. Şunu unutmamak gerekiyor ki, hızlı yollar ve kısa yollar her zaman bir bedelle sonuçlanırlar. Bunu Willis’in ölümünden anlayabiliyoruz. DNP Denen İlaç Tam Olarak Ne Yapıyor? DNP bazal metabolizmayı hızlandırarak, hızlıca kilo vermeyi sağlıyor. Hiç efor sarfetmeden yüzlerce kalori yakmanızı sağlayan bu ilaç vücut geliştirmede yağ yakıcı olarak kullanılsa da aslında 1. Dünya Savaşı’ndan kalma bir tarım ilacı. Ahşap koruyucu olarak kullanılan bu ilacın yağ yakıcı etkisi yıllar sonra keşfediliyor. 1933 yılında ilk kez insanlar üzerinde denenen DNP’nin içerisindeki açık sarı bileşenin yağ yakıcı etkisi olduğu görülüyor. Bu nedenle mucizevi yağ yakıcı etkisi popüler hale geliyor. Fakat sonu ölümle biten kullanımların yaygınlaşması sebebiyle 1938 yılında “son derece tehlikeli ve insanlar tarafından kullanılmaması gereken maddeler” listesine giriyor. Profesör Andrea Petroczi, DNP hakkında derinlemesine yaptığı araştırmaların … »

Antrenman

Hızlı Kas Yapmak İçin Mutlaka Uygulamanız Gereken 8 Kural

Vücut geliştirmeye yeni başladıysanız daha hızlı kas yapmak için ihtiyacınız olan bilgileri arıyor olabilirsiniz. Biz size doğru yerde olduğunuzu söyleyelim. Daha hızlı kas yapmak için ihtiyacınız olan temelleri size özetleyeceğiz. Vücut geliştirme sadece spor değil, kas yapma sanatıdır. Daha güçlü ve daha fit bir vücuda sahip olurken, kasların mükemmel bir şekilde belirginleştiği estetik bir vücuda sahip olursunuz. Yalnız kas yapmak düşünüldüğü kadar kolay olmayabiliyor. Ciddi emek ve sabır isteyen vücut geliştirme ile ilgileniyorsanız hayatınızda uygulamanız gereken birtakım kurallar vardır. Daha hızlı kas yapmak için ihtiyacınız olan 8 temel kuralı sizin için sıraladık: 1.Sınırlarınızı Kollayın Spor salonunda ya da evde antrenman yapıyor olabilirsiniz. Nerede yaptığınız farketmeksizin daima sınırlarınızı zorlamalısınız. Yaptığınız hareketleri kapasitenizin maksimum düzeyini kullanarak yapın. O an gidebildiğiniz en yüksek ağırlıkla maksimum tekrarı deneyin. 2.Tüm Vücut Hareketleri Antrenman Programınızın Yıldızı Olsun Tüm vücut hareketleri daima antrenman programınızda yer almalı. Bu hareketler, aynı anda birden çok kas grubunu ve eklemi çalıştırdığı için daha dengeli bir vücut gelişimi sergilemenizi sağlar. Hem daha verimli bir antrenman çıkarmak hem de daha güçlü kas yapmak için deadlift, bench press, overhead … »

Antrenman

Mükemmel Bir Antrenman Öncesi ve Antrenman Sonrası Öğünü Nasıl Olmalı?

Her sporcunun favori antrenman öncesi ve sonrası öğünü vardır. Hatta çoğu sporcu, bu iki öğünü rutin olarak aynı tüketmeyi sever. Örneğin, antrenman öncesinde kompleks karbonhidrat ve protein bakımından zengin öğünlerle uzun süreli enerji salınımı hedeflenir. Besinler de bu stratejiye göre seçilir. Antrenman öncesi ve antrenman sonrası öğününün nasıl olması gerektiğiyle ilgili birçok tavsiye bulunsa da, tek ve net bir cevap vermek mümkün değildir. Burada tercihler ve hedefler devreye girer. Antrenmanlara ve Hedeflere Göre Beslenme Öğünlerinizi, antrenmanlarınız ve uzun vadeli hedefleriniz için bir “yakıt” olarak görenlerdenseniz lezzet gözetmeksizin tamamen stratejik öğünler tasarlayabilirsiniz. Antrenman öncesinde ve sonrasında 30’ar gram protein ve bol miktarda karbonhidrat (tercihen proteinin 4 katı) içeren öğünler tüketmek işinize yarayacaktır. Bu öğünlerin az kalorili olmasını da istiyorsanız, bu noktada lezzetten bayağı fedakarlık yapmanız gerekecektir. Antrenmanda ne yaptığınız da önemlidir. Vücut geliştirme, güç antrenmanı, crossfit vb. stillerde çalışıyorsanız dediğimiz stratejiyi uygulayabilirsiniz. Fakat tabii ki her sporun farklı besin talebi olacaktır. Antrenmanların amacı, stili ve yoğunluğu öğünleri şekillendirecektir. Lezzet Odaklı Beslenme Yediklerinin tadını önemseyen bir karakterde de olabilirsiniz. Bu noktada besinlere bir yakıt değil, bir “iyi … »