Spora Yeni Başlayanların Supplement Kullanımında Yaptığı 4 Korkunç Hata

9 Ekim 2017 Ogün Yılmaz 0

Spora yeni başlayanlar, kulaktan dolma bilgilerle hareket etmeye yatkın oldukları için sık sık hata yaparlar. Tabii ki bu hatalardan bir şeyler öğrenerek ilerleyip bilinçlenen bir sürü sporcu mevcut. Bu hatalar sürekli olarak tekrarlanıyor. Biz de bu yanlışları azaltıp, kalıcı olarak sizleri bilgilendirebilmek adına yaygın olarak yapılan 4 hatayı bir araya getirdik. Kreatin Yüklemesi Yapmak Kreatin kullanımı ile ilgili internette türlü asılsız bilgi dolanıyor. Yeni başlayan birine dahi, kreatin yüklemesi yaparak kreatin kullanımı öneriliyor. Bu oldukça yanlış. Kreatin yüklemesi, dayanıklılık veya güç sporcularının müsabakaya yakın uygulayabileceği bir strateji olabilir. Ancak ilk kez kullanan birinin kreatin yüklemesi yaparak kreatin kullanması oldukça amaçsızdır. Günde 5 gramlık sabit dozu, antrenman olan ve olmayan günler, yani her gün almak bilimsel olarak en doğru seçenektir. Başka asılsız bilgiler ile kafanızı karıştırmayın! Antrenmandan Hemen Sonra Supplement Tüketmeye Çalışmak Antrenmandan sonraki 30 dakikalık periyotta supplement tüketimi yapması gerektiğini düşünen büyük bir kitle var. Bu da kreatin örneğinde olduğu gibi, yanlış bilgilerin hızla yayılmasından kaynaklanıyor. Antrenmandan sonra supplement tüketmek tabii ki faydalıdır. Ancak bu bir zorunluluk değildir. Antrenmandan 30 dakika sonra, 2 saat sonra … »