Antrenman

Ağırlık Antrenmanlarınızı Berbat Eden Fakat Düzeltebileceğiniz 4 Yanlış

Kimse fitness ve vücut geliştirme konusunda eğitilmiş olarak doğmuyor. Bilgi edinebilmek ve basit konseptleri öğrenebilmek zaman alıyor. Vücudunuzu tanımak, vücudunuz konusunda uzmanlaşmak yıllar sürebiliyor. Güçlü temele sahip bir vücut inşa ederken basit yanlışlar yapmamak, vücudunuzun gelişimi için çok önemli. Bu yanlışları yapsanız bile “zararın neresinden dönülse kârdır” mantığı ile hareket etmeniz önemli. Yaptığınız basit ve sizi geride tutan yanlışlardan kurtulmalısınız. Bu yanlışlardan kurtulabilmeniz için, sizlere yapılan basit hataları derledik. İhtiyaç Yokken Ağırlık Kemeri Kullanmak Ağırlık kemeri, ağır ağırlıklarda merkez bölgesini daha etkili kullanmak için bir araçtır. Özellikle maksimal ağırlıklarda kullanılır. Merkez bölgesini daha iyi aktive etmenize yarayan bu araç, kaldıracağınız ağırlığı arttırır. Ayrıca sakatlık riskini de önler. Bu tip bir aracı maksimum ağırlığınızın %60-70’i ile antrenman yaparken kullanmanıza gerek yok. %80 ve üzeri rakamlarda kullanmanız yeterlidir. Yani muhtemelen yalnızca asıl setlerinizde kullanmanız verimli olacaktır. Günün son ısınma setinde de belki kemer kullanabilirsiniz. Merkezi sinir sisteminizi kemer kullanımına alıştırmak adına bu stratejiyi uygulayabilirsiniz. Ancak fazlasına gerçekten ihtiyacınız yok! En azından hafif ağırlıklarda kemere güvenmek yerine, merkez bölgenize güvenmelisiniz. Antrenmanlardan Önce Isınmamak Hem kan akışını hızlandırıp vücudunuzu … »

Beslenme

Vitamin Eksikliğinden Dolayı Ağzınızda Çıkan Yaraların Çözümü Çok Basit!

Yeterince vitamin tüketmemek, modern beslenme alışkanlığının getirdiği en büyük sorunlardan biri. Meyve ve sebze tüketimi gün geçtikçe azalıyor ve besin değeri yüksek olan besinler önemini yitiriyor. Hal böyleyken vitamin ve mineral eksikliğinden kaynaklanan pek çok sağlık sorunu meydana çıkıyor. Ağızda çıkan “aft” ve benzeri yaralar da bu tip sağlık sorunlarından biri. Yediğiniz yemekten tat alamamanıza neden olan, can yakan bu yaralar birçok sebepten dolayı çıkıyor olabilir. Yine de muhtemelen, ağzınızdaki yaraların sebebi vitamin eksikliğidir Hangi Vitaminin Eksikliği Ağızda Yaralar Çıkmasına Sebep Olur? Ağızda yara çıkmasına en fazla sebep olan vitamin eksikliği, B12 vitamininin eksikliğidir. B12 vitamininin eksik olması durumunda aft ve çatlaklar yaygın olarak görülür. Araştırmalar da en çok ağız yarasının B12 eksikliğinden kaynaklandığını göstermektedir. Ayrıca B9 vitamini (folik asit) eksikliğinde de ağızda yaraların oluştuğu belirtilmektedir. Bu iki vitaminden birinin eksikliği varsa ve ağzınızda sık sık yaralar çıkıyorsa, beslenmenizi gözden geçirmeniz veya vitamin takviyesi kullanmanız gerekebilir. Peki Bu Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur? B12 vitamini yoğun olarak ette ve yumurtada bulunur. Bu nedenle vegan ve vejeteryan beslenmede B12 eksikliği çok sık görülür. Vegan veya vejeteryan besleniyorsanız … »

Beslenme

Yaptığınız Diyeti Sorgulatabilecek 14 Kalori Karşılaştırması

Kalori saymak bazen tahmin edilenden çok daha zor olabiliyor. İstediğiniz vücuda kavuşmak için antrenmanlarınızı beslenmenizle desteklemeniz gerektiğini biliyorsunuz. Çoğu kişi hayalindeki o mükemmel, fit vücuda kavuşmak için epey çaba harcıyor. Beslenme konusunda ise en önemli etken irade. Çünkü bazen yoğun bir şekilde sağlıksız diye nitelendirdiğimiz yiyecekleri canınız çekiyor olabilir. Aslında bu konuda haksız da değilsiniz. Sıkı bir diyetin içinde ufak bir kaçamak sizi daha iyi motive edecek kaynak olabilir. Bu sebeple 14 atıştırmalığın kalori karşılaştırmalarını sizinle paylaşıyoruz. #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 #10 #11 #12 #13 #14 Peki bu veriler istediğimiz her şeyi sürekli tüketebileceğimiz anlamına mı geliyor? Ne yazık ki hayır. Abur cubur diye nitelendirdiğimiz atıştırmalıklar size motivasyon kaynağı olabilir. Ancak mikro besinler anlamında oldukça yetersizdirler. Sağlığınız için almanız gereken mikro besinleri yani vitamin ve mineralleri paketli ürünlerden, kızartmalardan ve tatlılardan karşılayamazsınız. Özellikle sebzeler ihtiyacınız olan mikro besinler için en önemli kaynaklardır. Bunların dışında et süt ve yan ürünlerinden amino asit ve protein almanız gerekir ki bunlar da atıştırmalıklarda yeterince bulamadığınız bulamayacağınız besinlerdir. Bu nedenle dengeli ve yeterli makro ve … »