Genel

Fitness’a Yeni Başlayanların Aklına Takılmış Olması Muhtemel 3 Önemli Soru

Soru: Yeni başlayan birinin ilk gününde en ideal tekrar ve set sayısı ne olmalıdır? Cevap: Yeni başlayanlar 5 ilâ 8 tekrar aralığını uygulamada daha başarılı olurlar. Bu aralık, form bozulmadan kas ve kuvvet gelişimini destekleyen ideal bir niceliktir. Acemiler daha çabuk yorulduklarından formları da bozulmaya başlayacaktır. Seti 5 ilâ 8 tekrar aralığında tamamlarsanız her tekrarı hakkıyla yapmış olursunuz; sette hedeflenen hacmin tamamlanması için kullanılan ağırlık da hafif kalmamış olur. Soru: Şu sıralar antrenmandan sonra protein içeceği içiyorum. Daha ağır kaldıracağım bir döneme girerken takviye ayağında da bir değişiklik yapmam gerekir mi? Cevap: Her şeyden önce vücut ağırlığınızın her bir kilosuna karşılık 1,5 – 2 gram protein aldığınızdan emin olmanız gerekiyor. Yani 75 kiloysanız günde 120 – 140 gram protein almakta fayda var. Bunun yanında günlük kreatin kullanımı da öneriyorum. Kreatinin güç üretimini, kuvveti ve yağsız kas gelişimini desteklediği görülmüştür.   Soru: Normalde vücut geliştirme stilinde bir splitte çalışıyorum. Kuvvetimi daha çok geliştirmek için ne gibi ek çalışmalar yapabilirim? Cevap: Ek çalışma, antrenmanda kas inşasına ve hareketlerde kullandığınız kuvvetin gelişimine yardımcı olur ancak her ek çalışma için aynı şeyi söyleyemiyoruz. Azami … »

Beslenme

Kas Yapmak İçin Bilimin de İşe Yararlığını Kanıtladığı 5 Supplement

Güçlü ve kaslı bir vücut mu inşa etmek istiyorsunuz? O halde disiplinli ve ağır antrenmanlar, disiplinli ve katı diyetler dışında çok fazla seçeneğiniz yok. Sağlıklı ve doğru miktarlarda kalorileri tüketip, sürekli olarak ilerlemeye çalıştığınız ağırlık antrenmanları sizin için bir zorunluluk. Antrenman ve beslenme pastanın neredeyse tamamı. Antrenmanların kalitesi tamamen beslenmeye bağlı. Sporcu gibi beslenebilmek için de bazen besin desteklerine ihtiyaç duyulabiliyor. Bu besin destekleri genellikle mucizeler yaratıyormuşçasına tanıtılsa da, aslında normalde yediğiniz öğünlerde ne varsa size onu sağlıyor. Tek farkları, daha saflaştırılmış ve daha sporcuya yönelik hale getirilmiş içerikler olmaları. Tabii besin yoluyla optimum şekilde tüketemediğimiz bazı maddeleri de sağlayabiliyorlar. Onlarca besin takviyesi içinde bazı takviyeler var ki, hem bilimsel çalışmalarla destekleniyor hem de gerçekten harcadığınız paraya değiyor. Bu supplementlerin hangileri olduğunu sizler için derledik. Kafein Kafeini çoğu insan bir supplement olarak düşünmez. Aslında, belki de en işe yarar besin takviyelerinden biridir. Belli bir dozdan fazlası, olimpiyatlarda doping olarak geçen bir supplementten bahsediyoruz. Etkisini siz düşünün! Ciddi anlamda performans artışı ve enerji artışı sağlayabilen kafein, antrenmandan önce tüketildiğinde gerçekten müthiş bir etki yaratabilir. Sürekli olarak … »